تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

نماز جمعه 10/7/88

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۸۸، ۱۰:۰۸ ب.ظ

روز سالمندان ، مساله ای که در دنیا تازگی مورد بحث قرار گرفته ، در قسمت های مختلفی معمولا راجع به بشر صحبت شده شوراهای تخصصی صورت گرفته مثلا برای عضوهای مختلف بدن متخصصین مربوطه به وجود آمده است . اما راجع به سالمندان تاحال خیلی صحبتی نشده و اکنون به این نتیجه رسیده اند که در مورد سالمندان بحث ها و شرایط تخصصی بوجود آید، این بحث از قدیم در اسلام مطرح بوده و پیامبر (ص) در این باره فرمودند : احترام بگذارید به پیرانتان و ترحم کنید نسبت به صغیرها ،‌ در آیه های 23 و 24 سوره اسرا آمده است : اول در این آیه خداوند می فرمایند پرستش مخصوص خداست وبعد از مساله پرستش می فرماید به پدر و مادر نیکی کنید و از این به بعد راجع به پدر و مادر پیر است ، هرگاه هر دو یا یکی از آنها در نزد تو به پیری رسیدند با آنها مراعات کن و کمترین بی احترامی را انجام نده حتی به آنها اف هم نگو،‌ و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه با آنها داشته باش. از نظر آیات و روایات سفارش شده است.

همانگونه که اشاره شد روز 13 آبان 57 امام راحل وقتی که صدام به دستور اربابان و شاه امام را تبعید کردند و منع کردن از صحبت امام در عراق امام با مدارک آمدند مرز کویت ، کویت که عامل آمریکا بود اجازه ورود ندادند . امام برگشتند به فرودگاه و با استدلالی که از حکمت برگرفته بود فرانسه را انتخاب کردند. امام رو در کویت راه ندادند ولی اراده و مشیت خداوند اینطور خواست که در پاریس باشند. در سخنرانی که در فرانسه انجام شد یکی از خبرنگاران پرسیدند اگر شما به ایران برگردید و شاه تسلیم نشود شما نیاز به اسلحه دارید این اسلحه را از کدام کشور تهیه میکنید؟ امام گفتند فعلا نیاز به اسلحه نداریم و اگر نیاز باشه خدا تامین خواهد کرد ،‌زندگی امام پند و اندرزیست برای ما که همگی امیدمان به خدا باشه و در هر کار و هر جا از یاد خدا غافل نشویم.

یکی از مسائل این روزها هشتم شوال در هشتاد سال قبل تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابی ها ، در تصاویر قدیم مشاهده میشه قبور ائمه که در قدیم وجود داشته اما وهابی ها اونها رو خراب کردند حتی قبرستان ابوطالب که قبر حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب و عبد المطلب که اینها گنبد و بارگاه داشتند ولی وهابی ها از بین بردند در هشتاد سال قبل ، امروز همه علما به این نتیجه رسیدند که وهابی ها در لباس اسلام و قرآن با اسلام مبارزه میکنند در کتابی نوشته شده بود تمام آثار باستانی مکه و مدینه را نابود کردند به اسم اسلام اگر یادتان باشد در جنگ طالبان بعضی آثار باستانی خراب شدند ، به خاطر این کار صدای تمام جهان در آمد و همگی اعتراض کردند ، تلوزیون ها رادیو ها همه محکوم کردند این موضوع رو و گفتند طالبان متحجر آثار باستانی را از بین بردند اما اینهمه آثار پیامبر و اهل بیت را در مکه و مدینه از بین بردند کسی کلامی حرف نزد. شقی ترین انسان ها صهیونیست ها بودند که اعتراف به مبارزه با اسلام و قرآن دارند ،‌ اما وهابیت به اسم اسلام با اسلام میجنگند ، علمای اسلام خصوصا ایت الله مکارم شیرازی چندین بار اعلام کردند که ما حاضریم در یک مجمع بین المللی تمام عالمان وهابی جمع شوند و باهم صحبت کنیم اگر آنها پیروز شدند ما پیرو آنها شویم و ما با دلیل ثابت میکنیم. اینها در همانطور که در اخبار اعلام شد در استانی در مرز یمن 150 هزار نفر بی خانمان شدند در چادر ها هستند اما هواپیماهای عربستان به جرم شیعه بودن اونها رو در چادر ها بمباران میکنند اینهمه جنایت به اسم اسلام.

چند مساله مهمی که در این ایام اتفاق افتاد معمولا مبارزه با ایران و با اسلام و به غارت و یغما بردن سرمایه ایران از قدیم وجود داشته و اینها خود رو وارث سرمایه های ایران میدانند پنهان هم نمی کنند میگویند منافع ما در ایران از بین رفت یا منافع ما در خاور میانه از بین رفت ،‌دو سه شب قبل در تلوزیون دیدید یکی از دیپلمات های سفارت آرژانتین که دستگیر شده بود و 4 تن اتیغه جات ایران و آثار باستانی از سکه ها ،‌تابلو ها و طلاجات و کتابهای خطی قدیمی که در 318 کارتن جا زده بودند که خارج کنند دستگیر کردند و در نهایت به ایران تهمت نبود آزادی می زنند. اونها هر چه میکنند نمی گند ایران کشور خوبی است اما می گویند باید از ایران منافعی داشته باشیم.

در رابطه با مسئله گروه 5+1 که در سویس برگزار شد دیروز ،‌اونها در طی 5 6 سال بسته پیشنهادی میدادند به ایران میگفتند اول مساله هسته ای را تعلیق کنید تا بعد مذاکره کنیم یکی از کارهای خوبی که در این دولت انجام شد این بود که گفتیم چرا همیشه اونها بسته پیشنهادی بدند ما باید بسته پیشنهادی بدهیم ،‌مگر نمی گیم که باید بمب اتم از بین برود ،‌ مراجع ما ساختنش رو هم حرام کردند ،‌در مرحله اول تمام بمب های اتمی که در جهان است باید از بین برود . و مساله دیگر اینکه مورد تحدید قرار گرفته بودیم این بود که گفته بودند اسرائیل میخواد مراکز هسته ایران رو بمباران کنه که ایران کار جالبی رو انجام داد،‌ساختمانی درست کردند زیر زمینی که در بمباران هم خراب نشود ،‌فقط ساختمان آن ساخته شده ولی دستگاه ها نصب نشده اند دولت به آژانس اعلام کرد و نامه نوشت که ما برای حفاظت از تجهیزات خودمون نیروگاه دومی رو درست کردیم. این رو به بازی گرفته و دو روز بعد رئیس جمهور آمریکا و فرانسه ایران را در چند دقیقه مصاحبه تلوزیونی محکوم به پنهان کاری کردند ،‌ که آقای رئیس جمهور اگر بخواهد تجهیزات اتمی بسازد 6 ماه قبل باید به آژانس خبر بدهد ما حالا نامه نوشته ایم که ما یک سال دیگر میخواهیم این کار را انجام دهیم دشمنان در 24 ساعت اعلام کردند ما با ایران مذاکره میکنیم . ابتکار جدید دیگری که رئیس جمهور انجام داد این بود که اعلام کردند ما برای تامین کمبود برق نیروگاه برق اتمی درست میکنیم کدام یک از شما حاضرید مواد اولیه در اختیار ما قرار بدهید ،‌ چون قبلا اعلام شده بود مواد اولیه ما رو در اختیار قرار میدهند،‌ اگر بگویند میدهیم به خواسته خود رسیده ایم و اگر نه هم باز هم به خواسته خود رسیده ایم . که دیروز فرانسه اعلام کرد ما سوخت اتمی در اختیار شما قرار میدهیم. ایران می تواند و سرمایه گذاری شده و همه دنیا میدانند که ما می توانیم سوخت تولید کنیم.

در رابطه با این کار وزیر خارجه کشور در مقر سازمان ملل بود گفتند سه نفر آمده اند در خاک ایران اینها رو دستگیر کردند چرا چون کوهنورد بودند ! وزیر لیست چند نفر از افرادایرانی که در آمریکا بیگناه دستگیر و بازداشت شده بودند ارائه کرد و گفت شما که دم از حقوق بشر میزنید اول اقدام بکنید ،‌این واقعیتیست که در مقابل دشمن نباید ترسید و حرف رو باید گفت.

اما یکی از موارد دیگری که زیر سر وهابی ها بود ترور نماینده مجلس خبرگان بود که پس از دستگیری عوامل این ترور که در یک خانه تیمی مخفی شده بودند و با کشته شدن دو نفر از سربازان اسلام یک نفر از نیروی انتظامی ویک نفر از وزارت اطلاعات انجام شد معلوم شد که این افراد از طرف وهابی ها حمایت و رهبری میشدند برای بوجود آمدن دعوای بین شیعه وسنی و اینان از هر طریقی که بتوانند میخواهند به این نظام صدمه وضربه وارد کنند.

از روز 15 ام مهر ماه تا 21 ام هفته نیروی انتظامی نام گذاری شده که حقا در موارد مختلف در رابطه با امنیت کشور نهایت تلاش رو دارند.

دیروز و امروز جشن عاطفه ها برگزار شده که کاری بسیار خدا پسندانه و کمک بزرگی برای افراد ناتوان از لحاظ اقتصادی است.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۷/۱۰
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی