تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۸۷ ثبت شده است

سلام به همه عزیزان

انشا الله که نماز و روزهای همه قبول درگاه حق واقع شده باشه و همین طور در این شبهای پرفیض قدر دعاهای شما .مارا هم دعا کنید

امشب که این پستا میزارم یه چیز جالبی دیدم اونم این بودش کهبرق اولین فلکمون اومده بود

من با خودم میگفتم امروز فرداست که این بنا عظیم جم بشه اما انگار مسئولین تو فکر احیا او بودن خوب چی بگم دستشون درد نکنه.

حالا چنتا مسئله هستش : ۱.یا اینکه اداره برق منطقه نیرو زیادی اورده اجازه داده ؟ ۲.یا نه اعضای شورای شهر و شهرداری با عملکردشون رضایت اداره برقا جلب کردن؟ ویا ویا ویاهای دیگر!!!

                               به به(عجب نوری داره)   





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۸۷ ، ۲۲:۲۱
علی عموحیدری
سلام به همه عزیزانم 

امید وارم خوب و خوش و خرم باشید همیشه

این مدتی که نبودم انگار خوب دوستانم به وبسایت رسیدن دستشون درد نکنه و همین طور نظرات که شما عزیزان دادین خیلی خوب و پر محتوا بود دست همگی درد نکنه.

خوب امروز یه بهونه پیدا کردم که دوباره بیام مطلب بنویسم شاید بهونه جالبی نباشهشما ببخشید

چند روز پیش از اداره راهسازی اومدن و این جاده اصلی را خط کشی کردن عکسشا ببینید و کیف کنید او نایی که راننده هستند میدونن که این خط کشی ها توی شب چه نعمت بزرگین.دسته مسئولین این امر هم درد نکنه.

                به به

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۸۷ ، ۱۱:۱۶
علی عموحیدری

بازم عرض سلام و ادب دارم خدمت همه همشهری های خوب و بازم با خبرهایی از سالن ورزشی تودشک، اما این بار با خبر های داغ تر در خدمت همه عزیزان هستیم.

خدمتتون عرض کردم که حضور غافلگیر کننده اعضای شورای شهر در سالن ورزشی امام رضای شهر تودشک توام با خبر برپایی انتخابات هیات مدیره سالن بود که این انتخابات شب گذشته با حضور مردم ورزش دوست تمامی محله های شهرمون و همینطور حضور پیشکسوتای ورزشی، ورزشی ها و مسئولین شورای شهر انجام شد.

حضور پر شور ورزشکارا و ورزش دوستا از همه رده های سنی، علاقه بسیار بالای مردم شهرمون به ورزش و ورزشکارا رو نشون می داد. این روزا شور هیجان نه تنها ورزشی های شهرمون را فرا گرفته بلکه بحث داغ همه محافل شهررا به خودش اختصاص داده. امیدوارم این شور و هیجان توام با نشاط همواره بر محیط شهرمون حاکم باشه و مردم کم توقع شهرمون که به واقع قدر زحمات مسولین رو می دونن به طور شایسته ای از امکانات مکفی برخوردار بشن.

 حضور پر شور مردم در مراسم انتخابات

جای عزیزانی که دیشب در مراسم انتخاب هیات اجرایی سالن ورزشی حضور نداشتن خالی بود. مراسم با شور حال خودش داشت پیش می رفت که آقای ابراهیم تقیان از پیشکسوتای بزرگ ورزش شهرمون و به قولی مربی همه نوجونا و جونای شهرمون،در پی یک قافلگیری به ایردا یه سخنرانی کمابیش انتقادی پرداختن.

 ایشون ضمن تشکر از دست اندارکارای راه اندازی سالن، از عدم توجه یه پیشکسوتای ورزش شهرمون و انتخاب اعضای هیات مدیره سالن توسط شورای شهر بدون در نظر گرفتن آرای مردم، به طور غیر مستقیم گلایه کردن. ایشون اظهار داشتن که سالن متعلق به همه گروه هاست و در این تردیدی نیست اما احترام به ورزشکاران و ورزش دوستان و بخصوص پیشکسوتای ورزش امریست اجتناب ناپذیر. همچنین ضمن تاکید بر قداست زمین ورزش، اظهار داشتن که امشب هرکس انتخاب بشه از متن خود شماست و همونطور که بخشدار نمی تونه شورا را انتخاب کنه شورا هم نمی تونه نقشی در انتخاب این هیات داشته باشه.

آقای ابراهیم تقیان (پیشکسوت ورزش شهر تودشک)

ایشون همچنین خطاب به انتخاب شوندگان اظهار داشتند که قبل از کاندیدا شدن خودشون را محک بزنن و ببینن می تونن از پس این امر خطیر بر بیان یا نه. و خطاب به انتخاب کنندگان نیز به دو معیار جهت انتخاب اشاره داشتن؛ یکی الگوی اخلاق و رفتار بودن و دیگری توانایی واسه این امر. به قول ایشون کار را باید به دست کاردان داد.

 خداییش پر بیراه هم نگفتن.

 

آقای تقیان عزیز احترام شما پیشکسوتا به عنوان بزرگتر ما و معلم همه ما واجبه. دست شما را می بوسیم و شما را الگوی اخلاقی و ورزشی خودمون قرار می دیم.

 

اما در پاسخ درد دلهای آقای تقیان عزیز جناب آقای محمدی نایب ریس شورای شهر، ضمن تشکر از همه دست اندرکارای احداث سالن بخصوص همدلی همه مسولین، خصوصاً آقای حیدری پیمانکار محترم و آقای حسینی معاونت محترم شهرداری انتخاب اعضای هیات مدیره سالن بدون هماهنگی با پیشکسوتان و ورزشی های شهر را صرفاً تعجیل در امر راه اندازی سالن دونستن و اینم گفتن که ایشون به شخصه نظرشون روی برگزاری انتخابات بوده ولی نفرات انتخاب شده هم از هر نظر قابل تایید و احترام هستند.

 آقای محمدی (معاونت شورای شهر)

آقای محمدی عزیز ما هم همونطور که آقای تقیان فرمودند هیچ شکی در سلامت و توانایی عزیزان انتخاب شده نداریم اما مشورت با پیشکسوتان و بزرگان ورزش کوچکترین کاریه واسه قدر دانی از زحمات چندین و چندساله این عزیزان. با همه اینها در این هم شکی نیست که هیچ قصد و غرضی در این قضیه نبوده و نیت شما واسه راه اندازی هرچه سریعتر سالن را هم ارج می ذاریم. مهم اینه که این سالن راه اندازی شد با تلاش و پیگیریهای مصرانه شما عزیزان. دست تک تک شما درد نکنه.

 

اما ماجرا اینجا تازه شروع شد. محله تودشک و نوبنیاد با ائتلافی که داشتند توافق کردند که بدون برگزاری انتخابات کتبی به صورت توافقی سه نفر را انتخاب کنن اما این سه نفر کی می تونه باشه. گزینه اول و بلا منازع این کار آقای علی حیدری که جا داره از تلاشهای زیاد ایشون و پدر بزرگوارشون به عنوان کوچکترین عضو خانواده ورزش شهر تشکر کنم؛ بودن.

گزینه دوم و سوم پس از شور همه عزیزان قرار بود آقای ابراهیم تقیان و آقای عبدالله تقیان باشن اما علیرغم اصرار ورزشکاران این دو عزیز نپذیرفتن تا بحث بر سر دو گزینه دیگه هنوز داغ باشه. آقای محمود جعفری هم به عنوان گزینه ای که از قبل هم پیش بینی همه این بود که به عنوان یکی از کاندیداهای شاخص، حضور داشته باشن؛ اما با غافلگیر کردن همه ایشون در جلسه حضور نداشتن. عدم حضور ایشون و همینطور نپذیرفتن آقای تقیان باعث شد که همه نگاهها و تماس ها به سمت ایشون باشه و بالاخره با اصرار عزیزان ایشون در محل حضور پیدا کردن و کاندیدای دوم مشخص شد.

 کاندیدای سوم هم که خوب گزینه ای بود که چندان هم غیر قابل پیش بینی نبود. آقای حسینی معاونت محترم شهرداری که انصافاً تو تمام زمینه ها و فعالیت های شهر حضور موثری دارن و از ورزشی های پر و پا قرص و شاید با اجازه از ایشون دیگه بشه لقب پیشکسوت را هم یواش یواش به ایشون داد گزینه ای بودن که همه به اتفاق با ایشون موافق بودن حتی بر و بچه های خوب محله تودشکچویه. از ایشون هم بابات همه زحماتی که واسه شهر می کشن تشکر می کنیم.

از چپ به راست (آقایان حیدری، جعفری، حسینی و هدایت از منخبان مردم و آقای جلالی هم که معرف حضور هستن)

 به این ترتیب این سه عزیز به عنوان نمایندگان محله تودشک و نوبنیاد به اتفاق آرا و به صورت توافقی و بدون برگزاری انتخابات، انتخاب شدند.

در این بین نکته خیلی ظریف و زیبایی که توجه همه را به خودش جلب کرد حضور دو تا پیشکسوت بزرگ ورزش شهرمون جناب آقای محمود جعفری و آقای ابراهیم تقیان بودکه حضور این دو عزیز در کنار هم شور و حرارت و هیجان شدیدی به سالن داد.

 آقای جعفری و آقای تقیان ( به این می گن ورزش و دوستی)

اما در اونطرف سالن رقابت داغ تر بود و انتخاب اعضا به صورت رای گیری کتبی بود که عزیزان پس از یه رقابت داغ، جناب آقای محمدی معاونت محترم شورای شهر و آقای هدایت از ورزشی های محله تودشکچویه را واسه این امر خطیر انتخاب کردن.

نکنه خیلی جالب انتخاب معاونت محترم شورای شهر و شهرداری به عنوان دو عضو این شورا بود که اگه بخواهیم آقای جعفری را هم به عنوان شخصیت هفتم مللکتبه این جمع اضافه کنیم خیلی جالب تر هم می شه.

انتخاب این پنج عزیز را جهت خدمتگزاری به جامعه ورزش شهرمون هم به خود عزیزان هم به ورزشی های گلمون تبریک می گم.

منتخبین در سمت چپ تصویر در کنار مردم و مسولین 

اما در پایان با حضور این پنج بزرگوار و اعضای شورای شهر صورتجلسه ای هم تدوین شد و آقای علی حیدری با اخذ سه رای از پنج رای، بدون احتساب رای خودشون به عنوان مسؤل این هیات و آقای محمدی به عنوان نایب رییس و از طرف شورای شهر هم آقای سعید غلامی به عنوان ناظر شورای شهر جهت نظارت بر حسن فعالیت این عزیزان انتخاب شدند.

اینم که آقای جلالی و مثل همیشه نوشتن صورتجلسه به قلم سلیسشون

توافق عزیزان بر سر قیمت هر سانس یک و نیم ساعته، معادل چهار هزارتومن از دیگر بندهای صورت جلسه بود.

خواهران عزیزمون هم گلایه نکنن؛ قرار بر این شد که روز های سه شنبه، صبح و بعد از ظهر و بقیه روزها صبح از سالن استفاده کنن. مسولیت مستقیم امور ورزش بانوان هم به عهده خانم حسینی گذاشته شد.

فکر کنم چیزی از قلم نیوفتاده باشه دیگه به جز یه معذرت خواهی بابت اینکه یه کم دیر شد درج این خبر و از داغیش کم شد. اینم خدا می دونه من بی تقصیرم طی یه فعالیت 24 ساعته بالاخره موفق شدم با این اینترنت با سرعت فوق نوری که ما داریم عکسای این مراسم را آپلود کنم.اینم با کیفیت توپی که می بینید. خدایش اگه کیفیت عکسا خوب نیست دلیلش کم کردن حجم عکسا به حداقل، واسه آپلود شدنه. شما که همش رو بخشیدین این یکی رو هم ببخشین دیگه.

 

راستی از همشهری های عزیز کسایی که می خوان از سالن استفاده کنه یه گروه تشکیل بدن و زود برن واسه نوشتن قرار داد که سانسای خوب از دستشون نره از ما گفتن بود. آقای علی حیدری واسه برادران و خانم حسینی واسه خواهران مسولیت عقد قرار داد را به عهده دارن. بدو بدو که تموم شد.

وای چقد حرف زدم. از نفس افتادم خدایشُ دیگه داره سحر می شه یواش یواش.ممنون که ما را تحمل می کنید. حسن ختام این خبر هم یه گزارش تصویری داریم از حاشیه این مراسم. یه نیگاه بندازین حتماً،خالی از لطف نیست.

 تو این شبهای بزرگ ما را از دعای خیر خودتون بی نصیب نذارید. وقت همه همشهریهای گلمون بخیر!

 

اینم چند تا عکس از حاشیه

 

حضور پر شور مردم

حضور پر شور مردم در مراسم انتخابات

 

کوچکترین ورزشکار حاضر

اینم کوچکترین ورزشکار حاضر در سالن، خانم هام نگران نباشن یه نفر به نمایندگی از همتون حضور داشت، دیگه چی می خواین.

 

انتخابات به سبک تودشکچویه

 انتخابات به سبک تودشکچویه که ظاهراً این شکلی جواب نداد

 

بازم انتخابات به سبک تودشکچویه

 بازم انتخابات به سبک تودشکچویه اما این یکی دیگه خداییش جواب داد

 

اینم انتخابات به سبک تودشکی ها

اینم انتخابات به سبک تودشکی ها و دعوت از پیشکسوت ها

 

بازم انتخابات به سبک تودشکی ها

بازم انتخابات به سبک تودشکی ها اینبار چشم به راه پیشکسوت ها

 

شمارش آرای تودشکچویه

اما بد نیست شمارش آرا را هم ببینیم البته به سبک تودشکچویی ها

 

هیات نظارت بر انتخابات

هیات نظارت بر شمارش آرا  

 

ورزشکار تودشکچویی

خوب اینم که بدون شک یه تودشکچویی در هیبت ورزشکاری

 

حضور مسولین

حضور مسولین در جمع تودشکچویی ها هم دیدنش خالی از لطف نیست

 

بدون شرح

بدون شرح

 

ورزشکار تودشکی

اینم ورزشکار تودشکی در هیبت ورزشی

 

دو عضو انتخابی شورای شهر و شهرداری

 اگه گفتی این دو تا چی می گن؟؟؟

بابا چرا شما منفی فکر می کنین

دارن انتخاب شدنشون را پیشاپیش به همدیگه تبریک می گن شاید.

 

حضور مسولین در جمع تودشکی ها

اینم واسه اینکه تودشکی ها گلایه نکنن (حضور مسولین در جمع تودشکی ها)

 

مسول هیات مدیره در حال امضا صورتجلسه

اینم یه عکس از آقای رییس واسه اینکه سانسای خوبش رو واسه ما نگه داره

 

خسته نباشی برادر!!!

شرمنده ی آقای جلالی! این عکس از پرشب جامونده.

خداییش معلومه روز پر کاری داشتن. دستشون درد نکنه

 

اعضای هیات مدیره و شورای شهر

 اینم حسن ختام جلسه دیشب و حسن ختام گزارش ما 


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۸۷ ، ۲۲:۴۳
علی عموحیدری

عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت همه همشهری های عزیز. امیدوارم که طاعات  عباداتتون تو این ماه عزیز مورد قبول واقع بشه و ما را هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.

خدمتتون رسیدم که راجع به یه موضوع خیلی مهمی که این روزا بحث داغ همه محله های شهرمون هست بنویسم. فکر کنم حدستون درست باشه. چند روزی هست که از افتتاح سالن ورزشی قشنگ شهرمون می گذره و هر جا که بریم صحبتش بر سر زبونها جاریه. شب هم که می شه همشهری های گلمون از نو نهالها گرفته تا نوجوونها و جوون تر ها و حتی پیرمردها افطار کرده و نکرده راه  می افتن و می رن تا از قافله ورزشی ها جا نمونن و واسه بازی یا تماشای بازی و  خلاصه سهمی داشته باشن تو این شادی و نشاط حاکم. خداییش استقبال و شور نشاط عجیبی حاکمه. من که خودم تا حالا اینهمه جمعیت پر شور یه جا ندیده بودم.

بی انصافیه اگه از دست اندرکاران و مسولین شهر که پیگیر این موضوع بودن و هنوز هم هستن تا این مردم خوب و کم توقع از حداقل امکانات تفریحی و ورزشی بهرمند بشن تشکری نکنیم. دست همشون درد نکنه. از مسولین شورای شهر گرفته تا شهرداری و امام جمعه محترم شهر و همینطور نمایندگان خوب شهرستان بخصوص دکتر کامران که واقعاً همگی واسه ساخت و راه اندازی این محیط ورزشی تلاش های مصرانه ای داشتن. البته هنوز کاستی هایی داره که ان شاالله یواش یواش با ادامه پیگیری های عزیزان رفع می شه.

 

راستی یه گزارش مختصری هم از غافلگیری دیشب مسولین شورای شهر که بدون اطلاع قبلی در محل حضور پیدا کردن و از نزدیک شاهد اشتیاق جوونای خوب شهرمون بودن.

ساعتهای حدود 10 و نیم شب بود و اوج گرمای بازی والیبال بچه ها، که گرمای حضور مسولین شورای شهر توجه همه را به خود جلب کرد. به افتخار حضور عزیزان بازی متوقف شد و همه جمع شدند تا آقای شریفی مسؤل محترم شورا یه چند دقیقه ای صحبت کردن. ایشون ابتدای صحبتشون از حضور پر شور ورزشکارا ابراز خوشحالی کردن. بعد هم اعلام کردن که فرداشب یعنی امشب (دو شنبه 18 شهریور ماه) ساعت 10 شب همه ورزشکارا و علاقه مندا جمع بشن واسه انتخاب هیأت اجرایی سالن که متشکل از 5 نماینده از محله های مختلف شهر( 2نفر از محله تودشک، 2 نفر از محله تودشکچویه و 1 نفر از محله نوبنیاد) با رأی مستقیم ورزشکارا انتخاب بشن تا ادامه فعالیت سالن با نظم بیشتری توأم باشه.

مسابقه دوستانه والیبال تودشک و تودشکچویه

در ادمه هم ادامه بازی والیبال صورت گرفت و حسن ختام برنامه ها هم بازی دوستانه والیبال بین محله تودشک و تودشکچویه که با درخشش آقای حسینی (معاونت محترم شهرداری تودشک) از محله تودشک و همینطور درخشش حسن خلیل از تیم مقابل در یک بازی نفس گیر و پایاپای که حساسیتش به مراتب از بازی فوتبال تیم ملی فوتبال کشورمون با عربستان بیشتر بودبا برتری تیم تودشک به پایان رسید. البته حضور پیشکسوت ورزش تودشک استاد خوبمون آقای ایراهیم تقیان که واقعاً حق بزرگی به گردن همه ورزشکارای شهرمون دارن و زحمت زیادی واسه ورزش شهرمون کشیدن در تیم تودشک از جمله نکات قابل ذکر این بازی بود.

 

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۸۷ ، ۱۵:۵۸
علی عموحیدری
سلام

امیدوارم حال همه دوستان خوب باشه خیلی ممنونم از اینکه به وبسایت شهر خودتون اهمیت میدین امشب یکی از دوستانمون که از طرفدارای پرو پا قرص و بازدید کنندگان دائمی این وبسایته یه سری شعر به زبون محلی واسمون فرستادن که بهتر دیدم تو صفحه اصلی درج بشن تا این اشعار زیبا توسط شما عزیزان راحت تر مورد استفاده قرار بگیره ، بازم از همه دوستانی که مایلند توی این وبسایت مطلب درج کنند درخواست میکنم بفرمایید تا براتون کاربر تعریف بشه و با اسم خودتون مطالب زیباتون رو در صفحه اصلی وبسایت شهر خودتون شاهد باشیم .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نویسنده:یا علی مدد
دوشنبه 18 شهریور1387 ساعت: 0:55
خی ویری خودا
سلام قبلاً عرض کردم با شعرهایی به زبون محلی هم خدمت خواهم رسید.
و اما این ایام ماه مبارک و ماه ضیافت خداوند، کار و رفتار و گفتار همه بیشتر با یاد خدا همراه است و بی مناسبت نیست این شعر را تقدیم کنم.

خی ویری خودا
خُی ویری تو ای خودایی عالِم
دِل خاشُ گُو دارَه یار و هِمـدِم

دِل خاشُ گُو هِمـدِمُش خوداوُ
تا زِنـــدَه وُ مَحـــرِمُش خوداوُ

ای مالِکی دِرَه وُ کُـه وُ خـاک
از تیـوِشـــک ما تا گُه وِ افـلاک

از یایـــی گُو اُفــتُـو اوتُـــــوَ
تا یایی گُو سِر وِ خاک اوسُوَ

ای خالقی اَور وُ وا وُ تیـــفُن
ای صــاحِبی نِعمَتی فــوراوُن

قُربونُت ایشی گُو چارَه سازی
محتاجی می نَی، تو بی نیازی

ای دِر هیمِچی سِر از هیمِکی
بالاتِـــــر و وَدِر از هیــمِکی

تاخُوی تویی هیچی کِم نداری
سِـر کیــفی و نَرمَـه غِم نداری

بی ویــری تو سینَــه، سَـــردُو
هِر چِند اواجی، مِشــتی دَردِو

مِهری تو اِگِـر نَــبُ هــولاکِم
خُوی لُطفی توازحوساب پاکِم

رَحمی تو اِگِـر نَـیَه سـوراغُم
از کُندَه ایگِرتَه هُشک، باغُم

پایی گُو رَهُت شواشُی، لِنگُ
دَسّــی گُـو شواگیرِفت،تِنگُ

حَرفی می یی وییَه سارگُش کِر
خُلقُم خوش و زِندیگیم، خوش کِر

تِنــگُــم وَنَـــل گُو دَس تِنــگی
لِنــگُــم وَنَـــل گُو لِنگی لِنگی

دِر تِِنــگی گُو روزیــگار، تِنگُ
پایی عَمِلُـــم، ضَعیــف و لِنگُ

تَخصیــری اِطاعتــی تُـــو داری
اَشــک از چَــش اوواری، واری

هِــر چـی وِه دِلُــم بـورات گِرتَه
یا یَک رو شـــوا وِه وات گِرتَه

از تِـگ تـا بالا خیــبِر تـو داری
تو خوب اوزُُنی گُو، کردیگاری

هِر چی تیـپی یایَــه بُو ، عَیُـــونُ
هِر چی گُو عَیُـــون نَیُ، نَهُـــونُ

خُـــی واتــی تو، اَور بـــــاردارُ
بــی واتــی تو، دِر هووا، بوخارُ

خُی واتــی تو،آسِمون اووارَه
بــی واتــی تو، اَور، نــا نَدارَه

خُی حُکمی تو،سِنگ،خاک ایگِرتَه
از خـاک ، هیمِــچی ، پاک ایگِرتَه

لَغــــزایَه اِگِـــر گُو دِر جَــوُونی
پام، از سِــری غِفلَت و نَــدونی

اَز چَش ایبِر تـا گـوُ خُوشُم بُ
تا زِنــدَه ای، حَلقَه دِر گُوشُم بُ

یَک جُملَه ای نیمَــه واتَ، داری
خُی دی حالی سخت و بی قراری

صَـی بــار اِگِـــر گُـه پــام ایلَغزَه
وَختــی میــنیه، خُیُش می بَخشه


شعر از کتاب اشعار محلی انارکی است که به همت محمد علی ابراهیمی تدوین شده است اما نمی دانم شاعر آن کیست ولی ضمن عذر خواهی از شاعر تغییراتی در بعضی ابیات داده ام که انشا الله شاعر محترم اگر در قید حیاتند مرا ببخشند و اگر در مماتند در این ماه عزیز مورد رحمت خداوند قرار گیرند.

چون ابیات ساده و روان و قابل فهم است معنی آن را به فارسی برنگرداندم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

واقعا از محبت شما ممنونم

م.عموحیدری

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۸۷ ، ۲۱:۵۸
علی عموحیدری
سلام

امیدوارم حال همه دوستان عزیز تودشکی و غیر تودشکی خوب باشه و ماه پر برکت رمضان رو با سلامتی شروع کرده و از فیوضات این ماه مبارک بهره مند بشین .

چند روزی هست که سالن ورزشی تودشک افتتاح شده خبرگزاری های ریز و درشت هم خبرشو که خب کم خبری نبود منتشر کردن .

این چند مدت همش اینور اونور صحبت راجع به این بود که چطور میشه تو این زمین بازی کرد !!!!!!!

آخه هنوز مسئولیتش به کسی واگذار نشده و فکر کنم اصلا توسط پیمانکار محترم تحویل مسئولین شهر نشده باشه همون روز افتتاحیه هم عنوان شد که پیمانکار محترم آقای حیدری هنوز بیشتر از یک سوم از بودجه مورد نظر رو دریافت نکردن

خب این روزا صحبت زیادبوده راجع به نحوه واگذاری و در اختیار قرار دادن سالن هم بین مسئولین و هم بین جوونا مشخصا شهرداری محترم و شورای شهر عزیز راساْ این مسئولیت رو قبول نمی کنن و حتما نیاز خواهد بود به یه مسئولیت شخصی برای انجام کارها و هزینه ها و برنامه ریزی

همه اینها به کنار اینو میخواستم بگم که امشب بچه ها گفتند بریم فوتبال منم گفتم خب طبق معمول لابد باید بریم کوهپایه دیگه گفتم مگه قرار دادو تمدید کردین گفتن نه میریم سالن خودمون !!!!

راستش تعجب کردم که سالن بازه و میشه بازی کرد از طرفی خیلی هم خوشحال شدم گفتم ساعت چند بریم گفتن هشت و نیم!

ساعت هشت و نیم که شد آماده شدیم واسه رفتن به فوتبال کلی وقتم بود که قرارداد کوهپایه تموم شده بود واسه اینکه خودمون زمین داشتیم دیگه تمدیدش نکرده بودن و فوتبال نرفته بودیم . بین راه واسه رفتن به زمین با خودم فکر میکردم میگفتم یعنی مسئولیت زمین مشخص شده با کیه ؟ اصلا رو چه حسابی اگه مسئولش معلوم نیست درش بازه ؟! یعنی زمین الان کرایه شده که شخصی استفاده میشه ؟ گفتم بزار برم ببینم چه خبره اصلا کسی هست ؟

مسیر سالن رو حتما چندین بار رفتین و دیدین ولی نمی دونم تو شب هم رفتین یا نه یه مقداری تا نرسیده به بریدگی جاده اصلی خب هم چراغ داره هم آسفالته ولی به بعدش تو بیابونه و نه چراغی داره و نه آسفالت شده

تو پرانتز از شهرداری محترم و مسئولین خواهش میکنم حتما به این موضوع رسیدگی کنن چون من دیدم بعد از تموم شدن بازی و اصلا شب ها همه رنج سنی جوون تو این مسیر رفت و آمد میکنن واقعا خطر ناکه خصوصا اینکه بچه های کوچیک بعلاوه جووناییکه با موتور سیکلت این مسیرو طی میکنن خطر خیلی بزرگی رو متحمل میشن چون هیچی تو اون تاریکی پیدا نیست .

خب وارد سالن که شدم چیزی رو دیدم که زیاد هم غیر قابل تصور نبود یه تعداد خیلی زیادی از بچه ها که همه واسه بازی اومده بودن و این تعداد دقیقه به دقیقه زیاد تر هم میشد متاسفانه دوربین همراه نداشتم ولی حول و هوش ساعت ۱۰ که من میخواستم برگردم خونه بیش از نصف محل تماشاچیا پر شده بود ظرفیت نامی این سکو ها فکر کنم ۳۰۰ نفر باشه بازی هم که چهار تیمه و حسابی شلوغ

کل این ماجرا و این پست رو واسه این نوشتم که خدمت عزیزان عرض کنم من خیلی کوچیک تر از اونم که بخوام حرفی بزنم ولی یه انتقاد هست اونم اینکه خواهش میکنم تو استفاده از این سالن هر چه سریعتر اقدام به انتخاب مسئول بشه و تا انتخاب نشدن مسئول حتما طوری برنامه ریزی بشه که علاقه مندای ورزش از تمام محله ها ازش استفاده کنن چون اون طوری که من دیدم این شب ها که درب سالن باز میشه فقط بچه های محله تودشک و نوبنیاد هستن که بازی میکنن البته یک نفر از محله تودشکچویه هم توی بازی بود که خب فرزند شورای شهر بودش . امیدوارم از حرفم برداشت بدی نشه ولی خیلی بهتره که هرچه زود تر واسش برنامه ریزی بشه تا همه بتونن ازش استفاده کنن .

در پایان اینم نگم دور از انصافه که این زمین واقعا کیفیت خوبی داره و از همینجا از همه دست اندرکاران ساخت و تهیش بازم تشکر میکنم.

تو این ماه مبارک سر سفره های افطار و سحر

التماس دعا

 

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۸۷ ، ۲۱:۰۵
علی عموحیدری
سلام

حال همه همشهریا خوبه ؟ ان شاء الله همیشه خوب باشین

یادم میاد یه دوستی که اصلا نفهمیدم کی بودن ولی مشخصا به بنده و وبسایت لطف زیادی داشتن نظر داده بودن که حاظر هستن روزی یه پست مطلب سیاسی تو وبسایت تودشک درج کنن !

اینو دارم میگم که عزیزان فکر نکنین من از نوشتن این مطلب قصد و غرضی دارم نه فقط میخوام مشکلی رو انتقال بدم و یه تشکر !

تاچند مدت پیش یعنی فکر کنم تا اوایل تابستون کم کم داشت یادمون میرفت که اداره برقی هست نیروگاهی هست عزیزانی هستند که واسه برق رسانی زحمت میکشن آخه میگن از ماهی بپرسی آب چیه نمی دونه چون از بس تو آب بوده حضور آب رو حس نمی کنه ! داستان برق و اداره برق و وزارت نیرو هم واسه ما ایرانیا همینطوری بود یعنی از بس برق نرفته بود وجود تکراریش دیگه احساس نمی شد ولی خدا رو شکر این روزا حسابی احساسش میکنیم.

خدا رو صد هزار مرتبه واسه این نعمت بزرگ شکر که واقعا نبودنش موجب هزار و یک گرفتاری !

یادمه همون روزای اولی که تازه شروع کرده بود بره خدا رو صد هزار مرتبه شکر یه هارد ۲۰۰ گیگابایتی از من بیچاره با تمام اطلاعاتش به رحمت ایزدی پیوست

البته خب وزیر نیرو اعلام فرمودن که تمام خسارات ناشی از برق رفتگی رو میدن ولی کی میره اینهمه راه رو اصلا هارد بنده و اطلاعاتش چه ارزشی میتونه داشته باشه مسئولین ریزو درشت مملکت هزارو یه گرفتاری دارن !

وسط حرفام یه پیام بازرگانی اونم اینکه تاحالا فکر کردین یه رئیس جمهور تو طول مدتی که بهش رای میدین و میشه مسئول ارشد یه مملکت تا زمان پایان کارش واسه یه نفر مثل شما چقدر وقت داره ؟؟؟

خب با یه حساب نه زیاد سر انگشتی به این میرسیم :

۴سال خدمت ضربدر ۳۶۵ روز سال ضربدر ۲۴ ساعت شبانه روز ضربدر ۶۰ دقیقه یک ساعت تقسیم بر میگیریم ۷۰ میلیون جمعیت ! میشه ۰.۰۳۰۰ دقیقه !

خب نیگا خداییش نمی رسن تقصیر ندارن ! حالا فکر کنین چقدر حرف واسه گفتن هست!  

اینا رو ولش اینو میگفتم تو این شهر قشنگ و با صفای ما مشکل برق مثل همه جاهای دیگست تو این مملکت هیچ فرقی نداره فقط تنها ایرادی که هست تبعات قشنگ بعدیشه !

برق عزیز که تشریفشونو میبرن سیستم های ارتباطی شهرم مختل میشه میگین اینا چه ربطی با هم دارن ؟؟ الان میگم خدمتتون

برق که بره باطریخونه مخابرات که وظیفش تامین انرژی واسه یو-پی-اس و دستگاهای مخابراتی از جمله دستگاه اصلی و دکل بی - تی - اس (دکل تلفن همراه ) به خاطر ضعیف بودن باطری ها بعد از چند دقیقه از کار میوفته این کم اووردن همانو قطعی تمام دستگاه های مخابراتی همان واسه همینم هست که اگه دقت کنین وقتی برق میره اون یه کوچولو خطی که تو موبایلای قشنگتون میبینین زیرش درج شده هرند و کفران یعنی چی یعنی اینکه اولین دکل بی تی اس نزدیک به این دهات دکل هرنده !!!!!!!!!!

خب وقتی این اتفاق می افته و دستگاهها خاموش میشن زمان راه اندازی مجدد نیاز دارن به یه متخصص که اون زبون بسته باید بیاد و دوباره راه اندازیشون کنه یه اتفاق خیلی جالب دیگه اینکه زمانی که دستگاهها به کار می افتن و دوباره راه اندازی میشن خطوط تلفن درست میشه ولی .... ولی چی ؟ اینترنت ! هنوز کار میبره تا راه بیافته یه کوچولو اگه حرفه ای تر صحبت کنیم بعد از راه اندازی دستگاه ها یه بخشی هست به اسم بخش sinchonise که این بخش برای ارتباط خطوط تلفنی با دستگاه تامین کننده اینترنت باید فعال بشه ! خدا رحمت کنه اموات دوست عزیزم آقای قاسمی مسئول مخابرات تودشکو خدا خیرش بده که هرگز فراموش نمی کنه به خاطر منم شده این بخشو زودی فعال کنه ولی فکر کنین یادش بره تلفنا که کار میکنن اینترنت خرابه ( برو بابا دلت سبزه مردم نون ندارن بخورن تو اینترنت میخوای !!!!!! ) تازه زمانهایی هم که برق تودشک هست برق شهر کوهپایه و مرکز اصلی آی اس پی قطعه اون موقع تا لود مجدد دستگاه ( یه ساعت و خورده ای ( دیر کردن مسئول و ... )) + مدت زمان قطعی برق = چندین ساعت ...!

خشکسالی

 حالا فهمیدین چرا زود به زود آپ نمی کنم ! ( یه بهونه خوب !)

خب به تبع قطعی برق مخابرات تودشک چی.... اینترنت مرکز خدمات ارتباطی و پست بانک روستای جشوقان هم که دستگاه دیتاش رو داخل مخابرات تودشک داره میخوابه ! چه خوابی ! خوابای خوش ببینین !

تمام این اراجیف بالا یعنی روزی ۴ ساعت قطع اینترنت و روزی ۲ تا سه ساعت نبود خطوط ارتباط تلفنی به علت قطع نعمت بزرگ برق حالا جدیدن که برق روزی ۴-۵ ساعت میره که دیگه دو برابرش کنین ! احتمالا این زیادترم میشه تا تحقق صحبت دوست عزیزم داداش سعید که می فرمود : از اول مهر دیگه برق نمی ره فقط گاهی میادش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

وزیر محترم

البته خب وزیر محترم نیرو یه راه حل خیلی خوب واسه این مشکل پیشنهاد دادن ( پریشبا میدیدم تلوزیون دعوتشون کرده بود ) اونم اینکه هرکی مصرفش بالاس یه نیروگاه بزنه !!!!!! تا همیشه برق داشته باشه ! این در مصداق کوچیکش اشاره به ماست که مصرفمون بالاس عزیزان برای رفع این مشکل همگی همت کنین بی خیال برق دولتی شین یه دونه از این موتورای برق واسه خونتون جور کنین ! اینجوری هم مصرف برق پایین میاد هم همیشه برق دارین ( با توجه به سهمیه بندی بنزین ! ) و هم قبض برقتون پایین میاد ( بنزین لیتری ۴۰۰ تومنه ! ) و از همه مهم تر دیگه کسی نیست واسه انجام وظیفه منت کیلویی چند سرتون بزاره ! خیلی معذرت میخوام از این حرفایی که زدم ولی نمی گفتم میموند ! عقده میشد !

تلاش های بی شائبه وزارت نیرو

خدا عاقبت هممون رو به خیر کنه

یه خوبی داره اونم اینکه ما شیعه ها هیچ موقع هرچی هم گرفتاری داشته باشیم نا امید نمی شیم چون میدونیم یکی هست که با ماست .

خدایا به حق این روزای عزیز و شبهای پر برکت ، ظهور آقامون امام زمان رو هر چه زود تر برسون

خدایا مارو از نوکران این آقا قرار بده ، خدایا کاری کن پیششون روسیاه نباشیم .

الهم اجعلنی من المستشهدین بین یدیه

الهم عجل لولیک الفرج

با جوانه ها ، نوید زندگی است .

زندگی :شکفتن جوانه هاست

هر بهار

از نثار ابرهای مهربان

ساقه ها پر از جوانه میشود

هر جوانه ای شکوفه می کند

شاخه چلچراغ می شود

هر درخت پر شکوفه باغ ....

کودکی که تازه دیده باز می کند

یک جوانه است

گونه های خوشتر از شکوفه اش

چلچراغ تابناک خانه است

خنده اش بهار پر ترانه است

چون میان گاهواره ناز می کند....

ای نسیم رهگذر ، به ما بگو

این جوانه های باغ زندگی

این شکوفه های عشق

از سموم وحشی کدام شوره زار

رفته رفته خار می شوند ؟

این کبوتران برج دوستی

از غبار جادوی کدام کهکشان

گرگهای هار می شوند ؟

التماس دعا


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۸۷ ، ۱۹:۳۷
علی عموحیدری

فضیلت ماه مبارک رمضان

 

پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من وماه رمضان، ماه امت مناست،هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگى و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»


«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانیدن مى‏باشد.(1)چون در این ماه گناهان انسان بخشیده مى‏شود، به این ماه مبارک رمضان گفته‏اند.

پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «انما سمى الرمضان لانه یرمض الذنوب؛(2)ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را مى‏سوزاند.»

رمضان نام یکى از ماه‏هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است و یکى از چهار ماهى است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)

در این ماه کتاب‏هاى آسمانى قرآن‏کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.
(3)

این ماه در روایات اسلامى ماه خدا و میهمانى امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانى پذیرایى مى‏کند؛ پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،
(4)هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگى و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»(5)

این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏اى برخوردار و ماه سلوک روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه‏سازى و فراهم کردن زمینه‏هاى معنوى در ماه‏هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى‏کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب‏زنده‏دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏دارى و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى‏کنند. 

                                                          فضائل ماه رمضان

1. برترین ماه سال
ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى‏هاى منحصرى که دارد در میان ماه‏هاى سال‏قمرى برترین است؛ قرآن کریم مى‏فرماید: «ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‏ها در آن نازل شده است.»
(6)

پیامبر گرامى(ص) درباره ماه رمضان مى‏فرماید: «اى مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى که نزد خدا از همه ماه‏ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‏هایش بر همه شب‏ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهى است که شما در آن به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‏اید، نفس‏هاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.... بهترین ساعاتى است که خداوند به بندگانش نظر رحمت مى‏کند... .»
(7)

2. نزول کتب آسمانى در این ماه
تمام کتب بزرگ آسمانى مانند: قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(ع) مى‏فرماید: «کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.»
(8)


3. توفیق روزه
در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه‏دارى را به بندگانش داده است؛ «پس هر که ماه [رمضان] را درک کرد، باید روزه بگیرد.»
(9)

انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‏هاى ویژه را نیاز دارند، یکى از برنامه‏ها براى تقویت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهیزگارى است؛ یعنى اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوى رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هواى نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکى پس از دیگرى بر دارد و خود را سرگرم لذت‏ها و شهوات جسمى نکند. یکى از اعمالى که در این راستا مؤثر و مفید است روزه‏دارى است، قرآن کریم مى‏فرماید: «... اى افرادى که ایمان آورده‏اید! روزه بر شما نوشته شد، همان گونه که بر پیشینیان از شما نوشته شده، تا پرهیزگار شوید.»
(10)



برخى از فواید و فضائل روزه:
الف. تقویت تقوا، پرهیزگارى و اخلاص؛(11)
امام صادق(ع) مى‏فرماید: خداوند متعال فرموده: «روزه از من است و پاداش آن را من مى‏دهم.»
(12)

حضرت فاطمه(س) مى‏فرماید: «خداوند روزه را براى استوارى اخلاص، واجب فرمود.»
(13)


ب. مانع عذاب‏هاى دنیوى و اخروى:
امام على(ع) مى‏فرماید: «روزه روده را باریک مى‏کند گوشت را مى‏ریزد و از گرماى سوزان دوزخ دور مى‏گرداند.»
(14)

پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «روزه سپرى در برابر آتش است.»
(15)


ج. آرامش روان و جسم:
روزه‏دارى روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتى روح و تندرستى جسم مى‏شود.

پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «روزه بگیرید تا سالم بمانید.»

باز مى‏فرماید: «معده خانه تمام دردها و امساک [روزه [بالاترین داروهاست.»(16)

حضرت امام باقر(ع) مى‏فرماید: «روزه و حج آرام‏بخش دلهاست.»(17)

حضرت على(ع) مى‏فرماید: «خداوند بندگان مؤمن خود را به وسیله نمازها و زکات و حدیث در روزه‏دارى روزه‏هاى واجب [رمضان[ براى آرام کردن اعضا و جوارح آنان، خشوع دیدگانش و فروتنى جان‏هایشان و خضوع دلهایشان حفظ مى‏کنند.»(18)

امروزه در علم پزشکى و از نظر بهداشت و تندرستى نیز در جاى خود ثابت شده که روزه‏دارى تأثیرهاى فراوانى بر آرامش روح و روان و سلامتى جسم و بدن دارد، دفع چربى‏هاى مزاحم، تنظیم فشار، قند خون، و... نمونه آن است.
(19)


د. مانع نفوذ شیطان:
امام على(ع) به پیامبر اکرم(ص) عرض کرد: یا رسول الله! چه چیزى شیطان را از ما دور مى‏کند؟ پیامبرگرامى(ص) فرمود: روزه چهره او را سیاه مى‏کند و صدقه پشت او را مى‏شکند.»
(20)

بنابراین، روزه مانع نفوذ شیطان‏هاى جنى و انسى شده و وسوسه‏هاى آنان را خنثى مى‏کند.


ه . مساوات بین غنى و فقیر:
انسان روزه‏دار در هنگام گرسنگى و تشنگى، فقرا و بینوایان را یاد مى‏کند و در نتیجه به کمک آن‏ها مى‏شتابد. حضرت امام حسن عسگرى(ع) درباره علت وجوب روزه مى‏فرماید: «تا توانگر درد گرسنگى را بچشد و در نتیجه به نیازمند کمک کند.»
(21)


و. احیاء فضائل اخلاقى
حضرت امام رضا(ع) درباره علت وجوب روزه مى‏فرماید: «تا مردم رنج گرسنگى و تشنگى را بچشند و به نیازمندى خود در آخرت پى‏ببرند و روزه‏دار بر اثر گرسنگى و تشنگى خاشع، متواضع و فروتن، مأجور، طالب رضا و ثواب خدا و عارف و صابر باشد و بدین سبب مستحق ثواب شود،... روزه موجب خوددارى از شهوات است، نیز تا روزه در دنیا نصیحت‏گر آنان باشد و ایشان را در راه انجام تکالیفشان رام و ورزیده کند و راهنماى آنان در رسیدن به اجر باشد و به اندازه سختى، تشنگى و گرسنگى که نیازمندان و مستمندان در دنیا مى‏چشند پى ببرند و در نتیجه، حقوقى که خداوند در دارایى‏هایشان واجب فرموده است، به ایشان بپردازند... .»
(22)



4. وجود شب قدر در این ماه
شب قدر از شب‏هایى که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود مى‏آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین مى‏کنند
(23)و وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتى الهى بر امت پیامبر گرامى اسلام(ص) است و مقدرات یک سال انسان‏ها (حیات، مرگ، رزق و...) براساس لیاقت‏ها و زمینه‏هایى که خود آنها به وجود آورده‏اند تعیین مى‏شود و انسان در چنین شبى با تفکر و تدبر مى‏تواند به خود آید و اعمال یک سال خود را ارزیابى کند و با فراهم آوردن زمینه مناسب بهترین سرنوشت را براى خود رقم زند.(24)

حضرت امام صادق(ع) مى‏فرماید: «تقدیر مقدرات در شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم است.»
(25)


5. بهار قرآن
نظر به این‏که قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیارى دارد، در روایات اسلامى، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است؛ چنان‏که حضرت امام باقر(ع) مى‏فرماید: «هر چیزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»
(26)



یک نکته!
بدیهى است فضائل و ثواب‏هایى که براى ماه مبارک رمضان و روزه‏دارى ذکر شده و به برخى از آن‏ها اشاره شد، از آنِ کسانى است که حقیقت آن را درک کنند و به محتواى آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‏ها جامه عمل بپوشانند. چنان در روایات اسلامى براى روزه‏دارى آدابى ذکر شده و کسانى که صرفاً تلاوت قرآن مى‏کنند، ولى به آیات و احکام آن عمل نمى‏کنند و یا آن که از روزه‏دارى تنها رنج گرسنگى و تشنگى را مى‏کشند و بوسیله گناه، تأثیر روزه را از بین مى‏برند و ماه مبارک رمضان و فضاى معنوى آن تأثیرى بر اشخاصى بر جاى نمى‏گذارد، مورد نکوهش قرار گرفته‏اند.

چنان‏که پیامبر اکرم(ص) به زنى که با زبان روزه کنیز خود را دشنام مى‏داد فرمود: چگونه روزه‏دارى و حال آن‏که کنیزت را دشنام مى‏دهى؟! روزه فقط خوددارى از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه خداوند آن را علاوه بر این دو، مانع کارها و سخنان زشت که روزه را بى‏اثر مى‏کنند قرار داده است، چه اندکند روزه‏داران و چه بسیارند کسانى که گرسنگى مى‏کشند.»(27)

حضرت امام سجاد(ع) در دعاى حلول ماه رمضان به درگاه خداوند عرض مى‏کند: به وسیله روزه این ماه یاریمان ده تا اندام‏هاى خود را از معاصى تو نگه داریم و آن‏ها را به کارهایى گیریم که خشنودى تو را فراهم آورد، تا با گوش‏هایمان سخنان بیهوده نشنویم و با چشمانمان به لهو و لعب نشتابیم و تا دستمانمان را به سوى حرام نگشاییم و با پاهایمان به سوى آن‏چه منع شده ره نسپاریم و تا شکمهایمان جز آن‏چه را تو حلال کرده‏اى در خود جاى ندهد و زبان‏هایمان جز به آن‏چه تو خبر داده‏اى و بیان فرموده‏اى گویا نشود... .»(28)

بنابراین، در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل‏بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دورى از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعى، عبادت، شب‏زنده‏دارى، درک فضیلت شب قدر و... فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد و از آن در راستاى رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه‏اى خودسازى کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقى باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.


پى‏نوشت‏ها:


1. مفردات الفاظ القرآن، راغب اصفهانى، ص 209، دارالکتاب العربى، بیروت.

2. بحارالانوار، علامه مجلسى، ج 55، ص 341، مؤسسه الوفاء، بیروت.

3. ر.ک: الکافى، محمد بن یعقوب کلینى، ج 2، ص 628، دارالکتب الاسلامیة، تهران.

4. وسائل الشیعه، شیخ حر عاملى، ج 2، ص 628، دارالکتب الاسلامیة، تهران.

5. ...

6. سوره بقره، آیه 185.

7. ر.ک: وسائل الشیعه، همان، ج 10، ص 313.

8. ر.ک: الکافى، همان، ج 2 ،ص 628.

9. سوره بقره، آیه 185.

10. سوره بقره، آیه 183.

11. همان.

12. میزان الحکمة، محمد محمدى‏رى‏شهرى، ترجمه: حمیدرضا شیخى، ج 7، ص 3207، مؤسسه دارالحدیث، قم.

13. همان، ص 3209.

14. همان.

15. همان.

16. همان.

17. همان.

18. همان.

19. تفسیر نمونه، آیت‏الله مکارم شیرازى و دیگران، ج 1 ،ص 631، دارالکتب الاسلامیة، تهران.

20. مستدرک الوسائل، محدث نورى، ج 7، ص 154، مؤسسه آل‏البیت، قم.

21. میزان الحکمة، همان.

22. همان، ص 3209.

23. سوره قدر، آیه 1 ـ 5.

24. تفسیر المیزان، علامه طباطبایى، ج 18، ص 132؛ ج 19، ص 90، مؤسسه مطبوعاتى اسماعیلیان، قم.

25. وسائل الشیعه، همان، ج 10، ص 354.

26. وسائل الشیعه، همان، ج 6، ص 203.

27. الکافى، همان، ج 4، ص 87.

28. الصحیفة السجادیة، امام سجاد(ع) ص 186، دفتر نشر الهادى، قم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۸۷ ، ۰۷:۲۷
علی عموحیدری
دوباره سلام

حتما منتظر بودین از طریق این وبسایتم خبر افتتاح سالن ورزشی اعلام بشه ! خب من الان اومدم بگم دیگه پس چهار چشمی بشنوین از افتتاحیه و دیده ها و شنیده ها !

شب قبل از روز افتتاحیه بود که مسجد اعلام شد فردا افتتاحیه زمین ورزشیه ! به به با خودم گفتم فردا حسابی خبره ! بدک نیست یه سری بزنیم !

القصه صبح حدود ساعت ۹ به قصد شرکت در مراسم افتتاحیه مثل خیلی از مردم به سمت محل سالن رفتم چون دوربین داشتم یه چند تایی عکس از مسیر گرفتم که خب توضیحاتشونم خوندنشون خالی از لطف نیست!

خب اول فعالیت شهرداری محترم تو اون روز خیلی نظرم رو جلب کرد دو تا بولدوزر و خب کارگران که محکم چسبیده بودن به کارشون البته اشتباه نشه فکر نکنین چون مسئولین شهر و استان تودشک بودن این اتفاق افتاده بودا نه خداییش شهرداری و کارگراش همیشه محکم کار میکنن و همیشه تمام سعیشون رو برای اجرای پروژه های عمرانی و خدمت به مردم انجام میدن ! دستشون درد نکنه

شهرداری

نکته بعدی که خیلی جالب بود پیشرفت خیلی خوب ساخت ساختمان زیبای شهرداری با درخت نخل قشنگش بود واقعا فکر کنم کمتر بشه نمونه ای به این زیبایی پیدا کرد.

و اما از هرچه بگذریم سخن دوست عزیز بچه های تودشک یعنی کانون شهید رجائی خوشتره ببینیم پیشرفت ساخت سالن چند منظوره کانون رو :

کانون شهید رجایی

بعد از مشاهده اینهمه تغییرات در اون مسیر تا یادم نرفته تکمیل ساختمان شرکت گاز تودشک ، یه چیزی دیدم و یه چیزی یادم اومد ببینین چی دیدم تا بگم چی یادم اومد!

سرویس بهداشتی

واقعا زیباست ! یادم اومد یکی از دوستان میگفت این سرویس همیشه خدا درش بستس ! گفتم بزار یه امتحانی بکنیم ببینم صحت و سقم ماجرا رو خلاصه با کلی خجالت کشیدن دستی به دستگیره کار درست سرویس بهداشتی زدم تو اون شلوغی دیدم بععله بستس ۶ قفله شده !

با خودم گفتم لابد هر کی قضایی به حاجتی داشته باشه سریع می پره دم شهرداری کلیدشو میگیره بعدم برمیگردونه !

البته خوب این فکر خیلی خوبیه مال بیت المالم نو میمونه !

خب بقیه ماجرا رو که میبینین مربوط میشه به مراسم افتتاحیه و حضار در جلسه :

تیم پذیرایی به مدیریت مسئول دوست داشتنی خدمات شهری شهرداری تودشک

جناب آقای دکتر کامران و همسرشون سرکار خانم اخوان به همراه جناب آقای دکتر شهرزاد سه نماینده محترم استان اصفهان بودن که برای افتتاح چند پروژه از جمله سالن ورزشی شهر تودشک قدم رنجه فرمودن و تشریف اوورده بودن تودشک

و اما یه چهره خیلی دوست داشتنی که هر کسی دست یا پایی به توپ فوتبال زده باشه میشناسدشون جناب آقای بهروان !

خب دیگه عکس بسه همیناشم فکر کنم با التماس باز بشن ! فضا نداریم دیگه چیکار کنیم ! فضای فری هم همینه !

آها راستی عزیزان دیگه ای هم تشریف آورده بودن واسه این مراسم از جمله جناب آقای سیستانی مسئول تربیت بدنی استان

جا داره از همینجا ( وبسایت شهر تودشک ) از تلاش های همه عزیزانی که واسه این پروژه زحمت کشیدن تشکر بشه واقعا هر چی در این موارد سرمایه گذاری بشه کمه فقط الان تنها چیزی که مهمه اینه که مسئولیت این سالن ورزشی که هر جوون تودشکی دوست داره توش بازی کنه به کی واگذار میشه واقعیت اینه که خیلی وقته بچه ها واسه بازی با هزینه و خطر از سالن کوهپایه استفاده میکنن ان شا الله با یه مدیریت درست و جوون پسند بهترین استفاده از این سالن انجام بشه

البته اینم بگم که بر طبق اعلام وبسایت محترم شهرداری این سالن ساختش از سال ۱۳۸۳ شروع شده و هزینه تمام شدش چهارصد و بیست میلیون تومنی میشه که خب البته تمامش رو باید مدیون تلاش های آقای حیدری بود که اونطوری که عنوان میشه هنوز صدو پنجاه میلیون تومن از این پروژه بدهکار هستن امیدوارم کلید سالن رو گرو این بدهی نگه ندارن که خب اگه این کارم انجام بدن کاملا حق دارن !

راستی یه نکته اینکه این ورزشگاه قشنگو هر کی گفت چیه و کجاست جایزه داره !

 

اینقدر فکر نکنید بابا خودم میگم ورزشگاه آشیانه پرنده محل افتتاحیه و اختتامیه مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکنه خداییش نگاه کنید و لذت ببرید ! این ورزشگاه در طول مدت کمتر از سه سال ساخته شده البته خوب این ورزشگاه با ورزشگاه ما قابل مقایسه نیست! مال ما خیلی بهتره نیگاش کنین :

 موفق باشید

التماس دعا

م.عموحیدری





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۸۷ ، ۲۰:۵۰
علی عموحیدری
باز سلام

امیدوارم حال همه عزیزان خوب باشه

من باز اومدم

اومدم یه خاطره تعریف کنم خدمت عزیزان البته خیلی هم قدیمی نیست ماله اون هفتس ولی خیلی آموزندس یه عالمه نکته داره !

امروز ایشالا میشه ۱۰ شهریور هفته پیش بود بعد از یه امتحان سخت مهندس حسینی میدونه ( مهندس سیستم های کنترل خطی ! ) مثل میت کنار جاده نائین واساده بودم بیام تودشک آخه دو سه شبی بود اصلا نخوابیده بودم !

هی خدا خدا میکردم ماشین زود گیرم بیاد سریع برسم تودشک یه موقع دیدم یه مینی بوس که تا خرخره پر بود چراغ بازی میکنه گفتم ایول خدایا شکرت امروز با مینی بوس میریم آخه میدونین مینی بوس آروم میاد ولی طبق اون چیزی که من شنیدم ترمینال نائین با شهرداری محترم صحبتایی داشتن که مسافرای تودشکی رو برسونن داخل شهر !

واسه همینم بود اینقدر ذوق کردم مینی بوس واساد گفتم امروز دیگه یه ساعت تو بیابون واسه رسیدن به تودشک پیاده روی نمی کنم!

خلاصه به زور داخل مینی بوس جا شدم نزدیکای ورودی تودشک آروم آروم خودمو رسوندم به راننده گفتم آقای راننده بی زحمت اگه ممکنه از داخل تودشک تشریف بیارین بنده تودشک پیاده میشم !

اینو بگو انگار فحشش داده باشم یه ۶ هفت تایی رنگ عوض کرد و با یه لحن خیلی گیرایی گفت : من گه جون اِگِ میدونسم تودشک میری اصلا وای نمی سادم .

حالا بیا درستش کن ! گفتم حاجی به جون خودم من راضی به زحمت شما نیستم همین کنار اون مارمولک واسا من پیاده میشم دندم نرم بقیشو پیاده میرم !

گفت : نه جون حالا که گنا داری طوریش نیست میروسونمت جون ! گفتم نه حاجی من نه منت شما رو میخوام نه میخوام بری داخل تودشک میگم واسا ! دید من ناراحت شدم سر خرو کج کرد سمت تودشک

 راستش یه خورده جلو تر دیدم زیادم بی راه نمی گه آخه مناظر زیاد جالبی تو مسیرش داخل شهر نبودن آخه به قول وبسایت شهرداری از پونزدهم ماه قبل تا الان شهرداری داره کنار جاده رو با فاصله خیلی کمی از آسفالت جدول میکاره یه لاین از جاده کامل شن و ماسس یه لاینشم که شده پارکنیگ اهالی محترم تودشکچویه خدا بخیر کنه گفتم خب اگه تو این هیری ویری یک ماشینی موتوری بچه ای چیزی از کوچه ها بپره بیرون من چه خاکی تو سرم کنم با این خواسته نا بجا !

خودتون ببینین

از شهرداری محترم پیمانکار گرامی خواهش میکنم همونطور که کیفیت رو رعایت میکنن یه خورده سریع تر عمل کنن

ممنونم





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۸۷ ، ۱۹:۳۵
علی عموحیدری