تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

جلسه هماهنگی مراسم تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام و سه شهید به نام در فرمانداری شهرستان اصفهان، تشکیل شد.

فرماندار اصفهان در جلسه ویژه مسئولان مراسم برگزاری با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه آن گفت : شهدای انقلاب اسلامی حق بزرگی بر ملت ایران دارند و این مراسم از فرصت‌های طلایی است که جوانان ما با رشادت‌های آن شهدای گلگون کفن آشنا شوند و این افتخار بزرگی است که در ایام هفته دفاع مقدس که یادآور دوران حماسه و ایثار می باشد مردم شهرستان اصفهان میزبان پیکر مطهر شش شهید بزرگ وار دوران دفاع مقدس باشند.

فضل ا… کفیل در ادامه به گمنام بودن این شهدا اشاره کرد و افزود : این شهدا سالیان زیادی را در گمنامی به سر برده‌اند و خانواده‌های آنان نیز بی‌خبرند و تمام مردم مؤمن و متدین شهر شهیدان شهری که بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است میزبان آنان هستند و انشاءا… با حضور گسترده مردم شهیدپرور مراسم تشییع این شهداء عزیز در شأن و جایگاه شهدای گمنام برگزار می‌شود.
فرماندار اصفهان گفت : مطمئناً اقشار مختلف مردم انقلابی،کسبه و اصناف، بسیجیان و هیأت مذهبی و خیل عظیم ایثارگران اصفهان در این مراسم حضور چشم‌گیر و گسترده خواهند داشت.
کفیل افزود : در روز سه شنبه دوم مهرماه ۳ شهید گمنام و سه شهید به نام در شهر اصفهان از ساعت ۳۰/۳ عصر از محل خیابان کمال اسماعیل – روبروی سپاه ناحیه امام صادق(ع) به سمت گلستان شهدا تشییع می‌شوند و سپس پیکر ۲ شهید گمنام برای مراسم وداع، تشییع و تدفین به شهر کوهپایه منتقل می شوند و پیکر ۱ شهید گمنام نیز در مرکز آموزش توپخانه ارتش به خاک سپرده می‌شود.
فرماندار اصفهان در پایان از رسانه ملی و خبرگزاری ها و روزنامه های اصفهان خواست که به طور ویژه نسبت به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از شهدای عزیز و گرانقدر اقدام نمایند.
در این جلسه مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس و دیگر اعضا نیز دیدگاه های خود را بیان داشتند.

اکبر تودشکی بخشدار بخش کوهپایه گفت: با پیگیری های صورت گرفته در چند ماه اخیر در خصوص تخصیص شهدای گمنام به شهر کوهپایه، به لطف خدا همزمان با هفته دفاع مقدس از 3 شهید تخصیص داده شده به اصفهان، 2 شهید هفده و نوزده ساله ازمنطقه فاو جهت خاکسپاری به این شهر انتقال داده می شود.

وی افزود: جایگاه این 2 شهید در بوستان شهدای کوهپایه در ورودی شهر مقابل دانشگاه پیام نور می باشد.

تودشکی با توجه به درخواست مسئولینشهر تودشکو سجزی مبنی بر ورود چند ساعته شهدا به شهرهایشان جهت تبرک و عطر آگین شدن فضای شهرشان، بیان داشت: این خواسته در صورت ورود شهدا در زمان مقرر و بدون وقفه به بخش کوهپایه صورت خواهد گرفت و در این راستا حداکثر تلاش را خواهیم نمود.

وی ادامه داد: انشاالله بتوانیم مراسم با شکوهی در مسیر انتقال ازاصفهان به کوهپایه برگزارکنیم و از همه ی مردم سطح بخش دعوت به عمل می آید تا در مراسم تدفین لاله ها ی سبک بال دوران دفاع و رشادت شرکت کنند. در پایان خاطر نشان کرد: مراسم وداع با شهدای گمنام شام سه شنبه 2 مهرماه در شهرکوهپایه برگزار خواهد شد و ضمنا مراسم سوم و چهلم این شهیدان با حضور آحاد مردم شهر برگزار می شود.

*****************************

مراسم تشیعشهید گمنامدرشهرتودشک

زمان:ساعت۲بعد ازظهر

مکان:روبروی شهرداری





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۱۹
علی عموحیدری

بحمداله این دوره از شورای شهر با تمامی فرازها و فروزها، بدی ها و خوبی ها، سر از کوران انتخاب به سلامت به درآورد و بر مسند خدمت به مردم شریف شهر تودشک تکیه زدند.

اما تمام امید مردم این دیار این است که شورای شهر جدید با انرژی مضاعف، طرز فکر جدید و امرزی با شعار تلاش برای سازندگی و عدالت خواهی بین تمامی دهستان های شهر زیبایمان دست به همتی جهاد گونه زده و با پیگیری ها و تبیین درست نیازهای شهر، کمبودها و فرصت ها، به سازندگی و ارتقای فضا و امکانات زندگی در شهر زیبای تودشک بپردازند.

در راستای این هدف جدای از تصمیم گیری مدبرانه و مدیریت صحیح، اولین نیاز برای به نتیجه رسیدن و به بار نشستن هزینه ها، انتخاب صحیح یک مدیر اجرایی عالم و با تجربه در سمت شهردار شهر است.

با توجه به شناختی که از شهر تودشک ومردم آن سراغ داریم، شهردار تودشک باید دارای ویژگی های زیر باشد: (اعم از ویژگی های فردی، اخلاقی و کاری)

-با توجه به جو فرهنگی مذهبی فوق العاده ای که به شهر زیبایمان حاکم است شهردار می بایست فردی مذهبی، با تفکرات دینی، ولایی و به دور از هر گونه جبهه گیری سیاسی باشد.

-با توجه به کوچک بودن شهر، کم جمعیت بودن و روابط قومی و فامیلی بین افراد و خانواده ها، همین طور خونگرمی بیش از اندازه مردم شهر تودشک، شهردار می بایست شخصی بسیار مردمی و خونگرم و با اخلاق مدیریتی جهت ارضای توقعات عاطفی این مردم بوده و حداکثر همکاری و مشارکت در مراسمات جمعی، مذهبی شهری را داشته باشد. موفقیت در این امر با ساکن بودن شهردار در شهر و نیز شرکت در مراسمات مذهبی به طور نسبی حاصل خواهد شد.

-با توجه به ناپیوستگی مناطق مسکونی در شهر (وجود محلات و دهستان های مجزا و با فاصله از هم دیگر) شهردار شهر بایستی اولا از نیروی باسابقه و کارآمد امور مالی استفاده و صورت های مالی شهرداری را به صورت واضح و مجزا با توجه به مهجور واقع شدن دهستان های کوچک تر شهر و عدم وجود امکانات شهری مناسب، شهردار بایستی در رفع این مشکل اهتمام ویژه را لحاظ نموده و جوانب رضایت روستا نشینان شهر را فراهم نماید.

-با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و شهری و پایین بودن سطح عواید شهری و درآمد در شهر، شهردار و شورا بایستی تمام تلاش خود را بر روی جلب سرمایه های خارجی و گردشگری از شهرک صنعتی خاک گرفته و غریب تودشک را مبذول دارند تا موجبات درآمد و اشتغال برای جوانان فراهم گردد.

با تشکر از شورای شهر و شهردار قبلی، شهردار جدید و شورای شهر تازه نفس می بایست تلاش خود را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری از جمله: بازسازی دبیرستان، اورژانس جاده ای، فضای سبز، و پارک های نیمه تمام، آب شهرک صنعتی، حوضچه ذخیره آب کشاورزی  و ..... مبذول دارند.

با تشکر از تلاش ها برای سازندگی

اجرکم عنداله





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۴۴
علی عموحیدری

زائری بارانی ام آقا بدادم میرسی؟        بی پناهم، خسته ام،تنهابدادم میرسی ؟

گر چه آهونیستم اماپراز دلتنگی ام          ضامن چشمان آهوهابه دادم میرسی ؟

ازکبوترهاکه میپرسم نشانم میدهند       گنبدو گلدسته هایت رابه دادم میرسی ؟

من دخیل التماس رابه چشمت بسته ام   هشتمین دردانه زهرابه دادم میرسی ؟

ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایتحضرت ثامن الحجج علی بن

موسی الرضارا بر عموم مسلمین گرامی تبریک عرض میکنم.

خراسان در شب میلاد تو، عزیزترین جای عالم است. امشب عطر زعفران و گلاب، عطر عود و اسپند، از زمین به آسمان راه میگشاید و تمام عرش‌نشینان، چراغانی شهری را به هم نشان میدهند که خورشیدی شبانه‌روز در خاکش پرتوافشانی می‌کند. امشب نگاه فرشتگان به مشرق ایران دوخته شده و تمام دلها به‌سوی طوس پر میکشد. همه دلها امشب حسرت پرواز دارند، حسرت داشتن دو بال سبک‌بار که بیوقفه به‌سوی تو پر بگشایند و شادباش میلادت را بر ضریح تقرب بوسه زنند. چه مبارک سحری و چه فرخنده شبی است!

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۱۵
علی عموحیدری

اگر رایانه شما کند شده است، بخصوص زمانی که با اینترنت کار می کنید، اگر بدون اینکه پنجره جدیدی باز کنید، پنجره های تبلیغاتی باز می شوند و اگر تعداد زیاد تبلیغات اینترنتی کلافه تان کرده، احتمالا یک جاسوس فعال و پنهانی در رایانه شما جا خوش کرده است. به این نوع برنامه های جاسوسی Spy Ware گفته می شود.


چه نرم افزارهایی، نرم افزار جاسوسی اند؟
نرم افزارهای جاسوسی Spy Ware ها نرم افزارهایی هستند که به صورت پنهانی وارد رایانه شما شده و مخفیانه فعالیت های شما را زیر نظر می گیرند.
این برنامه ها آماده اند تا زمانی که شما در اینترنت به گشت و گذار می پردازید، شما را تعقیب کرده و تبلیغات متناسب با علاقه شما را نمایش دهند. البته ناگفته نماند این یکی از بی آزارترین کارهایی است که آنها انجام می دهند.
این نرم افزارهای غیر قانونی اطلاعات و مشخصات رایانه شما را برای صاحبان خود می فرستند و آنچه می توان با این داده های با ارزش جمع آوری شده از سراسر دنیا انجام داد یا بلاهایی که بدین طریق بر سر رایانه ها می آورند، خارج از تصور من و شماست.
به نرم افزارهایی که برنامه ریزی شده اند تا تبلیغات هدف دار را به شما نمایش دهند Adware نیز گفته می شود. Adware ها و همه برنامه هایی که بدون رضایت صریح کاربران فعالیت می کنند، مانند اسب های تروا و ابزارهای کنترل از راه دور رایانه ( Remote ) یا برنامه های نائر ( Survelliance ) در دسته نرم افزارهای جاسوسی قرار می گیرند.


طرز کار نرم افزارهای جاسوسی
زمانی که تعداد برنامه های جاسوسی روی رایانه افزایش می یابد، آنها شروع به استفاده از منابع رایانه می کنند و در نهایت باعث مسدود شدن پهنای باند می شوند. آزاردهنده ترین چیزی که در مورد این نرم افزارها وجود دارد، احساس نا امنی است؛
چون کانال ارتباطی مخفیانه ای ایجاد می کنند که هر گونه اطلاعاتی می تواند توسط این خطوط ارتباط رد و بدل شود مانند نام ها و رمزهای عبور. همچنین یک نرم افزار جاسوسی بی آزار می تواند با باز کردن این کانال، موجبات وارد شدن برنامه های جاسوسی مخرب به سیستم را فراهم کند یا اطلاعات محرمانه و حیاتی را برای رقبا بفرستد.
یکی دیگر از نتایج وجود این نرم افزارها در سیستم همان طوری که قبلا هم گفته شد، کند شدن سیستم است؛ زیرا این نرم افزارها هر چه گسترش می یابند منابع بیشتری را به خود اختصاص می دهند. برای مثال یک برنامه جاسوسی به تنهایی حدود 300 فایل را نصب کرده و 500 ورودی به رجیستری اضافه می کند.


نرم افزارهای جاسوسی از این راه ها وارد می شوند:
برنامه های جاسوسی از طرق مختلف وارد سیستم شده و خود را نصب می کنند. برای مثال می توانند از طریق کلیک کاربر روی یک پنجره تبلیغاتی وارد شوند یا از طریق باز کردن فایل الحاقی ایمیل ( Attachment ) یا نصب برنامه های رایگان بد نیست بدانید رایانه هایی که Patch های ویندوز را نصب نکرده اند. نامزدهای خوبی برای حمله هستند.
در این حمله ها کدهای مخرب پنهان شده در وب سایت ها، کاربرانی را که دارای اینترنت اکسپلوررهای آسیب پذیر و تنظیمات ضعیف امنیتی هستند، شناسایی کرده و براحتی و بدون این که کاربر حتی روی سایت یک کلیک کند، خود را نصب می کند.

راه های مقابله با نرم افزار های جاسوسی
جلوگیری از نفوذ نرم افزارهای جاسوسی کار چندان آسانی هم نیست، برای این که از خطرات آنها در امان بمانید، لازم است کارهای زیر را انجام دهید:
1-نصب یک فایروال ( Firewall )
یکی از بهترین فایروال ها Zone Alarm است که توصیه می کنیم حتما آن را نصب کنید.
2-مهمترین اقدام به روز بودن و نصب همه Patch های ارائه شده توسط مایکروسافت است.
3-نصب یک برنامه آنتی ویروس خوب و به روز نگه داشتن آن می تواند کمک بزرگی برای
شما باشد.
4-به هیچ وجه برنامه های رایگان را از سایت های ناشناخته و نا معتبر دریافت و نصب نکنید.
5- فایل های الحاقی ایمیل را اجرا نکنید.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۱۵
علی عموحیدری

تصاویری از تشییع جنازه شهیدمهدی قاسمی زاده

تصاویری از فتح قله سبلان در سال 81 (گروه کوهنوردی پایگاه بسیج مالک اشتر تودشک)

با تشکر از آقای روح اله قاسمی زاده که این تصاویر را در اختیار ما قرار دادند.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۰۷
علی عموحیدری

مرغ دلم راهیقممی شود      در حرم امن تو گم می شود

کوثر نوری به کویر قمی              آب حیات دل این مردمی

عمه سادات سلام علیک            روح عبادات سلام علیک

*میلادبانوی مهرووفا،مظهرجودوسخا،حضرت معصومه (ع) مبارکباد.*

بانوی کرامت

کویر براى حضورت نورانى مى‌شود وپنجره‌هابه شوق رویت، نیمه شبى رابه سوى خورشید باز نمى‌شوند. کوچه پس کوچه هاى قم به یمن حضورت نورانى مى‌شوند و سروهاى آزاد به احترامت قیام مى‌کنند.

آرام آرام، بر پهنه کویر حضور پرولایت شکوفه مى دهد ; غربت به یمن غریب معنا مى‌یابد.

دلم مى خواهد برایتان از بانویى سخن بگویم که خیال سبزتان نیمه شبى بر اقامه سبزش سلام مى‌دهد و در آینه حرمش چهره آراید.

برایتان از بانویى سخن مى‌گویم که همانند زینب علیهاالسلام که براى قیام قربانى داد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف کرد، او هم با قدمهاى پرحیاتش، به سرزمین کویرى قم حیات بخشید ودر رگ ایرانیان خون حمایت از ولایت را جارى ساخت.

برایتان از بانویى سخن مى گویم که به یمن حضورش، شهر قم، مرکز صدور علم ودانش علوى شد و محل رشد وبالندگى.

برایتان از بانویى سخن مى گویم که بارگاه زیبایش، پناهگاه دل هاى عاشقى است که شب هاى چهارشنبه در جمکران بیتوته مى کنند. به نیابت از شیعه در نیمه شب هاى کویرى قم، سربرآستان حرم حضرت دوست مى سایند و براى ظهور گل نرگس دعا مى کنند و از بانوى کرامت، براى شکوفه دادن درخت اجابت استمداد مى طلبند.

معصومه …

معصومه تفسیر معصومیت است که روزگارى در مدینه طلوع کرد، معصومه اقامت غربت است در روزگار غربت نگاه ها، معصومه تفسیر بلند تبعیت است از ولایت.

معصومه نگاه سبزى است که از معصومیت سرچشمه مى گیرد، معصومه، روزگار دلداگى است واز غربت به قربت رسیدن.

معصومه ترجمان بلند عاشوراست و قصه با زینب هم سفرشدن.

معصومه فلسفه شیدایى است و غزل ماندن و بودن، معصومه نگین ایران است که درقم، شهر اقامه مى درخشد.

معصومه ضریب بالاى ارادت به ولایت است، معصومه، قصه بلند مدینه تامشهد است.

معصوم انتهاى متبلور است. معصومه سرسلسله تنهایى است، معصومه فانى فى الله است.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۳۰
علی عموحیدری

«و امرهم شوری بینهم »

مشورت یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هاست. بنا به فرمایش پیامبر اعظم (ص) « هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند».

عضویت در شورای اسلامی امانتی بزرگ و مسئولیتی خطیر است که چون ابر میگذرد پس این فرصت را برای خدمت به مردم قدر دانسته و با تلاش بیشتر وسنجیده تر توشه ای برای یوم لا ینفع مالٌ ولا بنون برگیرید.

مردم این منطقه انتخاب شایسته شما عزیزان در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که تاییدی بر  وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری ، امانت داری ، کفایت، درایت و کیاست و حسن سلوک شما  برای نیل به جامعه ی شهروند مدار است را  تبریک و تهنیت عرض می نمایند.

از ایزد منان خدمت رسانی وسیع، اهتمام به سلامت مردم در ابعاد مختلف و توجه به نیازهای اجتماعی جوانان و مناطق محروم و اشخاص بی بضاعت و توجه خاص به خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران و همه ی ملت شریف و صدیق ایران را مسالت دارد.

اینک میدانید که توسعه و پیشرفت در هر منطقه در گرو وحدت ،همدلی و همکاری همه ی اقشار و پرهیز از خود محوری و تک روی است .

باشایستگی و لیاقتی که در شما عزیزان وجود دارد رجای واثق داریم که در کنار برنامه های دولت تدبیر و امید روزهای خوش وبابرکتی در انتظار میهن اسلامی و این شهرستان خواهد بود .

موفقیتتان را از درگاه ایزد منان خواستاریم .

 


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۰۲
علی عموحیدری

حضرت صادق(علیه السلام ) درماه شوال سال یکصد و چهل وهشت به سبب انگور زهرآلوده که منصور به آن حضرت خورانیده بود، وفات کرد وبه شهادت رسید.
ودروقت شهادت از سن مبارکش شصت وپنج سال گذشته بود. درکتابهای معتبر معین نکرده اند که کدام روز ازشوال بوده است ولی صاحب کتاب جنات الخلود که محقق ماهریست بیست و پنجم آن ماه را گفته وبقولی دوشنبه نیمه رجب بوده . واز مشکوة الأنوار نقل شده است که مردی از اصحاب آن حضرت، در زمان بیماری امام (که منجر به وفات آن حضرت گردید)، نزد ایشان رفت، آن حضرت را چنان لاغرو ضعیف یافت که گویا هیچ چیزازآن بزرگوار جز سر نازنیش باقی نمانده است، پس آن مرد از این حالت امام به گریه درآمد .
حضرت فرمود: برای چه گریه می کنی ؟ گفت گریه نکنم با آنکه شما را به این حال می بینم. فرمود: گریه نکن، همانا مؤمن به گونه ای است که هر چه براو وارد شود خیر اواست واگراعضای او بریده شود، برای او خیراست واگر مالک مشرق ومغرب نیزشود برای اوخیراست .
شیخ طوسی ازسالمه، کنیز حضرت صادق(علیه السلام ) روایت کرده که گفت، من در وقت احتضار نزد حضرت صادق(علیه السلام ) بودم که بیهوش شد و چون به هوش آمد فرمود: به حسن بن علی بن علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب (علیه السلام ) معروف به افطس، هفتاد سکه طلا بدهید به فلان وفلان، فلان مقدار بدهید، من گفتم: به مردی که برتو با کارد حمله کرد و می خواست ترا بکشد، عطا می کنی ومی بخشی؟ فرمود: می خواهی من ازآن کسانی که خدا ایشان را به صله رحم کردن ستایش نموده، نباشم. که دروصف ایشان فرموده: وَالَّذِین َ یَصِلُونَ ما اَمَرَ اللهُ بِهِ اَن یُوصَلَ وَیَخشَونَ رَبَهُّم وَیَخافُونَ سُوءَ الحِسَابِ .  
� وآنانکه پیوندهائی را که خداوند به آن امر کرده برقرار می نمایند(صله رحم می کنند) واز خدایشان می ترسند واز محاسبه بدفرجام بیمناکند�
پس فرمود:ای سالمه بدرستی که حق تعالی بهشت را خلق کرد وآنرا خوشبو گردانید وبوی مطبوع آن از فاصله ای به مسافت دوهزار سال به مشام می رسد و بوی آنرا کسی که عاق والدین شده و کسی که ارتباط خود را با خویشاوندان و رحم خود قطع نموده نمی شنود ودر نمی یابد.

شیخ کلینی ازامام موسی کاظم(علیه السلام ) روایت کرده است که گفت: پدر بزرگوار خودرا دردوجامه سفید مصری که درآنها احرام می بست ودرپیراهنی که می پوشید ودرعمامه ای که ازامام زین العابدین (علیه السلام ) به او رسیده بود ودربُرد یَمَنی که به چهل دینار طلا خریده بود کفن کردم.
وهمچنین روایت کرده است که بعداز وفات حضرت صادق(علیه السلام ) حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام ) می فرمود: که هرشب در حجره ای که آن حضرت درآن حجره وفات یافته بود چراغ برافروزند. وشیخ صدوق ازابوبصیر روایت کرده است که گفت: خدمت امّ حمیده امّ ولد، همسر حضرت صادق(علیه السلام ) برای تسلیت گوئی مشرف شدم پس او گریست ومن نیز به جهت گریه او گریستم. پس از آن فرمود: ای ابو محمد اگر حضرت صادق(علیه السلام ) رادروقت فوت می دیدی، هماناامرعجیبی را مشاهده می کردی. چشمهای خود را گشود وگفت: هرکسی که بین من واو قرابت وخویشی است، به نزد من بیاورید.
پس ما همه خویشان را به نزد او آوردیم، آن حضرت نگاهی به سوی آنها انداخت وفرمود :
اِنَّ شَفاعَتَنالا تَنالُ مُستَخِفّاً بِالصَّلوةِ . � شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد.�
مسعودی گفته که آن حضرت را دربقیع نزد پدروجدش دفن کردند وسن آن حضرت شصت وپنج سال بود .
وگفته شده که آن حضرت را زهر دادند ودرقبور ایشان درآن موضع از بقیع، سنگ مرمری است که برآن نوشته اند :
بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ اَلحَمدُ لِلّهِ مُبیدِ الاُمَمِ وَمُحیی الرِّمَمِ هَذَا قَبرُ فَاطِمَةِ بِنتِ رَسُولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَاِلِه وَسَلَّمَ سَیِّدَةِ نِساءِالعَالَمینَ وَقَبرُ الحَسَنِ بنِ عَلَیِّ بنِ اَبیطالبٍ وَعَلیِّ بنِ الحُسینِ بنِ عَلِیِّ بنِ اَبیطالبٍ وَمُحَمَّدٍ بنِ عَلیٍّ وَجَعفرَ بنِ مُحَمَّدٍ رضِیِ اللهُ عَنهُم، انتهی و من می گویم صَلَواتُ اللهِ عَلَیهم اَجمعَین .
درتاریخ آمده که قبر امیرالمؤمنین (علیه السلام ) اززمان وفاتش تا زمان حضرت امام صادق(علیه السلام ) پنهان ومخفی بود وکسی جز اولاد و اهل بیت آن حضرت از محل آن اطلاعی نداشت.
امام زین العابدین وامام محمد باقر(علیه السلام ) مکرر بزیارتش می رفتند وبسیاری از اوقات کسی همراه آنها نبود، ولی درزمان حضرت صادق(علیه السلام )، شیعیان قبر آن حضرت را شناختند وبه زیارتش مشرف می شدند. سببش آن بود که حضرت صادق (علیه السلام ) در روزگاری که درحِیره بود، مکرر بزیارت آن قبر شریف می رفت وغالباً بعضی ازاصحاب خاص و ممتاز خودرا همراه می برد ومدفن امیرالمؤمنین (علیه السلام ) را به ایشان نشان می داد تا اینکه در دوران خلافت هارون رشید که یک باره قبر مبارک ظاهرشد و زیارتگاه همه اقشار مردم گشت.
روایت شده است که فردی به نام ابوجعفر پیک رسان اهل خراسان بود، جمعیتی از اهل خراسان نزد او آمدند واز او درخواست کردند، حمل اموال وکالاهائی را که باید به دست حضرت صادق(علیه السلام ) برسد برعهده بگیرد وآنها را باخود نزد حضرت ببرد وهمچنین مسائلی که نیاز به نظر خواهی بود، به آن حضرت انتقال دهد ونظر ایشان را جویا شود.

ابوجعفر آن اموال را باخود به کوفه برد، در آنجا منزل کرد وبه زیارت قبر امیرالمؤمنین(علیه السلام ) رفت.
درکنارقبر شیخی را دید که جماعتی دور او حلقه زده اند. همینکه از زیارت خود فارغ شد، به طرف ایشان رفت وفهمید که آنها از فقهای شیعه هستند وازآن شیخ فقه می آموزند.
ازآن گروه پرسید که این شیخ کیست؟ گفتند ابوحمزه ثمالی است وبعد نزد آنها نشست.
ابوجعفر، آن مرد خراسانی میگوید: دراین بین که ما نشسته بودیم مردی عرب، وارد شد وگفت :
من ازمدینه می آیم وجعفربن محمد (علیه السلام ) وفات کرد ابوحمزه ازشنیدن این خبر، دراثر وحشتی که به اودست داده بود فریادی کشید ودودست خود را برزمین زد. سپس ازآن مردعرب پرسید که آیا شنیدی چه کسی را وصی وجانشین خویش کرد؟
گفت: وصی خود را دوپسرش عبدالله وموسی (علیه السلام ) ومنصور خلیفه عباسی را قرار داد. ابوحمزه گفت: سپاس خدا را که ما راهدایت نمود ونگذاشت که گمراه شویم !
دَلَّ عَلَی الصًّغیر وَبَیَّنَ عَلَی الکَبیر وَسَتَرَ الاَمَرَ العظیم.
پس ابوحمزه نزد قبر امیرالمؤمنین (علیه السلام ) رفت ومشغول به نماز شد. ما نیز مشغول به نماز شدیم. سپس من نزد او رفتم وگفتم : این چند کلمه ای که گفتی برای من تفسیر کن.
واو نیز کلام خود را چنین تفسیر نمود:
آشکار است که تعیین منصوربه عنوان وصی برای تقیه می باشد که وصی اورا بقتل نرساند وفرزند کوچک که امام موسی(علیه السلام ) است با فرزند بزرگتر که عبدالله است ذکر کرد تا مردم بدانند که عبدالله قابلیت امامت راندارد، زیرا که اگر فرزند بزرگ نقصی دربدن ودین نداشته باشد، بایستی که او امام باشد وعبدالله پایش مانند فیل پهن بود وپنجه نداشت ودینش نیزناقص بود وبه احکام شریعت جاهل بود واگر این نواقص را نمی داشت به او اکتفا می کرد. پس ازاین تفسیر دانستم که حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام ) امام بر حق است ومعرفی آن چند نفر به عنوان وصی تنها برای حفظ امام بعدی از شرّ منصور واز روی مصلحت بوده است .
شیخ کلینی وشیخ طوسی وابن شهرآشوب ازابوایوب جوزی روایت کرده اند که گفت:نیمه های شبی منصور دوانیقی مرا طلبید، به حضورش رفتم ، دیدم روی صندلی نشسته ودر کنارش شمعی روشن است ونامه ای دردست دارد ومی خواند، وقتی به او سلام کردم، آن نامه را به طرف من انداخت وگریه کرد وگفت این نامه محمدبن سلیمان (والی مدینه) است که نوشته، جعفر بن محمد(علیه السلام ) وفات نموده است سپس سه بار گفت: اِنُّا لِلُهِ وَاِنَّا اِلَیهِ راجِعُونَ . وگفت: کجا مانند جعفر(علیه السلام ) یافت می شود؟ سپس گفت: برای محمد بن سلیمان بنویس که اگر به شخص معینی وصیت کرده ، اورا احضار کن وگردنش را بزن. بعد از چند روز جواب نامه رسید که پنچ نفر را وصی خود قرار داده است . خلیفه (خود منصور) ومحمد بن سلیمان والی مدینه ودو پسر خود عبدالله وموسی(علیه السلام ) وحمیده مادر موسی (علیه السلام ).
چون منصور نامه را خواند گفت: اینها را نمی توان کشت .
علامه مجلسی (ره) گفته است که چون حضرت به علم امامت، می دانست که منصور چنین تصمیمی خواهد گرفت، آن افراد را بحسب ظاهر دروصیت شریک کرده بود که اول هم نام منصور را نوشته بود ودرباطن امام موسی کاظم(علیه السلام ) را به عنوان وصی انتخاب نموده بود. وازاین وصیت نیزاهل علم می دانستند که وصایت وامامت مخصوص آن حضرتست چنانچه ازروایت ابوحمزه که گذشت معلوم گشت .





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۱۱
علی عموحیدری

برگزاری زیارت عاشوراء در گلزار شهدای شهر تودشک

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۱۳
علی عموحیدری

 بحمدالله به یاری خدا و همت خیر عالی قدر حاج حجت اله حسینی  مرحله نازک کاری بیمارستان حجه ابن الحسن تودشک مدتی است آغاز گردیده و انشااله تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 

  

 

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۴۹
علی عموحیدری