تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

شهدای شهر تودشک

جمعه, ۸ آذر ۱۳۸۷، ۰۷:۲۲ ب.ظ

افتخار هر ملتی به دلیری ها و از خود گذشتی های کسانی است که در راه آزادی و بقاء آن کشور فداکاری کرده و جان خود را بر کف نهاده اند . شهیدان کشور عزیزما در حالی که در دفاعی مقدس ،‌ از کیان و هیت کشو خویش پاسداری کردند ، به آرمان های بلند دینی و ارزش های بزرگ الهی نظر داشتند . حضور این عزیزان در عرصه دفاع از میهن و مبارزه آنان با دشمن ، در امتداد مبارزه آنان با نفس اماره و جهاد اکبر بود . اینان در سیر تکاملی خود تا دیدار خداوند ، کوتاهترین مسیر را که شهادت در راه خداست برگزیدند و به معراج شتافتند.

امشب برای دوستان به مناسبت هفته بسیج یه کوچولو یه اشاره ای به شهدای عزیز شهر قشنگمون تودشک مندازیم . امیدوارم مورد توجه دوستان قرار بگیره .

 

شهید رحیم باقری

فرزند عباس متولد شهر تودشک ، سال تولد 1339 شهادت : سوسنگرد ، 20/7/1359 ، مزار : گلزار شهدای شهر تودشک

شهید رحیم باقریزندگینامه :شهید رحیم باقری در سال 13339 در خانواده ای کم در آمد و انقلابی در شهر تودشک دیده به جهان گشود .

از همان دوران طفولیت شور و شوق فراوانی نسبت به قرآن و احکام الهی داشت . تحصیلاتش را تا پایان دوره متوسطه ادامه داد و پس از آن به تهران عزیمت کرد و در کارخانه ی کابل سازی مشغول به کار شد . در دوران انقلاب در فعالیت های ضد رژیم شاهنشاهی شرکت می کرد .

با شروع جنگ تحمیلی ، پس از گذراندن دوره ی تعلیمات نظامی ،‌ به جبهه اعزام شد و سر انجام در تاریخ 20/7/59 در منطقه سوسنگرد به دست مزدوران بعثی به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

شهید مصطفی اکبری

 فرزند صفر علی ، متولد شهر تودشک ، سال تولد 1342 ، شهادت : چزابه 1/12/1360 ، مزار : گلزار شهدای شهر تودشک

شهید مصطفی اکبریزندگینامه :دانش آموز شهید مصطفی اکبر به سال 1342 مصادف با وفات حضرت فاطمه (س) در شهر تودشک در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .

شهید اکبری به دلیل فقر مادی ضمن تحصیل مشغول به کار شد تا بلکه بتواند در کمک به امرار معاش خانواده ، سهمی داشته باشد . پس از اخذ دیپلم ، در دانشکده افسری تهران ثبت نام کرد ، اما بعد از قبولی در امتحانات ورودی دانشکده ، تصمیم گرفت به همراه پنج هزار رزمنده ی دیگر روانه ی جبهه شود . سر انجام پس از مدتی فعالیت در تنگه ی چزابه به تاریخ 1/12/1360 جام شهادت را نوشید.

گزیده ای از وصیت نامه شهید :...... حمد و سپاس خدای را که بر بنده حقیر منت گزارد و عمری داد که در عهدی زیست کنم که بار دیگر نظاره گر صحنه هایی از صدر اسلام و یاد آور عاشورای حسینی باشم.

 

 

شهید حسن رجبی محمدی

 فرزند علی اکبر ،‌متولد روستای تودشکچویه سال تولد 1336 ، شهادت : چزابه 1/12/1360 مزار گلزار شهدای روستای تودشکچویه

شهید حسن رجبی محمدیزندگینامه :شهید حسن رجبی محمدی به سال 1336 در خانواده ای کم در آمد مذهبی ، در روستای تودشکچویه چشم به جهان گشود.

از همان اوان کودکی به اسلام علاقه ی زیادی داشت و نماز را آموخته بود . دیپلم خود را که گرفت ، به خدمت مقدس سربازی رفت و دو سال سربازی خود را در شهر تبریز گذراند .

با شروع جنگ تحمیلی ، در بسیج منطقه 7 اصفهان ثبت نام کرد و به جبهه اعزام شد . سر انجام در تاریخ 1/12/1360 در تنگه ی چزابه دار فانی را ترک گفت و ساکن کوی بهشتیان شد .

گزیده ای از وصیت نامه :... من می خواهم دیگر سر جای خود راکد و ساکت ننشینم ... می خواهم دیگر هنگام خواندن زیارتنامه شهدای کربلای حسینی و در وقت به زبان آوردن « یالیتنی کنت معکم فافوزا عظیما » از خود شرمنده و از خدایم خجول و در پیشگاه سرور ازادگان سر افکنده نباشم ، چرا که امروز نایب بر حق امام عصر (عج) این مجاهر کبیر اسلام ، این فرزند خلف سید الشهداء (ع) نوای « هل من ناصر ینصرنی » جدش را تکرار آورده است .

 

شهید اکبر نوری

 فرزند : جعفر متولد شهر تودشک سال تولد 1342 شهادت : غرب دزفول 7/1/1361 مزار : گلزار شهدای شهر تودشک

شهید اکبر نوری زندگینامه :دانش آموز شهید اکبر نوری به سال 1342 در شهر تودشک متولد شد .

تحصیلات خود را تا سطح دیپلم ادامه داد و پس از آن با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد عازم شد .

شهید نوری به تاریخ 7/1/1361 در غرب دزفول در عملیات فتح المبین به فیض عظیم شهادت نائل گشت و به لقاء الله پیوست .

گزیده ای از وصیت نامه :.... این بنده می رود تا مدرک قبولی اش را دریافت دارد و آن ، قبولی در پیشگاه خدای یکتاست .

 

شهید خیر الله اکبری

فرزند عقیل ، متولد : شهر تودشک ، سال تولد 1344 ، شهادت : عملیات بیت المقدس 10/2/1361 مزار : گلزار شهدای شهر تودشک

شهید خیر الله اکبریزندگینامه :شهید خیر الله اکبری به سال 1344 در فیض آباد دهکده ای واقع در 46 کیلومتری نائین چشم به جهان گشود .

بعد از مدتی همراه خانواده از زادگاهش به شهر تودشک مراجعه کرد تا دوم راهنمایی ادامه تحصیل داد و پس از آن برای کار کردن به تهران عزیمت کرد . در تظاهرات ضد رژیم شاهنشاهی حضوری فعال داشت . با شروع جنگ تحمیلی ، عازم جبهه های نبرد شد . پس از گذراندن دوره ی آموزشی ، به خونین شهر اعزام شد . پس از مدتی پیکار ، در عملیات بیت المقدس مجروح گشت و بعد از 27 روز بستری ، در تاریخ 10/2/1361 به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت رسید .

گزیده ای از وصیت نامه شهید :

ای آن که خالق زمین و اسمان هستی ، و هستی و زنده بودن ، زیست و زندگی کردن را به ما آموخته ای ،‌ای آنکه نعمت هایی را برای ما آفریدی و ما هیچ یک از آنها را به میل تو رفتار نکردیم و در این دم آخر امیدوارم بتوانم از حدودالله حفاظت کنم و بتوانم خالق خود را از خودم راضی نمایم.

 

شهید حسین رضائی

 فرزند صفر علی ،‌ متولد شهر تودشک سال تولد : 1340 شهادت : ام الرصاص ، 10/2/1361 مزار : گلزار شهدای شهر تودشک

شهید حسین رضاییزندگینامه :شهید حسین رضائی در سال 1340 در شهر تودشک و در خانواده ای کم درآمد به دنیا آمد .

در همان دوران کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید و پدر را از دست داد.

حسین سرپرستی خانواده سه نفره اش را بر عهده گرفت . مادر نیز با قالی بافی مخارج زندگی را تامین می کرد .

وی تحصیلاتش را تا دیپلم ادامه داد و پس از آن راهی شهر اردستان شد . دوره تربیت معلمی را گذراند و برای تدریس به مناطق دور افتاده رفت . پس از مدتی تصمیم گرفت راهی جبهه شود ، چون حضورش را در آنجا موثر قلمداد می کرد . دوره ی آموزشی را در پادگان غدیر اصفهان گذراند و عازم جبهه شد . سر انجام به تاریخ 10/20/1361 در عملیات بیت المقدس در جاده ی خونین شهر – اهواز توانست خدای خود را ملاقات کند.

گزیده ای از وصیت نامه شهید :امیدوارم که خداوند روحیه ی شهادت طلبی را در قلب من بگنجاند و مرا هم از جمله شهدای واقعی قرار بدهد و من آن قدر می جنگم تا این که به کربلا برسم یا به شهادت .

 

شهید احمد عباسی تودشکی

شهید احمد عباسی تودشکی فرزند : اسد ، متولد شهر تودشک ، شهادت 23/4/1361 مزار : گلزار شهدای شهر تودشک .

زندگینامه :شهید احمد عباسی تودشکی در شهر تودشک به دنیا آمد و در تاریخ 23/4/1361 در عملیات رمضان توسط دشمن به شهادت رسید و به وصال حق پیوست .

 

 

 

 

شهید محمد قاسمی

التماس دعا فرزند حسین ،‌متولد :2/1/1345 شهادت : عین خوش 23/4/1361 ، مزار : گلزار شهدای دهستان تودشکچویه

زندگینامه :دانش آموز شهید محمد قاسمی به تاریخ 2/1/1345 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .

وی تحصیلات خود را تا دوم متوسطه ادامه داد اما همین که متوجه ارزش این انقلاب شد عازم جبهه گردید و در منطقه عملیاتی عین خوش در عملیات رمضان به تاریخ 23/4/1361 عاشقانه پر کشید و به دیدار دوست رسید و پیکر مطهرش پس از 13 سال به خانواده برگشت .

 

شهید علی یاری

 فرزند قارداش ، متولد تودشکچویه سال تولد 1341 شهادت ،‌دزفول 5/5/1361 ، مزار : گلزار شهدای تودشکچویه

شهید علی یاریزندگینامه :سرباز شهید علی یاری به سال 1341 در روستای تودشکچویه در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم ادامه داد . دوران خدمت سربازی او همزمان با اوج گیری جنگ تحمیلی بود .

طی یک دوره آموزش نظامی به مناطق جنگی اعزام شد . سر انجام به تاریخ 5/5/1361 در عملیات رمضان بر اثر اصابت ترکش در دزفول به درجه ی رفیع شهادت نائل گشت .

گزیده ای از وصیت نامه :پدر عزیز و مادر گرامی ام ! ، شاید نبودن من در بین شما باعث رنج و سختی و اندوه شما باشد ، ولی زمان موقعی است که باید از این مسائل گذشت و به فکر بودن و نبودن نبود. می دانم ناراحت هستید ، ولی چه باید کرد ،‌موقعی که کشور عزیزمان و اسلام عزیز مورد هجوم و تجاوز قرار گرفته ، نشستن و تماشاکردن ، جز خیانت به اسلام و انقلاب اسلامی چیز دیگری به حساب نمی آید و باید جنگید یا بکشیم و کشته کشته شویم یا که زنده بمانیم و پیروز شویم .

شهید محمد قاسمیان

 فرزند عباس متولد تهران ، سال تولد 1343 شهادت آبادان 5/5/1361 ، مزار : گلزار شهدای شهر تودشک

شهید محمد قاسمیانزندگینامه :دانش آموز شهید محمد قاسمیان به سال 1343 در خانواده ای مذهبی ، در شمیرانات تهران ( زعفرانیه ) دیده به جهان گشود . در یکی از دبستان های میدان تجریش مشغول تحصیل شد و شب ها در کلاس های قرآن مسجد محمدی شرکت می کرد .

مدرک دیپلمش را مقارن با ایام اوج گیری انقلاب و در حین فعالیت ضد رژیم اخذ کرد .

با شروع جنگ تحمیلی سه بار به جبهه اعزام شد. سر انجام در عملیات رمضان در تاریخ 5/5/1361 به درجه رفیع شهادت رسید و تاکنون پیکر پاک شهید قاسمیان نزد خانواده باز نگشته است . (مفقود الاثر)

گزیده ای از وصیت نامه :

به امید اینکه نماز شب را در کربلا بخوانیم .

شهید غلامرضا خرمدشتی

 فرزند جلال ، متولد روستای تودشکچویه 1319 ، شهادت : آبادان 25/6/1361 مزار : گلزار شهدای تودشکچویه

شهید غلامرضا خرمدشتیزندگینامه :پاسدار شهید غلامرضا خدمدشتی به سال 1319 در خانواده ای مذهبی و کم در آمد در خرمدشت شهر تودشک به دنیا آمد.

پدرش با کارگری خانواده را اداره میکرد و مادر با پخت نان، پدر را در تهیه مایحتاج زندگی یاری می داد.

غلامرضا با سختی فراوان بزرگ شد . او ناچار بود در کار کشاورزی به کشاورزان دیگر کمک کند . خدمت سربازی را که تمام کرد ،‌با دختر خاله خود ازدواج نمود . در اوایل مهر ماه سال 1360 داوطلبانه به جبهه اعزام شد و راهی منطقه ی جنوب (پاسگاه زید) گردید . سرانجام در عملیات رمضان به تاریخ 25/6/1361 بر اثر اصابت ترکش به مقام رفیع شهادت رسید.

گزیده ای از وصیت نامه :من این راه را با چشمان باز انتخاب کرده و این راه علی گونه را پیش می گیرم . چه سعادتی از این بالاتر که انسان در راه عقیده و آرمانش به شهادت برسد.


دسته بندی :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۹/۰۸
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی