تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۲ مطلب در آبان ۱۳۸۸ ثبت شده است

شهادت حضرتامام محمد تقی علیه السلامبه ساحت مقدس امام زمان (ع) و برتمامی شیعیان تسلیت باد.

 

در محضر  امام جواد (ع)

امام جواد علیه السلاممى‏فرماید:
 هر امتى، وقتى خودشان به کتاب آسمانى بى‏اعتنایى کردند، خداوند دانش کتاب را از آن‏ها باز گرفت; و آن گاه که سلطه و ریاست دشمنان را پذیرفتند، خداوند دشمن را بر آنان چیره ساخت.  
فروع کافى. جلد 8 . صفحه‏ى 53

 امام جواد علیه السلامدرباره حضرت زهرا علیها السلام مى‏فرماید:
«خداوند همواره در یکتایى و بى‏همتایى خود یکتا و بى‏همتا بود. پس از آن محمد و على و فاطمه علیهم السلام را آفرید ... و آنان را گواه در آفرینش موجودات گردانید و اطاعت ایشان را در میان تمام مخلوقات جارى ساخت و امور آنان را به ایشان واگذارد. پس آنان حلال مى‏کنند آنچه را بخواهند و حرام مى‏کنند آنچه را بخواهند، ولى هرگز چیزى نمى‏خواهند، مگر این‏که خدا بخواهد.»
اصول کافى محمدبن یعقوب کلینى، ص 32

 حضرت «عبدالعظیم حسنى‏» ازامام جواد علیه السلام،از پدران بزرگوارش، از امیرمؤمنان ، علیه السلام، روایت مى‏کند که فرمود:
براى قائم ما غیبتى هست که مدت آن به درازا خواهد کشید، گویى شیعیان را با چشم خود مى‏بینم که همانند گله بى‏صاحبى که در دشت و صحرا پراکنده شده به دنبال چراگاه بگردند، در غیبت او به جستجوى او مى‏پردازند و او را نمى‏یابند. آگاه باشید که هر کس بر آیین خود استوار بماند و در اثر طول غیبت امامش دلش را قساوت نگیرد، روز قیامت در کنار من خواهد بود.
صدوق،محمدبن على بن بابویه، ج 1، ص‏303

  و روایتی دیگر ازامام جواد(ع):
«کسى که سرپرستى یتیمان آل محمد(ص) را ، که از امام خود دورافتاده ، در نادانى خویش سرگرادن مانده و در دستان شیاطین و دشمنان اهل بیت گرفتار آمده‏اند، به عهده گیرد و آنها را از چنگال دشمنان رهایى بخشد و از حیرت و جهالت‏خارج سازد و وسوسه‏هاى شیاطین را از آنها دور کند و با دلایل پروردگارشان و برهانهاى امامانشان دشمنان اهل بیت را مقهور سازد، تا عهد خدا بر بندگانش را به بهترین شکل حفظ نماید، برترى چنین شخصى بر سایر مردم از برترى آسمان بر زمین، و برترى عرش و کرسى و حجابها بر آسمان بیشتر است و او بر دیگر بندگان خدا فضیلت دارد همچنانکه ماه شب چهارده بر کوچکترین ستاره آسمان فضیلت دارد.»
الطبرسى، احمد بن على بن ابى طالب ، الاحتجاج ، نجف اشرف ، النعمان للطباعة و النشر، 1368 ه ق ، ج 1 ، ص‏9

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۸۸ ، ۰۳:۵۵
علی عموحیدری

 

 

 

بر روی رضا شمس امامت صلوات
 بر شافع ما روز قیامت صلوات
 در شام ولادتش که شادند همه
 بفرست بر این روح کرامت صلوات
 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

السلام علیک یا ایها المدفون فی ارض طوس

السلام علیک یا غریب الغرباءویا معین الضعفاء والفقراء فی یوم الجزاء

السلام علیک یا ایها السلطان یا اباالحسن

ورحمه الله وبرکاته 

 

قال الامام الرّضا - علیه السلام - :

 رَحِمَ اللهُ عَبْداً أحْیی أمْرَنا، قیلَ: کَیْفَ یُحْیی أمْرَکُمْ؟وَ قالَ - علیه السلام - : یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا وَیُعَلِّمُها النّاسَ.«بحارالأنوار، ج 2، ص 30، ح 13»
رحمت خدا بر کسی باد که أمر ما را زنده نماید، سؤال شد: چگونه؟ حضرت پاسخ داد: علوم ما را فرا گیرد و به دیگران بیاموزد

أنَّهُ سُئِلَ مَا الْعَقْلُ؟ فَقالَ - علیه السلام - : التَّجَرُّعُ لِلْغُصَّهِ، وَ مُداهَنَهُ الاْعْداءِ، وَ مُداراهُ الاْصْدِقاءِ. «أمالی شیخ صدوق، ص 233، ح 17»
از امام رضا - علیه السلام - سؤال شد که عقل و هوشیاری چگونه است؟ امام رضا - علیه السلام - در جواب فرمود: تحمّل مشکلات و ناملایمات، زیرک بودن و حرکات دشمن را زیر نظر داشتن، مدارا کردن با دوستان می باشد( که اختلاف نظرها سبب فتنه و آشوب نشود )

انَّما تَغْضَبُ للهِِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَلا تَغْضَبْ لَهُ بِأکْثَرَ مِمّا غَضِبَ عَلی نَفْسِهِ.«عیون أخبارالرّضا - علیه السلام -، ج 1، ص 292، ح 44»
چنانچه در موردی خواستی غضب کنی و برای خدا برخورد نمائی، پس متوجّه باش که غضب و خشم خود را در جهت و محدوده رضایت و خوشنودی خداوند، اِعمال کن.

 ما مِنْ عَبْد زارَ قَبْرَ مُؤْمِن، فَقَرَأ عَلَیْهِ «إنّا أنْزَلْناهُ فی لَیْلَهِ الْقَدْرِ» سَبْعَ مَرّات، إلاّ غَفَرَ اللهُ لَهُ وَلِصاحِبِ الْقَبْرِ.«من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 115، ح 541»
هر بنده ای از بندگان خداوند بر قبر مؤمنی جهت زیارت حضور یابد و هفت مرتبه سوره مبارکه ـ إنّا أنزلناه ـ را بخواند، خداوند متعال گناهان او و صاحب قبر را مورد بخشش و آمرزش قرار می دهد.

 الْمَلائِکَهُ تُقَسِّمُ أرْزاقَ بَنی آدَمِ ما بَیْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ إلی طُلُوعِ الشَّمْسِ، فَمَنْ نامَ فیما بَیْنَهُما نامَ عَنْ رِزْقِهِ.«وسائل الشّیعه، ج 6، ص 497، ح 6533»
ما بین طلوع سپیده صبح تا طلوع خورشید ملائکه الهی ارزاق انسان ها را سهمیه بندی می نمایند، هرکس در این زمان بخوابد غافل و محروم خواهد شد.

 

 برگ عشق از شاخه طوبا گرفت
هر که راه خانه آقا گرفت
آستان قدس ا و مشکل گشاست
این کرامت شیوه موسی الرضاست
زائران گردند مدهوش حرم
صوت قرآن است در گوش حرم
هر که آمد لحظه ای یک عمر ماند
آینه اینجا زیارت نامه خواند
چون رضای دین بود نعم الوکیل
هر مریضی می شود این جا دخیل
می برد این ذکر دل را تا خدا
یا رضا ، یا رضا ، یا رضا
 

 


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۸۸ ، ۰۹:۴۸
علی عموحیدری