تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۸۸ ثبت شده است

سلام خدمت همه دوستان همراهان و همشهری های عزیز تودشکی

امروز جمعه به مناسبت آغاز سال تحصیلیدانشگاه پیام نور تودشکمراسم جشنی در این واحد دانشگاهی با حضور دانشجویان جدید الورود و جمعی از مسئولین و نخبگان شهر برگزار شد .

در این جشن جناب آقای مهندس جمالی سرپرست محترم این واحد و حجه الاسلام احمدی نسب امام جمعه شهر و جناب آقای دکتر احمدی از نخبگان شهر در مورد موضوعات علمی و اخلاقی صحبت نموده و سپس معاونت آموزش این واحد به توضیح مسائل آموزشی دانشگاه پرداختند . در حین این مراسم جلسه ای با حضور مسئولین شهر و نخبگان به منظور بهبود کیفیت این واحد تشکیل شد.

پس از این جلسات مسئولین و مدعوین در نماز جمعه شهر شرکت نموده و بعد از نماز جمعه شرکت کنندگان در این فریضه راه پیمایی کوتاهی از مسجد جامع تا گورستان قدیم شهر داشته و همراه با تمام ایران با شعار های ضد صهیونیستی انزجار خود را از این رژیم غاصب اعلام نمودند.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۸۸ ، ۱۸:۳۱
علی عموحیدری

شهردار تودشک کمبود آب شرب را اصلی ترین معضل این شهر اعلام کرد

مردم تودشک در هر شبانه روز تنها دو ساعت آب شرب دارند.

اصفهان – خبرنگار اصفهان زیبا :کمبود آب شرب در تودشک به معضلی مهم تبدیل شده به طوری که مردم این شهر در هر شبانه روز تنها دو ساعت آب شرب داشته و ادامه این روند ، مشکلات فراوانی به همراه دارد.

شهردار تودشک با اشاره به این که این شهر از شهرهای شهرستان اصفهان به شمار می رود گفت : معضل آب شرب از چند سال گذشته ادامه داشته و از اواخر فروردین ماه امسال این معضل به شدت افزایش یافته است .

رسول یوسفی افزود : هم اکنون در مهر ماه هستیم در طول شبانه روز مردم این شهر فقط دو ساعت از آب شرب بهره مند می باشند.

وی با بیان این که پیگیری هایی در زمینه رفع مشکل آب شرب انجام شد و مقرر گردید مدیریت استان شبکه فرسوده را تعویض و مشکل انتقال آب به تودشک را رفع کند تصریح کرد : تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است و با ادامه این روند سال آنیده مشکل آب شرب در این شهر به شدت افزایش می یابد.

شهردار تودشک یاداور شد : در صورتی که مشکل آب شرب تودشک مرتفع نشود به طور قطع مردم این شهر به دیگر شهرها مهاجرت خواهند کرد.

تودشک یکپارچه نیست.

یوسفی ، با بیان این که شهر تودشک در سال 81 و از الحاق هفت روستای نوبنیاد ، تودشک ، تودشک چویه ، صادق آباد ، رجان ، مزرعه نوو مزرعه کهنه شکل گرفت و این روستاها به محله تبدیل شد گفت : هم اکنون این شهر یکپارچه نبوده و حتی برخی محله های جدید یک کیلومتر باهم فاصله دارند و فضایی خالی غیر مسکونی بین این روستاها وجود دارد.

وی پراکندگی این شهر را از مشکلات تودشک اعلام کرد و افزود : شهرداری نمی تواند با بودجه اندک خود اقدامات عمرانی در این شهر انجام دهد تا بتواند این شهر را یکپارچه کند ولی این شهرداری فعلا آسفالت معابر محله ها را انجام داده است.

به گفته شهردار تودشک طرح یکپارچه سازی با ساخت مسکن مهر در ورودی و خروجی شهر در حال انجام است و یکپارچه سازی این شهر ده سال به طول می انجامد.

یوسفی ، احداث بلوارها و خیابانها و ایجاد فضای سبز و ایجاد فضای مسکونی بین محله ها را از راهکارهای یکپارچه سازی این شهر دانست. وی با بیان این که شهرداری تودشک در پنج سال گذشته آسفالت تمامی معابر را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون 70 درصد آسفالت و جدولکاری محله ها انجام شده است یاداور شد : در صورتی که معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان پانصد میلیون تومان اعتبار به این شهر اختصاص دهد اقداماتی چون آسفالت معابر و جدولگذاری را در این شهر انجام خواهیم داد تا فاصله محله ها کاهش یابد.

کاهش صدور پروانه ساختمانی به دلیل رکود بازار مسکن.

شهردار تودشک بودجه امسال این شهرداری را 420 میلیون تومان اعلام کرد و گفت : این میزان بودجه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

یوسفی با اشاره به این که بیشتر بودجه شهرداری تودشک از کمکهای دولتی تامین می شود یاداور شد: حدود 20 درصد از این میزان بودجه مربوط به دریافت عوارض و صدور پروانه ساختمانی بوده ولی امسال به دلیل رکود بازار مسکن صدور پروانه ساختمانی نیز کاهش یافته است.

به گفته وی : در شش ماهه اول امسال 25 پروانه ساختمانی در شهرداری تودشک صادر شده و این در حالی است که سال گذشته شهرداری برای طرح مسکن مهر 170پروانه صادر کرد.

خانه نهنگی قدیمی ترین خانه درتودشک

شهردار تودشک سه آب انبار در محله های تودشک چویه ، تودشک و رجان و نیز خانه نهنگی را از آثار تاریخی و جذاب این شهر عنوان کردو گفت: هم اکنون آب شرب در این آب انبارها ذخیره و در مواقع بحرانی از آن استفاده میشود . یوسفی ، خانه نهنگی را از قدیمی ترین خانه های این شهر نامید و گفت : این خانه با وسعت چهار هزار و 500 متر مربع در محله تودشک چویه واقع شده و دارای 20 اتاق پنج دری ، سه دری و ایوان های بزرگ می باشد که در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است . وی با اعلام این که خانه نهنگی ملک خصوصی می باشد و در حال تخریب است گفت : با تملک این ملک و ساماندهی آن می توان صنعت گردشگری را در این منطقه توسعه داد.

تودشک نیازمند ایجاد مرکز مجتمع خدماتی ، رفاهی بین راهی

شهردار تودشک با اشاره به این که این شهر در مسیر ترانزیتی اصفهان – نایین قرار گرفته است و در طول شبانه روز حدود 6 هزار خودرو از این شهر عبور میکنند افزود : به منظور اسکان مسافران ، شهرداری ، ساخت پارکی با وسعت 5 هکتار را آغاز کرده که این پارک در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

یوسفی ، ایجاد مجتمع رفاهی ، خدماتی بین راهی در کنار جاده ترانزیتی را از نیازهای این شهر دانست و گفت : با ساخت این مجتمع ها علاوه بر جذب گردشگر در آمد پایداری برای منطقه ایجاد خواهد کرد . وی با اشاره به این که در گذشته شغل اغلب مردم این شهر کشاورزی و قالی بافی بود ولی هم اکنون قالی بافی از رونق افتاده است افزود : به دلیل نبود کارخانجات در تودشک اغلب مردم برای ارتزاق در کارخانه های شهر های مجاور همچون کوهپایه فعالیت میکنند.

به گفته شهردار تودشک احداث شهرک صنعتی از سال گذشته با همت مسوولان منطقه انجام شده است و در صورت ورود سرمایه گذاران در این شهرک مشکل اشتغال مردم مرتفع می شود.

یوسفی ، آسفالت بلوار نوبنیاد به طول یک کیلومتر و عرض 45 متر ، رفوژ میانی بلوار اصلی شهر (امام رضا(ع) ) که اخیرا به بهره برداری رسید را از مهمترین طرح های عمرانی امسال این شهرداری عنوان کرد و افزود : برای ساخت بلوار نوبنیاد و رفوژ میانی بلوار امام رضا(ع) به ترتیب 350 میلیون و 90 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به این که با اجرای رفوژ میانی بلوار اما رضا(ع) یکی از نقاط حادثه خیز این شهر حذف شد تصریح کرد : برای روشنایی این بلوار به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اختصاص کمترین اعتبار برای نهضت آسفالت

شهردار تودشک با بیان این که از طرح نهضت آسفالت کمترین اعتبار به این شهر اختصاص داده شده است گفت : این میزان اعتبار 150 میلیون تومان بوده که تاکنون بیش از 37 میلیون تومان آن پرداخت شده است . به گفته یوسفی برای ساماندهی گلزار شهدای تودشک 50 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون 10 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

یوسفی ، وسعت فضای سبز شهر را 15 هکتار دانست و گفت : به امسال به همت معاونت امور عمرانی استادنداری اصفهان اعتباراتی برای اجرای مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز این شهر اختصاص یافت و هم اکنون 6 هکتار از فضای سبز این شهر با استفاده از روشهای آبیاری قطره ای و تحت فشار انجام میشود.

شهر تودشک با جمعیت 5 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق اصفهان و در کنار جاده ترانزیتی اصفهان – نائین واقع شده است.

toudeshk.com





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۸۸ ، ۱۴:۵۱
علی عموحیدری

با سلام خدمت همه عزیزان همراه و بازدید کنندگان وبسایتشهر زیبای تودشک، امیدوارم حال همگی خوب باشه و همیشه شاد و سلامت و سعادتمند باشید.

امروز با ادامه بحثبررسی ویژگی های زبان محلی تودشکیدر خدمت عزیزان هستیم ولی قبل از اون چند کلمه ای راجع مسائل و در ادامه با بحث اصلی در خدمت عزیزان باشیم.

در ابتدا میخواستم از عزیزان همراه مشورتی راجع به فرم وبسایت داشته باشم ،‌خیلی جذاب نیست کسی که آشنایی با شهر نداره و برای آشنایی وارد وبسایت میشه یا با سرچ وارد میشه تو صفحه اصلی روتینیات و مسائل و مشکلات شهر رو ببینه!‌ یک موضوع بندی و دسته بندی کلی و اساسی برای وبسایت مورد نیازه و همینطور میخواستم راجع به هدر وبسایت با مشارکت و مشورت همه عزیزان با یک تصویر به توافق برسیم و قالب رو بر همون اساس برنامه ریزی کنیم. حتما راجع به این موضوع نظراتتون رو از ما دریغ نکنید.

اما مطلب دوم اینکه امیدوارم عزیزان راجع به لحن صحبت بنده در پستمساله آبناراحت نشده باشند و به درک این موضوع رسیده باشیم که برای رسیدن به یک هدف که هدف همه ماست همه روشها لازمند و بیشتر امروز باید از باب سیاست وارد شد قطعاً طریقه صحیح اطلاع رسانی این موضوع در این وبسایت به این طریق بوده!

در مورد درخواست عزیزان راجع به مسالهبازسازی دبیرستانهم حتما در اولین فرصت مطلب جامعی رو ارائه خواهیم کرد. با توجه به زیاد بودن حجم صفحات وبسایت به این نتیجه رسیدم که تصاویر پست ها رو به صورت بند انگشتی (Thumbnails) قرار بدیم که عزیزان با کلیک روی تصویر میتونند تصویر اصلی رو در یک صفحه جداگانه مشاهده کنند. نظرتون رو راجع به این مساله هم با بنده در میون بزارین ممنون میشم.

 موفقیت ، خوشبختی و آرامش برای همه تودشکی ها و غیرتودشکی های همراه این وبسایت آرزو میکنم.

* بررسی گویش تودشکی۵

در بحث بررسی ویژگی های این گویش وقاعده مند سازیافعال رو بررسی کردیم در ادامه با بررسی یکی از ضمایر شروع میکنیم.

ضمیر مفعولی «ش»

نمونه :می گُ علی لُنجُمُشاوسُت (Migo ali lonjomosh osot)ßمرا که علی دماغم را سوزاند.

لنجتشاوست (دماغت را سوزاند) ، لنجششاوست (دماغش را سوزاند) ، بِرُشی هَنَکه (Beroshi hanaka) :در را پیش نکردند، برشهَنَبَس (Berosh hanabas) :در را نبست

مَلو مُشُشتو یُرت بَه اُ شو خا (Malo moshosh to yort ba o shokha)گربه ، موش را در اتاق برد و خورد.

چند نمونه از افعال منفی :

نَشییَه (nashiya):نرفته است، بَبییَه (Nabiya) :نبوده است،‌نَشواته (Nashvata) :نگفته است، نَشیواته (Nashivata) :نگفته اند، بِر هَنَبِندِن (ber hanabenden) :در را نبندند.

چند جمله راهنمای امری ، منهی :

اوشو وِشواج گُ معلم شوواتَه .... کو تابُتی چاپ واکه ، کار نَتی واکه اُ هِر کی نَشیَه شو وا شُی

Osho veshi vaj go moallem shovata … kotaboti chap vaka , kar nativaka o herki nashiya shovashoy

برو بهش بگو که معلم گفته است که باید کتاب چاپ کنید ، کار نباید بکنید ، و هر که نرفته باید برود.

صرف مصادر محلی

آی مُون ( آمدن )

می یی (من می آیم) ، ما یِم (ما می آییم) ، تو یی (تو می آیی) ، شوما یید (شما می آیید) ،‌ ای یَه (او می آید) ، اییا یِن (آنها می آیند)

یُمِی یی (آمدم) ، یُمِی یِم (آمدیم) ، یُمِی یی (آمدی) ،‌ یُمِی یید (آمدید) ، یُمَه (آمد) ، یُمِی یِن (آمدند)

می نا یی (من نمی آیم) ،‌ما نایِم (ما نمی آییم) ، تو نایی (تو نمی آیی) ،‌شو ما نا یید (شما نمی آیید) ،‌ ای نا یه (او نمی آید) ،‌ایا نا ین (آنها نمی آیند)‌

انگاشت ( حرف زدن )

اِنگاری (حرف می زنم) ، اِنگارِم (حرف می زنیم) ، اِنگاری (حرف می زند) ،‌ اِنگارید (حرف می زنید) ،‌ انگارَه (حرف میزند) ، ‌اِنگارِن (حرف می زنند) ، ‌اِنگار ! (حرف بزن) ،‌ اِنگارید (حرف بزنید)

بُی مون (Boy mon): بودن

مو وابُی (باید باشم) ، می وابُی (باید باشیم) ،‌تو وابُی (باید باشی) ،‌تی وابُی (باید باشید) ، شو وابُی (باید باشد) ، شی وابُی (باید باشند)

نموابُی (نباید باشم) ،‌ نمی وابُی (نباید باشیم)

نتوابُی (نباید باشی) ، نتی وابُی (نباید باشید) ، نشوا بُی (نباید باشد) ، نشی وابُی (نباید باشند) 

می بُ یی (من بودم) ،‌ ما بُ یِم (ما بودیم) ،‌ تو بُ یی (تو بودی) ،‌ شوما بُ یید (شما بودید) ، ای بی (او بود) ، ایا بُ ین (آنها بودند)

بُ (باش) ، ایبید (باشید)

پِدای ( پس دادن )

پِم دا (پسش دادم) ،‌پِمی دا (پسش دادیم) ،‌پِت دا (پسش دادی) ،‌پتی دا (پسش دادید) ، پِش دا (پسش داد) ،‌ پِشی دا (پسش دادند)

پِمُش وادا (باید به من پس بدهد) ، پماشوادا (باید به ما پس بدهد)‌،‌پتش وادا (باید به تو پس بدهد) ، پِشوماش وادا (باید به شما پس بدهد) ،‌ پِشُش وادا (باید به او پس بدهد) ،‌ پِشیش وادا (باید به آنها پس بدهد)

پِناتی (پس نمی دهم) ، پِناتِم (پس نمی دهیم) ، پِناتی (پس نمی دهی) ،‌ پِناتید (پس نمی دهید) ، پِناتَه (پس نمی دهد) ،‌پِناتِن (پس نمی دهند)

پِنَشتی (پسش نمی دهم) ، پِنَشتِم (پسش نمی دهیم) ، پِنَشتی (پسش نمی دهم) ، پِنَشتید ( پسش نمی دهید ) ،‌ پِنَشتِه (پسش نمی دهد) ، پِنَشتِن (پسش نمی دهند)

در ادامه بحث باز به صرف کردن یک تعدادی از افعال محلی می پردازیم .

چون صید به دامتوبه هر لحظه شکارم
ای طرفه نگارم
از دوری صیاد دگر تاب ندارم
رفتست قرارم
چون آهوی گمگشته به هر گوشه دوانم
تا
دامدر آغوش نگیرم نگرانم

از ناوک مژگان چو دو صد تیر پران
ی
بر دل بنشان
ی
چون پرتو خورشید اگر رو بکشان
ی
وای از شب تارم
در بند و گرفتار بر
آن سلسله مویم
از دیده ره کوی
توبا اشک بشویم
با حال نزارم

برخیزکه داد از من بیچاره ستانی
بنشینکه شرر در دل تنگم بنشانی
تا
آن لب شیرینبه سخن باز گشایی
خوش جلوه نمای
ی
ای برده امان از دل عشاقکجایی
تا سجده گذارم
تا سجده گذارم

گر بوی
تورا باد به منزل برساند
جانم برهاند
ور نه ز وجودم اثری هیچ نماند
جز گرد و غبارم
جز گرد و غبارم

http://www.toudeshk.com

تا دیدار دوباره

موفق باشید

التماس دعا

م.عموحیدری

 مطالب مرتبط :

* بررسی ویژگی های گویش تودشکی بخش چهارم *

*بررسی ویژگی های گویش تودشکی بخش سوم *

*بررسی ویژگی های گویش تودشکی بخش دوم *

*بررسی ویژگی های گویش تودشکی بخش اول *


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۸۸ ، ۱۷:۴۸
علی عموحیدری

روز سالمندان ، مساله ای که در دنیا تازگی مورد بحث قرار گرفته ، در قسمت های مختلفی معمولا راجع به بشر صحبت شده شوراهای تخصصی صورت گرفته مثلا برای عضوهای مختلف بدن متخصصین مربوطه به وجود آمده است . اما راجع به سالمندان تاحال خیلی صحبتی نشده و اکنون به این نتیجه رسیده اند که در مورد سالمندان بحث ها و شرایط تخصصی بوجود آید، این بحث از قدیم در اسلام مطرح بوده و پیامبر (ص) در این باره فرمودند : احترام بگذارید به پیرانتان و ترحم کنید نسبت به صغیرها ،‌ در آیه های 23 و 24 سوره اسرا آمده است : اول در این آیه خداوند می فرمایند پرستش مخصوص خداست وبعد از مساله پرستش می فرماید به پدر و مادر نیکی کنید و از این به بعد راجع به پدر و مادر پیر است ، هرگاه هر دو یا یکی از آنها در نزد تو به پیری رسیدند با آنها مراعات کن و کمترین بی احترامی را انجام نده حتی به آنها اف هم نگو،‌ و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه با آنها داشته باش. از نظر آیات و روایات سفارش شده است.

همانگونه که اشاره شد روز 13 آبان 57 امام راحل وقتی که صدام به دستور اربابان و شاه امام را تبعید کردند و منع کردن از صحبت امام در عراق امام با مدارک آمدند مرز کویت ، کویت که عامل آمریکا بود اجازه ورود ندادند . امام برگشتند به فرودگاه و با استدلالی که از حکمت برگرفته بود فرانسه را انتخاب کردند. امام رو در کویت راه ندادند ولی اراده و مشیت خداوند اینطور خواست که در پاریس باشند. در سخنرانی که در فرانسه انجام شد یکی از خبرنگاران پرسیدند اگر شما به ایران برگردید و شاه تسلیم نشود شما نیاز به اسلحه دارید این اسلحه را از کدام کشور تهیه میکنید؟ امام گفتند فعلا نیاز به اسلحه نداریم و اگر نیاز باشه خدا تامین خواهد کرد ،‌زندگی امام پند و اندرزیست برای ما که همگی امیدمان به خدا باشه و در هر کار و هر جا از یاد خدا غافل نشویم.

یکی از مسائل این روزها هشتم شوال در هشتاد سال قبل تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابی ها ، در تصاویر قدیم مشاهده میشه قبور ائمه که در قدیم وجود داشته اما وهابی ها اونها رو خراب کردند حتی قبرستان ابوطالب که قبر حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب و عبد المطلب که اینها گنبد و بارگاه داشتند ولی وهابی ها از بین بردند در هشتاد سال قبل ، امروز همه علما به این نتیجه رسیدند که وهابی ها در لباس اسلام و قرآن با اسلام مبارزه میکنند در کتابی نوشته شده بود تمام آثار باستانی مکه و مدینه را نابود کردند به اسم اسلام اگر یادتان باشد در جنگ طالبان بعضی آثار باستانی خراب شدند ، به خاطر این کار صدای تمام جهان در آمد و همگی اعتراض کردند ، تلوزیون ها رادیو ها همه محکوم کردند این موضوع رو و گفتند طالبان متحجر آثار باستانی را از بین بردند اما اینهمه آثار پیامبر و اهل بیت را در مکه و مدینه از بین بردند کسی کلامی حرف نزد. شقی ترین انسان ها صهیونیست ها بودند که اعتراف به مبارزه با اسلام و قرآن دارند ،‌ اما وهابیت به اسم اسلام با اسلام میجنگند ، علمای اسلام خصوصا ایت الله مکارم شیرازی چندین بار اعلام کردند که ما حاضریم در یک مجمع بین المللی تمام عالمان وهابی جمع شوند و باهم صحبت کنیم اگر آنها پیروز شدند ما پیرو آنها شویم و ما با دلیل ثابت میکنیم. اینها در همانطور که در اخبار اعلام شد در استانی در مرز یمن 150 هزار نفر بی خانمان شدند در چادر ها هستند اما هواپیماهای عربستان به جرم شیعه بودن اونها رو در چادر ها بمباران میکنند اینهمه جنایت به اسم اسلام.

چند مساله مهمی که در این ایام اتفاق افتاد معمولا مبارزه با ایران و با اسلام و به غارت و یغما بردن سرمایه ایران از قدیم وجود داشته و اینها خود رو وارث سرمایه های ایران میدانند پنهان هم نمی کنند میگویند منافع ما در ایران از بین رفت یا منافع ما در خاور میانه از بین رفت ،‌دو سه شب قبل در تلوزیون دیدید یکی از دیپلمات های سفارت آرژانتین که دستگیر شده بود و 4 تن اتیغه جات ایران و آثار باستانی از سکه ها ،‌تابلو ها و طلاجات و کتابهای خطی قدیمی که در 318 کارتن جا زده بودند که خارج کنند دستگیر کردند و در نهایت به ایران تهمت نبود آزادی می زنند. اونها هر چه میکنند نمی گند ایران کشور خوبی است اما می گویند باید از ایران منافعی داشته باشیم.

در رابطه با مسئله گروه 5+1 که در سویس برگزار شد دیروز ،‌اونها در طی 5 6 سال بسته پیشنهادی میدادند به ایران میگفتند اول مساله هسته ای را تعلیق کنید تا بعد مذاکره کنیم یکی از کارهای خوبی که در این دولت انجام شد این بود که گفتیم چرا همیشه اونها بسته پیشنهادی بدند ما باید بسته پیشنهادی بدهیم ،‌مگر نمی گیم که باید بمب اتم از بین برود ،‌ مراجع ما ساختنش رو هم حرام کردند ،‌در مرحله اول تمام بمب های اتمی که در جهان است باید از بین برود . و مساله دیگر اینکه مورد تحدید قرار گرفته بودیم این بود که گفته بودند اسرائیل میخواد مراکز هسته ایران رو بمباران کنه که ایران کار جالبی رو انجام داد،‌ساختمانی درست کردند زیر زمینی که در بمباران هم خراب نشود ،‌فقط ساختمان آن ساخته شده ولی دستگاه ها نصب نشده اند دولت به آژانس اعلام کرد و نامه نوشت که ما برای حفاظت از تجهیزات خودمون نیروگاه دومی رو درست کردیم. این رو به بازی گرفته و دو روز بعد رئیس جمهور آمریکا و فرانسه ایران را در چند دقیقه مصاحبه تلوزیونی محکوم به پنهان کاری کردند ،‌ که آقای رئیس جمهور اگر بخواهد تجهیزات اتمی بسازد 6 ماه قبل باید به آژانس خبر بدهد ما حالا نامه نوشته ایم که ما یک سال دیگر میخواهیم این کار را انجام دهیم دشمنان در 24 ساعت اعلام کردند ما با ایران مذاکره میکنیم . ابتکار جدید دیگری که رئیس جمهور انجام داد این بود که اعلام کردند ما برای تامین کمبود برق نیروگاه برق اتمی درست میکنیم کدام یک از شما حاضرید مواد اولیه در اختیار ما قرار بدهید ،‌ چون قبلا اعلام شده بود مواد اولیه ما رو در اختیار قرار میدهند،‌ اگر بگویند میدهیم به خواسته خود رسیده ایم و اگر نه هم باز هم به خواسته خود رسیده ایم . که دیروز فرانسه اعلام کرد ما سوخت اتمی در اختیار شما قرار میدهیم. ایران می تواند و سرمایه گذاری شده و همه دنیا میدانند که ما می توانیم سوخت تولید کنیم.

در رابطه با این کار وزیر خارجه کشور در مقر سازمان ملل بود گفتند سه نفر آمده اند در خاک ایران اینها رو دستگیر کردند چرا چون کوهنورد بودند ! وزیر لیست چند نفر از افرادایرانی که در آمریکا بیگناه دستگیر و بازداشت شده بودند ارائه کرد و گفت شما که دم از حقوق بشر میزنید اول اقدام بکنید ،‌این واقعیتیست که در مقابل دشمن نباید ترسید و حرف رو باید گفت.

اما یکی از موارد دیگری که زیر سر وهابی ها بود ترور نماینده مجلس خبرگان بود که پس از دستگیری عوامل این ترور که در یک خانه تیمی مخفی شده بودند و با کشته شدن دو نفر از سربازان اسلام یک نفر از نیروی انتظامی ویک نفر از وزارت اطلاعات انجام شد معلوم شد که این افراد از طرف وهابی ها حمایت و رهبری میشدند برای بوجود آمدن دعوای بین شیعه وسنی و اینان از هر طریقی که بتوانند میخواهند به این نظام صدمه وضربه وارد کنند.

از روز 15 ام مهر ماه تا 21 ام هفته نیروی انتظامی نام گذاری شده که حقا در موارد مختلف در رابطه با امنیت کشور نهایت تلاش رو دارند.

دیروز و امروز جشن عاطفه ها برگزار شده که کاری بسیار خدا پسندانه و کمک بزرگی برای افراد ناتوان از لحاظ اقتصادی است.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۸۸ ، ۲۲:۰۸
علی عموحیدری

به نام خدا

با عذر خواهی از حضور همه بازدید کنندگانوبسایت تودشکامشب وبسایت با مطالب زیر آپدیت شد:

*پیام نور تودشک*

*کوه نویسی*

*نماز جمعه با حضور دکتر کامران و بررسی مشکل آب *

*فعالیت های شهرداری*

*غبار روبی 1388*

*نماز عید سعید فطر 1388*

*راهپیمایی روز قدس 1388*

*مسئول مرکز بهداشت شهر*

امشب قصد دارم چهار کلامی راجع به مسائل پیش اومده راجع به آبشهر تودشکصحبت کنیم.

دوست دارم مساله ای رو با هم مطرح و به بررسی و صحت و سقم و ارائه طریق با همدیگه بنشینیم.

حتما همه دوستان میگن چرا این وبسایت اینقدر غیر فعال و بدون مدیریت پیش میره ! به عنوان یه برادر کوچیکتر یا یک فرزند این شهر مساله ای رو مطرح کنم که شاید خیلی محل طرحش اینجا نباشه . دوست دارممثل همیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دوستان مارو از نظراتشون بی نصیب نزارند!!!!!!!

امروز در ایران سال 88 هجری شمسی تحول رو به سمت بحث جنبش نرم افزاری و فعالیت های جنبش الکترونیک طالب و خواهان گسترش بحث شبکه های کامپیوتری و ارتباطات و اطلاعاته.

خوبه بدونین ما توی این شهر از نظر اینترنت فوق العادهفقیریم، فوق العاده !

عزیزان باید به عرض برسونم متاسفانه هیچ پیگیری درست و راهگشایی هم راجع به این موضوع انجام نشده جز پیگیری هایی که کجدار و مریض و دستو پا شکسته توسط شخص بنده انجام شده .

مرکزآی سی تیو تجهیزات دیتای مرکز مخابرات تودشک به دلیلبی کفایتییابا کفایتیبعضی ها جمع شد ،‌ الان تنها ارتباط دهنده ما با شبکه اینترنتآی اس پی نسل آیندهکوهپایست ،‌ خدا خیرشون بده جناب آقای مهندس عرب زاده مسئول این مرکز رو که این خدمت رو در حق مردم این منطقه انجام دادند ، امروز شاهدیم که تجهیزات خطوط ای دی اس ال ( اینترنت پر سرعت) تا شهرک صنعتی کوهپایه وجود داره ولی ما از داشتنش حتی به صورت وایرلس محرومیم.

امروز باید بچه های این شهر دختر و پسر ، برای یک ثبت نام ساده یا فرستادن یک ایمیل چند کیلومتری راه رو طی کنند تا بتونند خودشون رو به آی سی تی جشوقان یا جندابه برسونن و از اینترنت اونجا که کمی سرعتش بهتر از خطوط دایال آپ شرکت نسل آیندس استفاده کنند.مایه تاسفه!

عاجزانه از عزیزان خواهش میکنم به این مساله توجه کنید و اگر قصوری در بیان بندس ببخشند اما واقعا خجالت کشیدم وقتی به عنوان یکی از حضار در جلسه معارفه ریاست جدیدپیام نور تودشکایشون از بنده راجع به مساله اینترنت سوال کردند و هیچ جوابی نداشتم بدم!

چندین بارپیگری شد،‌پرسیدیم،نامه نگاری کردیم،‌امروز به جایی رسیدیم که با نظر مساعد مسئولین مخابرات تابعه و مخابرات استان در مورد خرید و نصب تجهیزات مخابراتی ای دی اس ال در مرکز مخابرات تودشک هستیم.

با گرو گذاشتن آبرو ها و ریشهای نه خیلی سفید ولی نیازمند و خواهان پیشرفت !‌ عزیزان بدون شک باید امکانات در این شهر محیا بشه تاجوان تودشکی از شهر خودش فراری نشه، چرا ما باید بعد از چندین سال تازه در یکی دو ماهه اخیر شاهد نصب دستگاه خود پرداز برای انجام عملیات های بانکی باشیم ،‌با توجه به اینهمه نیاز طوری که غالبا بازنشسته ها ،‌حقوق بگیران و طیف گسترده ای از مردم برای رفع نیازهاشون به این دستگاه به شهرهای مجاور میرفتند!

حتما میپرسید چرا اسم این پست رو گذاشتممساله آب؟!

توضیحات بالا رو مورد توجه قرار بدین تا بحث رو برسونیم به جایی که باید!

متاسفانه ،‌ واقعا نمی دونم چرا اینطور مافکر هامون رو غلاف کردیمو برای رسیدن به اهدافهمه اجزائمون شده گوش،‌اون هم به حرفهای باطل

صحبت و خبر مورد بحث این پست موضوع نامه تحدید آمیزیه که مورخ 1/7/88 با چند رونوشت به مراکزی که عرض خواهد شد ارسال شده که قضاوت راجع به این مساله رو به عزیزان واگذار میکنم. خواهش میکنم کمی فکر کنیم :

  متن نامه ارسالی :

بسمه تعالی

جناب آقای حاجیان

سرپرست محترم استانداری اصفهان

با سلام

احتراما ضمن قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان همانگونه که استحضار دارید و در جریان امور قرار دارید شهر تودشک مدتهاست دچار مشکل بی آبی و بهتر بگوییم قطعی کامل آب است و با پیگیریهای مکرر و متعدد از سوی مسئولین شهر و انعکاس موضوع به بخشداری – فرمانداری – استانداری – و شرکت آب و فاضلاب و حتی تجمع مردمی متاسفانه علیرغم قول مساعد و صد درصد مسئولین آبفا ( جناب آقای مرتضوی ) مبنی بر عدم قطعی آب تحت هر شرایط – این شهر پس از گذشت 48 ساعت بی آبی 2 ساعت آب دارد آن هم با فشار شیر سماور و این در حالیست که در شهر های اطراف و روستاهای همجوار حتی یک لحظه هم قطعی آب وجود ندارد و این در دولت کریمه عدالت محور بسی بی عدالتی است . با این حال و علیرغم میل باطنی با توجه به اینکه پیگیریهای زیاد به نتیجه نرسید تعدادی از جوانان با فرهنگ و با شعور شهر بر آن شدیم تا از طریق بهتر موضوع را پیگیری نماییم و آن نه تجمع است و نه سرو صدا و بستن جاده و نه گرفتن وقت عزیز مسئولین پر کار ( از جمله آقای خسروی مسئول عقده ای آب و فاضلاب کوهپایه که اکثر این ناعدالتی ها به عهده ایشان است ) و آن قطع شبکه سراسری فیبر نوری عبوری از داخل شهر است و به نظرمان این آخرین راه احقاق حق مسلم 5000 نفر ساکنین مظلوم – بی ادعا و بی سرو صدای شهر است . ضمنا یک فرصد ده روزه از تاریخ ارسال نامه داده خواهد شد تا شاهد نتایج اساسی و نه موقت باشیم . در غیر اینصورت اقدام صورت خواهد گرفت ( آنهم به دفعات ) .

                                                                          با تشکر جمعی از جوانان شهر تودشک

رونوشت:

1) فرماندار محترم شهرستان اصفهان جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

2) مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

3) مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

4) معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری اصفهان جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

5) بخشداری محترم کوهپایه جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

6) حراست محترم استانداری استان جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

7) حراست محترم فرمانداری استان جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

8) امام جمعه محترم تودشک جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

9) شرکت آب و فاضلاب کوهپایه جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

10) شهرداری تودشک جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

11) شورای اسلامی شهر تودشک جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم


واقعا نمی دونم چی بگم، جز اینکه این اقدام توسط هر کسی که انجام شده کاش به جای اینکهجمعی از جوانان شهر تودشکبنویسه با شهامت کامل اسم خودش رو مینوشت و این نامه رو به عنوان یک و فقط و فقط یک شهروندتحصیل کردهو در عین حال بسیاردور از فرهنگمینوشت و به جای ارسال اینهمه رونوشت و به بار آوردن این فضاحت فقط یک نسخه از این نامه رو به همراه یک بزرگتر مورد بازخوانی قرار میداد. چون این کار فقط از یک بچه بر میاد به عقل انسانی واقعا صحیح نیست.

اصلا نمی خوام حق به جانب کسی صحبت کنم ، مساله بی آبی رو شاید خیلی بهتر از هر کسی در خانواده خودمون حس کردیم مثل همهتودشکی هاو شاید بدتر ولی اگر یه مقداری فکر کنیم با اینطور اقدامات در وحله اول خودمون رو تحدید میکنیم نه کسی دیگه رو آیا هزینه جابجایی خط دیتا و فیبر نوری سنگین تره یا انتقال آب بوسیله یک لوله کشی اختصاصی چند میلیاردی ؟!

کاش به جای پیش داوری و دراز کشیدن و دهن بینی و بی فکری فقط چهار تا سوال از کسانی که مطلع بودند میپرسیدیم و اینطوربچه بازی و بی عقلیرو راهکار قرار نمی دادیم!

چهارشنبهیاپنج شنبهای بود در ماه مرداد ، مردم جمع شده بودند درب منزلحاج آقا احمدی نسبامام جمعه شهر ،‌ موضوعمساله آببود و قطعی های مکرر،‌ نامه ای نوشته شد به فرمانداری و بلافاصله از شهرداری تودشک برای فرمانداری فاکس شد برای توضیح مساله به وجود آمده و پیگیری و رفع مشکل ، مورخ 18/5/88 یعنی سه یا چهار روز بعد از ماجرا جلسه ای با حضور مهندس کتانی کارشانس محترم ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان ، امام جمعه محترم شهر تودشک ،‌جناب آقای مهندس خانی از شرکت آبفای استان و آقای مهندس توکلی مسوول محترم شرکت آبفار شهرستان در بخشداری کوهپایه تشکیل گردید . در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ابتدا حجت الاسلام احمدی نسب امام جمعه محترم شهر تودشک اهم مشکلات بوجود آمده ناشی از کمبود آب شرب در شهر مذکور را تشریح و پس از استماع نقطه نظرات حاضرین در جلسه جناب آقای مهندس کتانی کارشناس محترم ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان با توجه به اطلاعات دریافتی از شرکت آبفا و آبفار گزارش اجمالی از وضعیت آب در سطح استان و شهرستان ارائه نمودند و در پایان پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ گردید :

1- مقرر گردید شرکت آبفا نسبت به تجهیز چاه حفاری شده در شهر کوهپایه در اسرع وقت اقدام و مورد بهره برداری قرار گیرد .

2- مقرر گردید شرکت آبفا نسبت به اجرای خط انتقال آب شهر تودشک بصورت مجزا از منبع کوهپایه در اسرع وقت اقدام نماید.

3-  مقرر گردید شرکت آبفا نسبت به شروع اصلاح شبکه شهر تودشک اقدام نماید.

4- مقرر گردید چاه در حال حفر شرکت آبفار در محدوده روستای جزه در اسرع وقت تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

5- مقرر گردید دو دستگاه تانکر آبرسان که از شرکت آبفا استان به شهر تودشک اعزام شده اند تا پایان بحران در منطقه باشند و به اهالی آبرسانی نمایند.

6- مقرر گردید شرکت آبفا برای حل مشکل اساسی بحران آب در دهستان تودشک اجرای خط دوم انتقال آب از سه راه سیان به شهر کوهپایه را در دستور کار قرار دهد و ستاد حوادث استان در تامین اعتبار مورد نیاز همکاری لازم بنماید.

در پست های قبلی در همین رسانه خدمت عزیزان گزارشی از انجام بندهای 3 و 5 این صورت جلسه ارائه شد به همراه تصاویر اما در موارد دیگه که کمتر پیشرفتی داشتند


جناب آقای رمضانی بخشدار محترم کوهپایه

با سلام پس از حمد خداوند منان و درود و صلوات بر محمد(ص) ، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به پیوست تصویر صورتجلسه مورخ 18/5/88 بخشداری در رابطه با حل مشکل آب شهر تودشک ارسال میگردد. خواهشمند است دستور فرمائید بندهای 2-3و 6 صورتجلسه که تاکنون اجرائی نشده است توسط مسئولین ذیربط اجراء و نتیجه به این شورا نیز اعلام گردد ،‌ از مساعدت و همکاری بیدریغ شما در این رابطه صمیمانه سپاسگزاریم .


و در نهایت نامه ای که 24/6/88 توسط بخشداری محترم کوهپایه به مدیر محترم بازسازی و حوادث غیر مترقبه اصفهان ، فرمانداری محترم شهرستان اصفهان ، مدیری محترم شرکت آبفا استان اصفهان و مدیر عامل محترم شرکت آبفار استان اصفهان ارسال شد.

با سلام

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)

احتراما ، پیرو نامه شماره 2005/1/6/2025 مورخ 19/5/88 منضم به صورتجلسه مورخ 18/5/88 مربوطه به رفع بحران آب شهر تودشک بدینوسیله تصویر نامه شماره 205/ش/ت مورخ 14/6/88 شورای اسلامی شهر تودشک مبنی بر درخواست اجرای مصوبات صورتجلسه مزبور (پیوست) بویژه بندهای 2، 3و 6 به پیوست ارسال میگردد . لذا خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اقدام جدی و اساسی در خصوص حل بحران همه ساله آب در شهر تودشک از نتیجه اقدامات انجام یافته این بخشداری را مطلع سازند.


و نتیجه نهایی که بنده به صورت شفاهی متوجه شدم اینکهاین مساله تا امروز نه تنها هرگز فراموش نشده بلکه روز به روز در حال پیگیری بودهو به زودی آخرین مکاتبات رو هم به عرض عزیزان از طریق همین رسانه خواهیم رساند.

مشکل آب امروز حل نشده باقی مونده ولی یک مسئله هر ساله مشکلی نیست که با یک اولتیماتوم 10 روزه به این شکل با خیال خام بعضی افراد حل بشه ، قبل از اونی که ما بخوایمدل بسوزونیمو اقدامی به این شکل کارامد!!!! انجام بدیم فکرهایی راجع به این مسئله شده و مسئله با مرور زمان در حال حل شدنه ،‌به نظر نمی یاد 10 روزه بشه 30 کیلومتر لوله گذاری با هزینه چند میلیاردی انجام داد یا چندین کیلومتر لوله کشی داخلی شهر رو اصلاح کرد یا چند حلقه چاه عمیق به همراه چند دستگاه تصفیه آب برای حل این مساله تهیه دید. یک مقداری فکر کنیم و مسائل رو تحلیل کنیم !

حل و بحث و تفکر راجع به مسائل ذکر شده رو به عهده بازدید کنندگان محترم میزاریم ، و از همینجا به خاطر بی احترامی انجام شده از همه بانیان امر و خدمتگذاران از طرف همه مردم شهر انقلابی تودشک عذر خواهی میکنیم.

امام علی(ع):پسرم! از همنشینی دوست نادان بپرهیز; چرا که وقتی می خواهد به تو بهره ای برساند, زیانی به تو می زند.

مطالب مرتبط :

× داستان آب ×


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۸ ، ۲۳:۰۰
علی عموحیدری
با سلام خدمت عزیزان همراه

مطلب جالب توجهی که این روزها میشه دیدش کوه نویسی جالبیه که روی کوهها و تپه های سمت جنوب شرقی شهر میشه دیدشون

اجر بانیان و دست اندرکاران با پیامبر اعظم حضرت محمد (ص)

* الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *

  





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۸ ، ۲۲:۵۰
علی عموحیدری

با سلام خدمت همه دوستان و همشهری های عزیز و همراهانوبسایت شهر تودشک

امروز شنبه مورخ چهارم مهر 1388 جلسه ای در محل واحدپیام نور شهر تودشکبا حضور مسئولین پیام نور استان ، مسئولین بخش ، بخشدار محترم ، ریاست محترم اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه ، امام جمعه محترم شهر تودشک ، شورای محترم شهر ،‌شهردار محترم و مسئولین و کارکنان این واحد آموزشی تشکیل شد که در این جلسه ریاست جدید این واحد جناب آقایمهندس جمالیمعرفی و ضمن تقدیر از زحمات مسئول قبلی جناب آقایدکتر صادقیتودیع و معارفه عزیزان صورت گرفت.

در این جلسه مسائل و مشکلات این واحد از جمله بررسی مسئله زمین در نظر گرفته شده و احداث ساختمان این واحد ،‌همینطور مسئله خوابگاه برای دانشجویان این دانشگاه بررسی و پیگیری تصمیمات اتخاذ شده بر عهده مسئول جدید واحد قرار داده شد.

             

ضمن اینکه این روزها این واحد مشغول ثبت نام از دانشجویان جدید الورود خودش در پنج رشته تحصیلی هست که به همه این عزیزان خوشامد میگیم و موفقیت و سلامتی برای همه عزیزان آرزو میکنیم.

همینطور از همکاری های شورای محترم شهر و شهردار محترم در مسائل این واحد دانشگاهی کمال تقدیر رو داریم. به امید پیشرفت روز افزون علم آموزی در این شهر زیبا و با فرهنگ در استان .





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۸ ، ۲۲:۴۹
علی عموحیدری

نماز جمعه این هفته شهر تودشک بازهم شاهد حضور جناب آقای دکتر کامران نماینده محترم شهرستان اصفهان بود که همیشه به مردم این منطقه لطف داشتند و گاه و بیگاه شاهد حضور ساده و مردمی ایشون هستیم .

در این حضور توضیحاتی راجع به مسائل موجود و تصمیمات گرفته شده راجع به آب شهر تودشک داده شد .

جناب آقای دکتر کامران در بین دو نماز بنا به درخواست امام جمعه محترم مسئله موجود و تصمیم گرفته شده رو اینطور بیان کردند که در شورای شکل گرفته تنها راه کارامد برای حل بحران آب تودشک اختصاص یک لوله انشعاب آب مجزا و اختصاصی برای این شهره که با توجه به هزینه میلیاردی این طرح از عزیزان خواستند این پیگیری توسط یکی از شهروندان که مسئولیت این کار رو بر عهده میگیرند از طریق مراجعات تهران انجام بشه .

همینطور در پایان نماز جمعه از نوجوانانی که در طرح جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در دارالقرآن کریم تودشک انجام شده بود با اهدای جوایزی تقدیر به عمل اومد.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۸ ، ۲۲:۴۷
علی عموحیدری

سلام

امروز اومدم فقط از شهرداری تعریف کنم!!!!!

همش که نمیشه انتقاد کرد بزارین یه مقداری تعریف کنیم.

این روزها شاهد دیوار کشی و شکیل سازی مزار شهدای تودشکچویه بودیم . دست همه دست اندرکاران مخصوصا شهرداری محترم و شهردار دوست داشتنی شهر درد نکنه

همینطور سنگ فرش یه بخش هایی از پیاده رو های شهر

آسفالت برخی معابر محله نوبنیاد و همینطور رنگ زدن جداول بین لاینهای جاده اصلی و برخی خیابان های شهر و پیاده سازی طرح روشنایی بین لاین های جاده ترانزیتی در حوزه شهر تودشک

و از همه زیبا تر ایجاد و نوسازی خط کشی های عابر پیاده همزمان با شروع شدن سال تحصیلی جدید

دست همه عزیزان خدوم شهرداری تودشک درد نکنه ،‌ الهی خدمت های بی منتشون مورد قبول صاحب اصلی این زمین قرار بگیره و همیشه در همه امور زندگی موفق و شاد و سربلند باشند.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۸ ، ۲۲:۴۶
علی عموحیدری

همیشه در پنج شنبه اول هفته دفاع مقدس مراسم غبار روبی قبور شهیدان این شهر توسط عزیزان بسیج و همه همشهریان انقلابی شهر تودشک انجام میشه ، امسال هم مثل سالهای قبل این مراسم با حضور عزیزان بسیج ، مسئولین شهر ، عزیزان پایگاه پدافند هوایی هاشم آباد و مردم شریف شهر تودشک انجام شد .

 ابتدا مزار شهدای تودشکچویه و بعد از اون مزار شهدای تودشک با گلاب تطهیر و با نثار گل گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان به انجام رسید. در این مراسم امام جمعه محترم شهر تودشک هم با سخنانشون این مراسم رو مزین نمودند.

روح تمامی شهدای این شهر و همه شهیدان این انقلاب با شهدای کربلا محشور و شفاعت این شهیدان نصیب همه مردم پیرو ولایت فقیه این شهر

التماس دعا

           





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۸ ، ۲۲:۴۳
علی عموحیدری