تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۸ مطلب در تیر ۱۳۸۷ ثبت شده است

سفر به کره ماه آسون تره یا....؟؟؟

 

 

سلام به همه همشهری های خوبم!

 

امیدوارم که حال همگی خوب باشه. از اینکه دغدغه ها و مشغله های زیاد باعث شده که این روزا کمتر در خدمتتون باشیم از همه عزیزان معذرت می خوام.

راستش امشب هم که در خدمتتون هستم خیلی گرفتار بودم اما یه مطلب خیلی مهم بود که هرچی سعی کردم به یه وقت دیگه موکولش کنم نتونستم.قرار بود دیگه انتقاد نکنیم و خواسته بودن که دخالتی در امور اجتماعی شهر نکنیم ولی خوب بعضی وقتا آدم از حوصله خارج میشه دیگه.حالا اینم انتقاد و گلایه و این حرفا نیست و روی صحبت ما هم هیچ مقام مسولی نیست. بلکه یه در دل با همشهری های عزیزمونه.

 

موضوع یه جریانیه که دیروز اتفاق افتاد. البته نه اینکه دیروز اتفاق افتاده باشه،‌ بهتره بگم هر روز اتفاق می افته ولی بعد از اینکه شرح عملکرد جامع شورای محترم شهر رو که چند وقت پیش تو سایت شهرداری دیدیم و یکی از آیتم های اصلی عملکرد شورای شهر حل این معضل ذکر شده بود تصورمون این بود که این مشکل مرتفع شده ولی دیروز با کمال تأسف بازم...

لابد می گین چی شده که اینقدر شلوغش کردم نه؟؟؟

شاید این موضوع در نگاه اول خیلی مهم جلوه نکنه ولی خداییش خیلی مهمه. نمی دونم خبر ثبت نام واسه سفر به کره ماه رو شنیدین یا نه؟ تعجب نکنید مشکل شهر ما سفر به کره ماه نیست، اینو گفتم که بگم خیلی زشته زمانی که تکنولوژی و پیشرفت جوامع به جایی رسیده که سفر به کره ماه به سادگی و بدون دغدغه واسه خیلی ها محقق می شه و اینقدر مسأله ساز نیست، یکی از بزرگترین مشکلات شهر ما سفر به مرکز شهرستانمون باشه. واقعاً‌متاسفم که اینو می نویسم. واقعاً‌ خجالت آوره واسه شهرمون. هی با خودم کلنجار رفتم که بنویسم ، ننویسم، چی کار کنم ؟ ولی از طرفی دیدم واقعاً‌ نمی شه نگم دیگه. نمی دونم واقعاً‌حل این مسأله اینقد واسه مسولین ما مشکله که بعد از اینهمه تذکر دادن و در خواست و اتماس و خواهش و تمنا هنوز این مشکل پا برجاست.

دیروز ساعت یک ونیم بعد از ظهر واسه نمی دونم بگم چندمین بار (شاید اگه بگم پنجاهمین بار یه کم اغراق باشه ولی حداقل پانزده یا شانزدهمین بار تو سال جاری ) با ترمینال مسافر بری شهر تودشک تماس گرفتم واسه اینکه ببینم چه ساعتی سرویس دارن واسه اصفهان،‌ولی بازم متاسفانه با این جمله معروف که:

 " همین الان سرویس آخر امروزم رفته و تا فردا صبح دیگه هیچ سرویس واسه هیج جا نداریم "

 مواجه شدم. البته خیلی تعجب آورم نبود ولی همونطور که گفتم چون شورای محترم شهر یکی از بزرگتری فعالیت دوران خودشونو حل مشکل ترمینال ذکر کرده بودن گفتم حتماً‌این مشکل به کل مرتفع شده که یکی از بند های اصلی عملکرد شورا را به خودش اختصاص داده. خوب این کل ماجرا نبود. ترمینال سرویس نداشت. پیش خودم گفتم خوب بالاخره ما تو شهر زندگی می کنیم تو یه دهات دور افتاده که نیستیم که این مساله نگران کننده باشه ( هر چند که دور افتاده ترین دهات های حتی ایران هم دیگه مشکل ارتباطی ندارن ) رفتم سر جاده و گفتم طبق روال معمول با آژانس می رم ترمینال کوهپایه و با سرویس های اونجا میرم واسه اصفهان. (در اینجا جا داره یه تشکر ویژه از مسولین محترم شهر کوهپایه و همینطور ترمینال این شهر داشته باشم که حق خیلی زیادی به گردن مردم شهر ما دارن). نمی دونم، تاکسی سرویس شبانه روزی چیزیه که سر در این آژانس رو مزین کرده و همینطور نمایندگی ترمینال شهید بهشتی (که البته یکی میگه هست یکی می گه نیست ما که نفهمیدم آخرش که هست یا نیست!!!!)ولی من مفهوم شبانه روزی را آخر نفهمیدم این وسط.

 

اینجا تودشک است

 

خوب تاکسی سرویس شبانه روزیه که هست دلیل نمی شه از خواب سر ظهر بگذره که. می شه؟؟؟بله تاکسی سرویس به قول خودمون کربلایی ظاهراً واسه خواب ظهر تعطیل کرده بودن ولی بازم دلیل نمیشه آدم نا امید بشه که. ماشالله شهر بزرگه و امکانات فراوون.

رفتم سراغ غزال (تاکسی سرویس غزال).همین طور که حدس زدین اون یکی هم واسه فریضه نماز اول وقت تعطیل کرده بودن البته احتمالاً . خوب این جور مواقع که آدم از شرایط کم می آره و مشکلاتی که حلش دور از دست خودشه به آدم غالب میشه بهترین راه یه فکر اساسیه.

 

اینجا هم تودشک است

 

یه چند لحظه فکر کردم و یه راه حل به ظاهر خوب پیدا کردم. گفتم الانه که مثل چند بار قبل که این مشکل واسم پیش اومد با مسولین شهر تماس می گیرم و ایکی ثانیه مسولین ( که خدا خیرشون بده) یه تماس با ترمینال می گیرن و هر جور شده یه سرویس از یه جایی جور می کنن و به غائله به طور موقت خاتمه می دن. اما...

نمی دونم مسولین شهرداری و شورای شهر هم واسه نماز اول وقت بود که جوابگو نبودن یا واسه خواب سر ظهر، الله اعلم.؟؟

نه مسؤل شورای شهر ،‌نه شهر داری و نه معاونین محترمشون، هیچکدوم تلفنشون و حتی موبایلشون جواب نمی داد.

در نهایت تونستم با مسؤ‌ل فنی شهرداری صحبت کنم که اینم این موضوع به ایشون ربطی پیدا نمی کرد. خلاصه اینکه همه درهها بسته بود. دیگه داشتم نا امید می شدم که یه فکر بکری به سرم زد. بهتون گفته بودم که وقتی نتونی حریف شرایط بشی این فکر آدمه که به دادش می رسه. بله،‌یاد داستان ریز علی افتادم. رفتم وسط جاده و دستامو از هم باز کردم و اولین ماشین شخصی که رد شد رو متوقف کردم و با التماس سوار شدم و خودمو از این مخمصه نجات دادام.

اما انصافاً تا کی این وضعیت باید ادامه داشته باشه. واقعاً‌اگه حل این مساله واسه مسولین اینقدر سخت و نا ممکنه بگن مردم خودشون یه فکری بکنن. من شخصاً‌ چندین و چند بار با مسولین شهرداری،‌شورای شهر، معاونت بخشداری و هر کی که فکر کردم بتونه یه کاری بکنه صحبت کردم چندین و چند طومار عظیم توسط مردم پر شد و بارها این بحث در مجامع عمومی مطرح شد اما هر بار بدون نتیجه و بی پاسخ.هر بار وعده به آینده و جلساتی که کوچکترین توفیری نداشت. من از مسولین شهر یه خواهش دارم که یه بار وسیله نقلیه دولتیشونو کنار بذارن و یه روز واسه رفتن به جلساتشون و رسیدگی به کارهاشون تو شهرستان با وسیله نقلیه عمومی برن. ببینن واقعاً می تونن به کارشون برسن. حالا اگه سرویسی هم باشه ببینن واقعاً‌وضعیت این سرویس ها استاندارده. یه دونه نیمکت یا یه سایه بون واسه مردم محله تودشک وجود نداره که می خوان منتظر بشینن حد اقل از آفتاب و بارون و این چیزا تا حدی مصون بمونن. یه دونه نیمکت هم که بود کندن . نمی دونم بردنش کجا. (احتمالاً‌جایی دیگه بیشتر مورد نیاز بوده).واقعاً‌نمی دونم باید چی بگم.

 

قبلاً ها اینجا یه نیمکت بودشا!!


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۸۷ ، ۲۱:۵۶
علی عموحیدری

 

گفت‌وگو با رسول یوسفى؛ شهردار تودشک

 

ضمن عرض سلام و تبریک میلاد با سعادت مولای متقیان علی (ع) خدمت همه همشهری های عزیزم،از اینکه چند وقتی درگیر بودم و کمتر تونستم در خدمت شما باشم معذرت می خوام.امروز باز داشتم راجع به تودشک خودمون تو دنیای مجازی سرچ می کردم که بر خوردم به مصاحبه شهردار محترم شهرمون آقای یوسفی عزیز با روز نامه اصفهان زیبا.خودتون بخونیدش.

 

واسه دیدن لینک اصلی مطلباینجاکلیک کنید.

 

راستی فردا روز پدر هم هستش. نمی دونم پدرای بزرگوار چه گناهی کردن که مثل مادرا روزشون بازتابی بین مردم نداره و اونجور که باید ازشون یاد نمیشه.

من همینجا دست همه پدرای خوب شهرمون را می بوسم و روز پدر را به همشون تبریک می گم.

 

 تولد امام علی (ع) و روز پدر مبارک!

میلاد مولای متقیان و روز پدر مبارک!!

 

 

 

 

فعال نبودن شهرک صنعتى، مانعى جدى براى پیشرفت

 

مریم قدسیه: به دلیل داشتن سابقه‌ى مدیریتى چند ساله، با تسلط و نفوذ خاصى از ویژگى‌ها، مشکلات و موانع شهرش سخن مى‌گوید، در عمق صحبت‌هایش رگه‌هایى از تلاش و پشتکار نهفته است. ‌ ‌

رسول یوسفى شهردار تودشک یکى از شهردارانى است که با اشتیاق پاى میز مصاحبه نشست. ‌

 

 

مصاحبه روزنامه اصفهان زیبا با شهردار تودشک

 

 

 ابتدا کمى پیرامون تاریخچه و موقعیت شهرتان سخن بگویید؟

شهر تودشک در جاده ترانزیتى اصفهان ـ نایین قرار دارد و جمعیت آن حدود 4200 نفر است. این شهر تا سال 81 روستا بود و از آن زمان به شهر تبدیل شده است. 80 درصد مردم آن جا با سواد بوده و کلاً مردمى فهیم دارد. تودشک شهرى کوهستانى، سردسیر و جاذبه‌هاى گردشگرى آن شامل خانه‌هاى قدیمى بازمانده از دوره سلجوقیان مى‌باشد و به طور کلى اگر به آن توجه شود داراى پتانسیل خوبى براى جذب گردشگر است. ‌ ‌

  با توجه به این که گفتید شهرتان داراى جاذبه‌هاى گردشگرى است، با چه مشکلاتى براى جذب توریست مواجه هستید؟

بله، شهر ما بین 2 منطقه کویرى قرار گرفته و منابع طبیعى خوبى دارد اما کسى به آن توجه نکرده و نمى‌کند. در واقع این پتانسیل بالقوه، بالفعل در نیامده است. ‌ ‌

  یکى از مشکلات در بسیارى شهرها، ساخت و سازهاى غیرمجاز است، آیا شما نیز در تودشک با این مشکل مواجهید؟

خیر، تودشک با وجود این که شهر کوچکى است، مردم با فرهنگى دارد و على‌رغم این که 6 سال بیشتر از شهر شـدن آن نمـى‌گـذرد، مردم آن فرهنگ شـهــرنشینـى دارنـد و بـه طـور منـظـم برنامه‌هایشان را با ما هماهنگ مى‌کنند. ‌ ‌

  شهر تودشک از زمان تاسیس تاکنون چند شهردار داشته و چهره‌ى آن در این مـدت نسبت به قبل چه تغییراتى کرده است؟

این شهر در حال حاضر امکاناتى چون آب و برق و ضوابط شهرسازى را پیدا کرده در حالى که قبلاً از آن محروم بوده است. من دومین شهردار آن جا هستم و شهردارى قبلى آقاى عبادى بود. با توجه به این که در شروع کار ایشان تودشک از روستا به شهر تبدیل شد، فعالیت خوبى داشتند.

احداث ساختمان شهردارى، به هنگام نمودن طرح هادى روستایى به شهرى و احداث بلوار اصلى شهر در زمان ایشان انجام شد. اما کلاً چون تودشک در گذر جاده‌ى اصلى قرار دارد، چهره‌ى شهرى داشته و دارد. ‌ ‌

  شما براى بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهردارى‌ها، چه برنامه‌ریزى کرده‌اید؟

یکـى از بـرنـامـه‌هـاى ما در این رابطه برگزارى یک همایش دانشجویى و دعوت از حدود 350 دانشجو با اساتید براى شرکت در آن بود. معرفى شهروندان نمونه و اجراى پروژه‌هاى عمرانى و بهره‌بردارى از آنها از دیگر برنامه‌ها است. ‌ ‌

  در زمینه‌هاى فرهنگى چه کرده‌اید؟

ما به تازگى اقدامات فرهنگى خوبى را آغاز کرده‌ایم که از نمونه‌هایش مى‌توان به همایش دانشجویى اشاره کرد. البته درصدد برگزارى همایشى براى معرفى فرهنگ و سنت شهرمان هستیم.

  مشکل یا مشکلات اصلى در شهر شما و جلوى راه توسعه‌ى آن چیست؟

عمده‌ترین مشکل ما عدم درآمد کافى است و علت آن فعال نبودن شهرک صنعتى در تودشک مى‌باشد. بنابراین درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمى‌دهد. شهردارى نیز با مشکل کمبود اعتبار مواجه است و ما نمى‌توانیم رشد چندانى داشته باشیم.

 

 ارتباط مردم با شهردارى شهرتان چطور است؟

ارتباط و میزان مشارکت مردم با شهردارى در شهر ما عالى است. ‌

  نظرتان پیرامون این همایش و همایش‌هاى از این دست چیست؟ و به نظرتان تا چه حد در فراهم ساختن بستر اعتمادسازى مردم از شهردارى موثر است؟

این همایش‌ها از هر جهت عالى است و آگاهى‌هاى فوق‌العاده‌اى را به شهرداران مى‌دهد. ‌ ‌

در بحث اعتمادسازى هم تاثیر فراوانى دارد چون به وسیله این همایش‌ها مردم تازه متوجه مى‌شوند که شهردارى چه مى‌کند. ‌ ‌

  وضعیت اشتغال در تودشک چگونه است؟

اکثر مردم فرهنگى هستند. شغل قدیم در آنجا هم تولید فرش نایین بود که به دلیل کسادى بازار آن دیگر تولید نمى‌شود. ‌ ‌

  از سابقه مدیریتى خود بگویید؟

بنده مدت 24 سال در شهردارى ورزنه مسوول ادارى و مالى بودم و مدت سه سال هم در سمت شهردار ورزنه فعالیت مى‌کردم، هم‌اکنون نیز 6 ماه است که شهردار تودشک شده‌ام.

  در پایان نظرتان را در مورد مدیریت‌هاى کوتاه مدت و بلندمدت بگویید

به نظر من تعویض مدیریت هر چند سال یکبار لازم است اما تغییر زود به زود و هر چند ماه یک بار نتیجه‌ى برعکس دارد چون تمام برنامه‌هایى که یک شهردار با شوراى شهر مى‌ریزد تا شروع و به انجام برسد، منتفى مى‌شود ولى اگر حدود 4 سال یک بار این کار انجام شود نتیجه‌ى بهترى خواهد داشت.

 

 مشخصات روزنامه نگار و ثبت مقاله
s.yavary
کد خبر نگاری :
پست الکترونیکی :
تاریخ و زمان ارسال :1387/02/02 - 11:45:32


دسته بندی : شهر من تودشک


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۸۷ ، ۱۹:۲۲
علی عموحیدری
سلام

بعد از یه غیبت طولانی فقط اومدم عیدو به همه دوستان و عزیزانی که به ما لطف دارن و همه همشهریان گل تودشکی تبریک بگم

تولدامام علی (ع)وروزپدرمبارک!

روز پدر مبارک

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را    
که به ما سوا فکندی همه سایه ی هما را    

    دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین
       به علــی شناختم من به خدا قســم خدا را
 

 

 

علی علیه السلام  و زیبائیها:

زیباترین ولادت:تنها کسی که در داخل خانه خدا بدنیا آمد، اوست.

زیباترین نام:بنا بر روایات متعدد، نام علی مشتق از نام خداست.

زیباترین معلم:علی تربیت شده دست پیامبر (ص) بود.

زیباترین سخنان:به تعبیر بسیاری از بزرگان، نهج البلاغه برادر قرآن کریم است.

 

تولد در خانه خدا

مکه در یکی از ماههای حرام، ماه رجب، پذیرای مقدم زیارت کنندگان خانه خدا بود. زائران با آداب و مناسک خود به گرد خانه خدا طواف می کردند، گاه پروردگارشان را می خواندند و گاه بت ها را.و آن روز نیز که روز جمعه سیزدهم ماه رجب بود در اطراف خانه کعبه ازدحام عجیبی برپا بود. در این جمع تنها یک زن بود که به جای عبادت بت، خدا را عبادت می کرد، شرک و کفر بر روحش سایه نینداخته بود. او دین حنیف داشت، همان دین جدش ابراهیم خلیل الرحمن، و او نیز در اطراف خانه خدا طواف می کرد، و از خدا می خواست تا وضع حملش را آسان کند.

او فاطمه دختر اسد بن هاشم بود و فرزندی را به بار داشت. و تقدیر چنین بود که این فرزند تولدی مبارک و استثنایی داشته باشد... تولد در خانه خدا...

فاطمه با خدا راز و نیاز می کرد. ناگهان در خود احساس دردی شدید کرد، دردی که فاطمه آن را به خوبی می شناخت، آخر این پنجمین حمل او بود، او قبلاً چهار بار دیگر این درد را در خود احساس کرده بود. فاطمه مضطرب و پریشان شد، او در میان جمعیت غوطه می خورد و طواف می کرد، پس از این احساس از طواف باز ایستاد ولی موج جمعیت او را به این سو و آن سو می کشاند. و درد هر لحظه شدیدتر و شدیدتر می شد.

چه می دانست که خدا چه سرنوشت افتخار آمیزی برای او و نوزادش رقم زده است.

فاطمه به دنبال پناهگاهی می گشت، مأمنی که او را از چشم مردم پنهان کند، و سرانجام آغوش گشوده کعبه را در برابر خود دید. فاطمه قدم به درون خانه کعبه گذارد.و این تقدیر الهی بود که مرد خدا در خانه خدا قدم به صحنه حیات پر افتخار خود بگذارد.

نامش را علی نهادند؛ و با علی، موجودی دیگر نیز موجودیت گرفت، موجودی عزیز، گرانبها و بس کمیاب. همان چیزی که باید راز سعادت جامعه ها را در آن جست، و در آن هنگام جوامع سخت از آن نهی شده بودند،جهان، "عدل" را نه می فهمید و نه می شناخت. میلاد علی با تولدی دیگر همراه بود؛ تولد عدل...

 

نسب علی (ع)

نسبت که به معنای اصل و نژاد است. از عوامل مؤثر در ساختار وجودی انسان و تشکیل دهنده شخصیت اوست. طبق گفته قرآن و روایات و ائمه معصومین و نیز علم روانشناسی، فرد بسیاری از صفات و روحیات خود را از طریق وراثت به ارث می برد. حضرت علی (ع) به داشتن این ویژگی ممتاز بوده که اجداد طاهرش همگی از نظر فضلیت و بزرگواری معروف و مشهور بودند. پدر و مادر حضرت علی (ع) هر دو از خاندان هاشم بودند و این خانواده، در فضایل اخلاقی و صفات والای انسانی، در میان عرب و قریش، زبان زد همگان بود و شجاعت و تیزهوشی و زیرکی، از امتیازات آنها به شمار می رفت و همه این فضایل، در حد اعلای خود به علی بن ابیطالب به ارث رسید.

پدر علی (ع)

یکی از شخصیتهای نقش آفرین صدر اسلام، حضرت ابوطالب پدر حضرت علی (ع) و عموی بزرگوار پیامبر خدا (ص) است. او یکی از ده فرزند عبدالمطلب و خود از بزرگان مکه و رئیس قبیله بنی هاشم، و سراسر وجودش، سرشار از بخشش، مهربانی و فداکاری در راه آیین توحیدی بود. ابوطالب بعد از وفات عبدالمطلب، سرپرستی پیامبر اکرم (ع) را به عهده گرفت و بعد از اینکه پیامبر به مقام رسالت رسید، در راه هدف مقدس ایشان که همان گسترش آیین یکتا پرستی بود، با تمام وجود جانبازی و فداکاری کرد تا آنجا که گفت: «تا جان دارم، از محمد دفاع می کنم.» او سرانجام در سال دهم بعثت در سال 64 سالگی دیده از جهان فروبست. حضرت علی (ع) مراحل آغازین کودکی را در دامان تربیت چنین پدری بزرگوار رشد یافت.

مادر علی (ع)

مادر گرامی حضرت علی (ع) فاطمه دختر اسد از فرزندان هاشم است. وی از نخستین زنانی بود که به پیامبر ایمان آورد و در دوران کودکی پیامبر، مدتی سرپرستی او را به عهده داشت. از این رو، پیامبر اکرم ضمن تکریم وی، با تعبیر مادر از او یاد می کرد و حتی هنگام رحلت فاطمه بنت اسد، پیامبر اکرم بسیار متأثر شده و پیراهن خود را بر او پوشانده و بر او نماز خواند و فرمود: «خداوند است که زنده می کند و می میراند. ای خدا، به حق من و همه انبیای پیش از من، مادرم فاطه بنت اسد را ببخشای و دلیل و برهانش را بر او تلقین کن و جایگاهش را وسعت بده، همانا که تو را ارحم الراحمین هستی».

 کنیه علی (ع)

در فرهنگ عرب، کنیه اسمی غیر از نام اصلی شخص است، که برای مردان با کلمه اَب و اِبن، و برای زنان با اُم و بنت می آید و غالباً برای تعظیم و تکریم شخص به کار می رود. حضرت علی (ع) هم کنیه­های مختلفی داشت: از جمله:

ابو ترابکه کنایه از هم نشینی آن حضرت با خاک و سجده های طولانی ایشان داشت. در سال دوم هجری، علی (ع) روزی زمین خوابیده و مقداری گرد و غبار بر لباسش نشسته بود. در این هنگام پیامبر اسلام بر بالین ایشان آمد و با خطاب «یا ابوتراب» آن حضرت را بیدار کرد. از آن زمان آن حضرت به این کنیه مشهور شدند.ابوریحانتین:این کنیه را هم پیامبر برای ایشان قرار داد و به معنای پدر دو ریحانه بهشت، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است.

القاب علی (ع)

در فرهنگ اعراب، لقب اسمی غیر از اسم اصل شخص و نامی است که کسی به آن شهرت می یابد. لقب بر مدح یا ذَمّ شخص اشاره دارد. القاب حضرت علی (ع) فراوان است و همگی دلالت بر مدح حضرت علی (ع) می کنند؛ از جمله:

یعسوب الدین و یعسوب المؤمنین:ابن ابی الحدید که از بزرگان اهل سنت است، در این باره می گوید: این دو لقب را پیامبر اکرم (ص) در دو نوبت به علی بخشید. یک بار به او لقب یعسوب الدین را داد؛ یعنی مالک و رئیس و حاکم دین، و در نوبت دیگر فرمود: یعسوبُ المؤمنین؛ یعنی آقا و رئیس مؤمنان.

مرتضیلقب دیگر حضرت علی (ع) به این معناست که رفتار و کردار آن حضرت، مورد پسند خدا و رسول خداست. از دیگر لقب های آن حضرت، می توان بهاسدالله(شیرخدا)،حیدر(شیر بیشه ایمان) و کاشِفُ الکَرب(برطرف کننده غم) اشاره کرد.

نهج البلاغه علی (ع)

یکی از گنجینه های جاوید و درخشان علم علوی که از روح بلند پیشوای پرهیزکاران حضرت امیر مؤمنان (ع) سرچشمه گرفته است، کتاب گرانسنگ "نهج البلاغــه" است. نهج البلاغــه برگزیده ای از خطبه ها نامه ها و سخنان کوتاه و حکمت آمیز علـی (ع) و قطره ای از اقیانوس بیکران معارف الهــی است. مجموعه ای نفیس از سخنان زیبای امیر کلام حضرت علی (ع) که گذشت روزگار نمی تواند غبار کهنگی بر آن بنشاند. ستاره ای درخشان در آسمان علم و معرفت و هنر و ادب که تا همیشه بر تارک علوم اسلامی خواهد درخشید. تأمل و تعمق در محتوای نهج البلاغــه می تواند ما را با گوشه هایی از مکتب مولای دنیا و دنیا پرستی حماسه حکومت عدالت دعا و مناجات مؤمنان در بخشهای الهیات، شجاعت، تهذیب اخلاق، سلوک و عبادت و... آشنا سازد. توجه به این کتاب شریف یکی از نیازهای نسل امروز جامعه اسلامی است.

 

وعلی (ع) می آید ...

ساقه های نیلوفری از پایه های عرش بالا رفته و سریر ولایت را به عطر وجودی خود آراسته اند، تا او بیاید و بر تکیه گاه پوشیده از رازقی آن تکیه زند. درون کعبه چه غوغایی است امروز! ملائک، بال در بال گستره آسمان ها را پوشانیده اند و جبرائیل و میکائیل و اسرافیل حلقه خانه کعبه شدند تا پر به نور وجود او بسایند! طنین نام او هلهله شادی ملائک است. جام های افلاکی عاشقان به سوی او می آیند و گیسوان سیاه شب به یمن وجود او گل خنده های نقره ای را در میان آبشار آسمانی اش تقسیم می کند؛ چرا کهامشب علی (ع) می آید!...

و جمعه چه شکوهی دارد و این جمعه شکوهی دیگر!... 13 رجب سال سی ام از عام الفیل! آسمانیان طبق طبق نور می آوردند، آن گاه که دیوار کعبه شکافته شد وفاطمه بنت اسد قدم به درون کعبه نهادکه علی اعلی خانه خویش را از برای قدوم مبارک او آماده کرده بود ... و او آمد که نام خود را از خدا گرفته بود و آمده بود تا بت های خانه را در هم بشکند و بر پشت بام آن ندای یگانگی و توحید ذات مقدس خدای تعالی را سر دهد و او را تقدیس کند و فریاد حق طلبی اش را از میان کفرها و نفاق به گوش جان های عاشقان برساند و پرواز شور آفرین کبوتران عشق را جانی تازه بخشد.

 معشوق خدا

آسمانیان همه از شراب عشق علی (ع) نوشیده اند و لب از جام وصال او تر کرده اند و اینکه زمنیان را فرصتی است تا در چشمه جوشان معرفت او تن بشویند و به نور وجودی او رخ برگشایند؛ او که معشوق خداوند است و محمد (ع)، در خانه خدا، خانه عشق و شوریدگی پا به عرصه خاکی نهاد.او علی است و خدایش اعلی. او که مهتاب سپیدی رویش را از او دارد و کوچه ها همه بی قرار اویند و پنجره ها در انتظار قدوم مبارکش. او که چشمانش همه حدیث و اعجاز است و نگاه هستی بخشش پیاله جان ها را از شور زندگی، عشق و شیدایی لبریز می کند؛ او معشوق خداست.

 طبیب دردمندان

یاس ها و نرگس ها در بی کران های گذرگاه هستی، عرشیان و زمینیان را در هاله ای از عطر و رویا می برند؛ چرا که عطر وجودشان را از وجود علی (ع) به ودیعت گرفته اند! آب های همه دریاها از انعکاس نام او می درخشند و می خندند و نسیم های بهاری، در وزش لابه لای شاخ و برگ های بیدهای مجنون نام او را زمزمه می کنند و نغمه خوش طنین نام اوست که این گونه بلبلان عاشق را به ترنم در آورده است و بهشت برای خاطر او تمام زنبق هایشان را نثار زمینیان کرده است! او علی است؛ طبیبی که هر کجا که لازم باشد بر زخم ها مرهم می نهد و دل های نابینا و گوش های ناشنوا و زبان های بی کلام را درمان می کند. او علی (ع) است که غفلت و نادانی و حیرت و سرگردانی را معالجه و روشنی های حکمت و عرفان را تقدیم دل ها و جان های تشنه عاشقان الهی می کند.

 مردی از تبار نور

مردی می آید از تبار نور، از تبار عاشقان و شوریدگان.مردی که محمد (ص) از گل خنده های نگاه او نشاط می یابدو ابوطالب در نیمه شب های بیداری دل، با او راز دل می گوید و فاطمه بنت اسد باغ چشمانش را به روی او می گشاید تا گل شادمانی را آبشار لبخند او شکوفا کند. مردی که طلوع مهرانگیز نگاهش دیگر بار حلاوت وصال و عشق را در چشمه لایزال به جان پاکان می نوشاند و پیاله حیات عاشقان از نگاهش لبریز می شد.علی، فصیح ترین شعر حیات و زیباترین آواز آفرینشبود.


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۸۷ ، ۱۵:۰۸
علی عموحیدری

سلام به همه

از اینکه مطلب جدید نمی نویسیم شرمندم چه می شه کرد گرفتاری دیگه.

یه چیز جالب دیدم گفتم در موردش مطلب بنویسم شما هم با خبر شید.

حد اکثر سرعت

من روزی که رفتم گواهینامه بگیرم تو کتاب آیین نامه خوندم که حداکثر سرعت در خیابان ها 30 کیلومتر. اما در تودشک این سرعت باید 20 کیلومتر باشه.

عزیزان که مسئول هستید اخه با این خیابان پر از چاله چوله 10 کیلومتر میشه برن. اول فکری به حال خیابان بکنید بعد تابلو سرعت کار بزارید.

من نمی دونم چی باید گفتقضاوت باشه برای همشریان و بازدید کنندگان این وب.

 


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۸۷ ، ۱۸:۵۵
علی عموحیدری

سلام

امیدوارم حال همه دوستان عزیز خوب باشه و همیشه در پناه حق موفق باشید

با توجه به کم آبی موجود که همیشه با شروع فصل گرم تابستون بوجود میاد به ذهنم اومد یه مطلبی در مورد سیستم آب رسانی محله تودشک بنویسم . البته زیاد خبر از قدیم ندارم ولی اون چیزی رو که تحقیق کردم و شنیدم رو واسه عزیزان می نویسم . ما رو از نظرات خودتون بی خبر نزارین.

 

سیستم آبرسانی محله تودشک

محله تودشک از حدود 50 سال پیش با دو سیستم آبرسانی از مایه حیات تغذیه میشده

1-    رشته قنات شرقی تودشک

این رشته قنات از محله صادق آباد در سمت شرقی تودشک شروع شده و مسیری حدود سه کیلومتر رو برای انتقال آب شور به داخل محله تودشک طی میکنه بله درست شنیدین آب شور ،‌اونطوری که بنده از استاد فضل الله مغنی عزیز و زحمت کش شهر تودشک شنیدم رشته قنات تودشک از دو بخش تشکیل شده که یک بخش آب حدودا شیرینی داره و بخش دیگه این رشته قنات آب حدودا تلخی داره که با مخلوط شدن این دو بخش کلا آب قنات تودشک شور میشه .

قنات تودشک

البته همون طوری که عزیزان میدونن این آب برای استفاده شرب مصرف نمی شه بلکه عمدتا برای مصارف شستشو و خب آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی تودشک استفاده میشه .

 

این رشته قنات پس از طی مسیر بیابونی وارد محله شده در بدو ورود محلی به نام رخشتشوخانه (کیچو) وجود داشت که خب الان به خاطر عدم استحکام از بین رفته ولی قبلا مردم برای استفاده از آب قنات و مصارف بهداشتی و شستشوی رخت و لباس وظروفشون ازش استفاده می کردند.

قنات تودشک از داخل یه سری منازل عبور میکنه و داخل منازلی هم که آب ازشون عبور میکنه بعضا محلی برای استفاده ازآب قنات دیده میشه ، بعد از اون این آب وارد حوضچه کوچیک آبنمای جنبی مسجد جامع تودشک که به همت شهرداری محترم تودشک ساخته شده میشه و تصویر زیبایی رو برای محل بوجود میاره البته خوب این حوضچه محلی برای شرب آب گله تشنه گوسفندان تودشک هم هست که معمولا ظهرها تصویر زیبایی از حضور تعداد زیادی از گوسفندان در کنار این آبنما رو میشه مشاهده کرد .

 

آبنما

 

خب بعد از این آبنما آب پر برکت قنات تودشک وارد محلی به نام رختشور خانه میشه که خب بازم محلی برای استفاده از آب به عنوان مصارف خانگی هست و بعد از اون وارد حوض اصلی ذخیره آب برای استفاده آبیاری زمین های کشاورزی میشه .

 

حوض اصلی

این آب پس از طی این مسیر طولانی وارد زمینی میشه و طراوت و زیبایی رو به باغات و زمین های کشاورزی تودشک هدیه میکنه !

 

 

 

1-    سیستم آب رسانی آب شیرین

خدا رحمت کنه اموات اونایی رو که همت ساخت آب انبار قشنگ محله تودشک رو داشتن و این بنای به یاد موندنی رو خلق کردند!

در توضیح این سیستم آب رسانی باید خدمت عزیزان عرض کنم که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آبرسانی محله تودشک به این صورت بوده که آب از روستای ممباشی در قسمت شمال تودشک با جوی های خاکی از کوه سرازیر شده و پس از طی یه مسیر خیلی طولانی وارد محله تودشک میشد و این جوی از وسط خیابون اصلی فعلی عبور میکرده و آب رو وارد حوضچه ای به نام غدیر میکرد تا پس از ته نشین شدن گل همراه با آب و یه کمی صاف شدن این آب مورد استفاده شرب اهالی قرار بگیره

توی عکسایی که این زیر هست شما فکر کنین جوی از وسط خیابون داره عبور میکنه و غدیر رو در محل کنونیستاد باز سازی عتبات عالیاتفرض کنید! و اما پس از اینکه آب یه خورده صاف شد از طریق یه سوراخ وارد مخزنآب انبار محله تودشک میشد تا بعدا مورد استفاده قرار بگیره .

 

اما بعد از انقلاب از سال های حدود 1358 مردم تودشک اقدام به خرید آب شیرین حیدر آباد در سمت شمالی تودشک کردند و با لوله کشی این آب رو به محله تودشک آوردند و برای ذخیره این آب مخزن بزرگی رو در بالای کوه در مسیر این لوله ساختند تا این آب بعد از ذخیره شدن در این مخزن وارد محله تودشک بشه .

 

از بعد از انقلاب تا حدود پنج شش سال قبل تنها منبع تامین آب شیرین برای تودشک همین سیستم آب رسانی و آب شیرین حیدر آباد بود ولی با همت مسئولین استان و دولت وقت جمهوری اسلامی و با توجه به کمبود آب و افزایش جمعیت محله و کلا شهر تودشک آب لوله کشی شهری به این آب اضافه شد تا تکمیل کننده این سیستم برای مردم تودشک باشه یادم میاد روزهایی رو که باید برای تامین آب شرب مصرفی با ظرف از آب انبار آب تهیه میکردیم و مردم یه مسیری رو برای رسوندن آب هر روز بین خونه ها تا آب انبار هر روز طی میکردند.

دست دست اندرکاران این همت بزرگ درد نکنه و خدا توفیق خدمت به مردم رو ازشون نگیره .

 

و اما در چند ماهه اخیر یعنی اواخر سال 1386 تا الان اداره آب و فاضلاب اقدام به ساخت یه منبع بزرگتر در فاصله بیشتری از سطح زمین بر روی همون کوههای اطراف تودشک برای تامین بهتر آب برای عزیزان تودشکی کرده . این مخزن بیش از سه برابر مخزن قبلی توانایی ذخیره آب شیرین رو داره یعنی حدود 1000 متر مکعب اون مخزن قبلی یعنی فعلی حدودا 300 متر مکعب آب رو در خودش جا میده .

جا داره همینجا از تلاشهای اداره آب و فاضلاب استان و بخش ، شورای شهر محترم و شهرداری خدوم تودشک درجهت خدمت به مردم شریف تودشک تشکر بشه و برای افرادی که قدیما و جدیدا برای این امر مهم تلاش کردن توفیق و سلامت روز افزون و برای رفتگان از خداوند آمرزش مسئلت کنیم .

و اما در مورد کم آبی امسال ،‌ خب همون طوری که همه ما شاهد بودیم تقدیر الهی براین بود که بارش و نزول رحمت الهی امسال یه مقداری کمتر باشه و همین باعث کمبود ذخایر آب شیرین استان و کشور عزیزمون شد .

حالا که میبینیم پرسنل عزیز اداره آب و فاضلاب اینقدر برای آب رسانی و تامین آب شرب که واقعا یکی از نیاز های اساسی برای زندگی مردم هست تلاش میکنند ما هم قدر این نعمت الهی رو بدونیم و یه مقداری در مصرفش سنت زیبای صرفه جویی رو به کار ببندیم تا همگی بتونیم بدون محدودیت از این نعمت الهی استفاده کنیم.

 

 

جا برای بیان مطلب در مورد سیستم آب رسانی تودشک خیلی زیاده بنده سعی کردم مطلب رو مختصر و مفید ارائه کنم (جدای از اینکه زیاد چیزی نمی دونستم راجع به این موضوع ) تا از حوصله عزیزان خارج نشه .

ممنونم از توجهتون

_________________________

 

ای دل ،‌اینجا دگر جای ما نیست

با غم ما کسی آشنا نیست

ای بلاکش ، چه جویی چه خواهی ؟

در دیاری که رسم وفا نیست

مهربانی ندارد خریدار

عشق و حسن و هنر را بها نیست

هر چه بینی فریب است و نیرنگ

روی دل ها به سوی خدا نیست

این منم بی نصیب از جوانی

این منم کشته مهربانی

خسته از تیغ یاران جانی

این منم تشنه باده مرگ

این منم سیر از زندگانی

این دل و این همه رنج و اندوه

این من و این غم جاودانی

ای خدا ، یار من با وفا بود

با غم آشنا ، آشنا بود

آیت رحمت آسمان ها

مظهر عشق و لطف و صفا بود

از رخش پرتو مهر می تافت

در نگاهش جمال خدا بود

غنچه حسن او جلوه ها داشت

بلبل طبع من خوش نوا بود

دیگر آن نازنین در برم نیست

سایه مهر بو بر سرم نیست

عشق و حسن و هنر را چه حاصل

این گنه بس که سیم و زرم نیست

نیک داند که بی او به جز مرگ

بی گمان چاره دیگرم نیست

آن همه آرزو رفت بر باد ؟

ای خدا ،‌ای خدا ، باورم نیست

ای دل خسته ، با درد خو کن

اشک غم را نهان در گلو کن

غنچه آرزوی تو پژمرد

بعد از این مرگ را آرزو کن

سر به دریای حیرت فرو بر

گوهر عشق را جستجو کن

گرچه آن گل تو را برد از یاد

هر نفس یاد او ، یاد او کن

__________________

                                                                      موفق باشید

                                                                        التماس دعا

                                                                       م.عموحیدری

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۸۷ ، ۲۱:۴۸
علی عموحیدری

سلام دوستان!

ضمن تبریک میلاد با سعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین تبریک روز مادر به همه مادران خوب تودشکی.

 

 

روز مادر مبارک!!!

 

 

راستش امشب قصد نوشتن مطلب نداشتم ولی اومدم یه سر بزنم و برم ، رفتم تو سایت آموزش و پرورش کوهپایه یه مطلب جالبی رو دیدم که دور از انصاف دیدم همشهریان خوبم ازش بی خبر باشند.بیش از این توضیحی نمی دم. عین مطلب را انتقال می دم خودتون بخونیدش.

 

 

کهنسالترین آموزگار بازنشسته

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه به اتفاق رئیس کانون بازنشستگان و موظفین منطقه طی برنامه دیدار و دلجویی از بازنشستگان در روز یکشنبه 1/2/87 به دیدار کهنسال ترین آموزگار بازنشسته رفتند . حسین حسینی تودشکی فرزند علی محمد در تاریخ 9/10/1278 هجری شمسی چشم به جهان گشود . وی با مدرک ششم ابتدائی در آموزش و پرورش استخدام شد و در تاریخ ۱/۶/۱۳۴۲ پس از انجام خدمت صادقانه به درجه رفیع بازنشستگی نائل آمد و هم اکنون در شهر تودشک زندگی می کند .

 

 مسن ترین فرهنگی باز نشسته (حاج حسین حسینی تودشکی معروف به حاج حسین آقا)

 

 

حاج حسین آقا حسینی تودشکی در کنار رئیس اداره آموزش و پرورش و فرزند و نوه شان

 

 

                  اینم لینک اصلی مطلب در سایتاداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه

 

 


دسته بندی : شهر من تودشک


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۸۷ ، ۱۹:۵۷
علی عموحیدری
میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز مادر و روز زن رو به همه دوستان تبریک عرض میکنم.

باغبان هستی:

مادر، ای لطیف ترین گل بوستان هستی، ای باغبان هستی من، گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند. گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد. گاهِ بیماری ام، طبیبی بودی که دردم را می شناسد و درمانم می کند. گاهِ اندرزم، حکیمی آگاه که به نرمی زنهارم دهد. گاهِ تعلیمم، معلمی خستگی ناپذیر و سخت کوش که حرف به حرف دانایی را در گوشم زمزمه می کند.

گاهِ تردیدم، رهنمایی راه آشنا که راه از بیراهه نشانم دهد. مادر تو شگفتی خلقتی، تو لبریز از عظمتی؛ تو را سپاس می گویم و می ستایمت.

 

خشم لبریز از مهربانی:

مهربانی و لطافت مادر را بارها یاد کرده ایم و ستوده ایم، ولی من، لحظه های ناب خشم و قهر او را نیز می ستایم؛ لحظاتی که پایم در راه می لغزید و سوی بیراهه می رفتم؛ لحظاتی که دست به خطا می بردم و از سر جهل راه عصیان پیش می گرفتم. نه به کلام او دل می سپردم و نه به نگاه زنهار زده اش وقعی می نهادم. سر در جیب جهالت فرو کرده، راه خود می رفتم و او چون کوهی سترگ، راه بر من می بست. چون رودی خروشان می خروشید، آن گونه که خود را خردتر از آن می دیدم که نافرمانی کنم و چه زود پرده جهالتم دریده می شد و چشم دلم گشوده، و می دیدم که با آن خشم لبریز از مهربانی اش، چگونه راه مرا بر پرتگاه خطا بسته است و آن گاه، فروتنانه به سپاسش می نشستم.

 

قدرت مندی و جدیت:

به همان اندازه که مهربانی و لطافت مادر قابل ستایش است، قدرت مندی و استواری او در راه تربیت صحیح کودک نیز قابل تحسین، و شایسته ستایش است. مادر فهمیده و دانا، با جدیت از مشاجره با کودک و یا کوتاه آمدن در مورد خواست های نا به جای او دوری می کند و با قدرت مندی، راه او را بر خطا می بندد و این، بهترین راه برای حفظ سلامت جسمی و روحی کودکی است که نه خوب و بد را می شناسد و نه می تواند بفهمد و بشناسد.

 

گام به گام رو به سعادت:

مادر مسلمان، در کنار همه محبت های مادرانه و عاطفه بی پایانی که خداوند به او بخشیده، چون راهنمایی است که کودک را از همان ابتدا با اصول اسلامی آشنا می کند. او با نقل داستان های واقعی یا تخیلی، تذکر گام به گام و بیان کودکانه از واقعیت ها و بایدها و نبایدها، کودک را با رفتاری مطلوب و اسلامی پرورش می دهد، آن گونه که این رفتارها از همان آغاز کودکی در وجود کودک برجسته می شود. چنین مادرانی که راه سعادت را بر روی فرزندان خود می گشایند، شایسته تحسین و پاداش الهی هستند.

 

عظمت مقام مادر:

در قانون خلقت، هرچه مقام آفریده ای بالاتر است، وظایف او هم سنگین تر می شود. در این میان، زن که به عنوان انسان، جانشین خدا در زمین و به عنوان مادر، پرورش دهنده افراد جامعه بشری است، از مقام بلند و والایی برخودار است. آیت الله جوادی آملی، در مورد عظمت مقام مادر و وظایف او چنین می نویسد: «یک سلسله مسئولیت های پرورشی به عهده مادر است که مرد از آن محروم است. زن حداقل سی ماه یک سری مسئولیت هایی دارد که مرد ندارد. در این سی ماه که کودک مستقیماٌ از مادر تغذیه می کند، مادر مسئول حفظ دو نفر است؛ یکی برای خود و دیگری برای کودک. آیا این عظمت زن نیست؟ این مسئولیتی نیست که ذات اقدس الهی به زن داده است که به زن فرمود: مسئولیت در حفظ اندیشه ها، افکار و عقاید بیش از مرد است. تو مسئول دو نفری. از این رو مواظب افکار و اندیشه هایت باش؛ زیرا که بسیاری از مسائل، از راه اندیشه به فرزند می رسد».

 

تعالی اندیشه در مادر:

حساسیت مقام زن و دشواری وظایف او، و سنگینی اموری که در خلقت بر عهده او نهاده شده، بسیار دشوار و در عین حال ظریف و دقیق است. توجه مادران به این وظایف حساس، باعث سلامت جامعه بشری است. استاد جواد آملی در این باره چنین می نویسد: «اگر مادری بداند که اندیشه های او در کودک اثر می گذارد، اندیشه ها و بینش های خود را تعالی بیشتری می بخشد، وظیفه مادری تنها این نیست که با وضو بچه را شیر بدهد و (یا هنگام شیر دادن) «بسم الله» بگوید که اینها امور ظاهری و عبادت های ظاهری است؛ بلکه دین می فرماید: مواظب اندیشه های خودت نیز باش».

 

تجلیل ویژه از مادر:

خداوند در جای جای قرآن کریم، به تکریم و احترام پدر و مادر و احسان به آنها سفارش و در مواردی، احسان به والدین را در کنار عبادت حق ذکر می کند. ولی با همه این توصیه ها، در جایی که از زحمات آن دو یاد می کند، تنها از دشواری هایی که مادر تحمل کرده نام می برد و می فرماید:« ما انسان را سفارش کردیم که به پدر و مادرش نیکی کند، (خاصه مادر) زیرا مادرش (بار وجود) او را به سختی حمل کرده و به سختی فرو نهاده است.» بله آن جا که سخن از سختی ها و زحمات است، خداوند نام مادر را به صورت مخصوص بیان می دارد تا بلندای حق او بر فرزند، آشکار گردد.

 

بلندای مقام مادری:

استاد جوادی آملی درباره توجه و اهتمام زنان به امور خانواده و وظیفه حساس مادران می فرماید: «مبادا  ارزش های مادی و عادی، مقام والای مادری را به دست نسیان بسپارد و آن را کمتر از سمت های دیگر وانمود کند و خانه داری و مدیریت داخلی خانواده که رکن اصیل جامعه اسلامی است، کم رنگ گردد».

 

منزلت رفیع مادر:

حساسیت وظایف مادر به قدری والا و دقیق است که توجه یا عدم توجه به آن، تأثیر آشکار و عمیقی بر آینده کودک و جامعه می گذارد. در حقیقت، مقام مادری پستی کلیدی در جامعه است.

استاد جوادی آملی در مورد مقام مادر می فرماید: «نه اعضای خانواده مجازند مقام شامخ مادری را تنزل دهند، نه افراد جامعه می توانند منزلت رفیع مدیریت داخلی خانه را سبک تلقی کنند، نه نظام حکومتی و سیستم اداره جامعه حق دارد از بهای لازم آن غفلت یا تغافل کند، و نه خود زنان مأذونند که از شناخت چنین جایگاه رفیعی جاهل بوده و یا تجاهل نمایند.»

 

دعا برای والدین:

خدای متعال در کتاب آسمانی اش، قرآن کریم، در چهار مورد احسان و اکرام والدین را بلافاصله بعد از توحید و عبادت خود ذکر کرده که این نشان دهنده تأکید بر وجوب احترام و احسان به والدین و بزرگ داشت مقام آنان است. افزون بر این، در موارد چندی نیز مؤمنان را به دعا در حق والدین و طلب آمرزش برای آنان توصیه کرده است. ما نیز در این روز بزرگداشت مقام مادر، دست به  دعا بر می داریم و از خدای یگانه برای همه مادران مهربان برکت، رحمت و عزت می طلبیم.

 

گاه نیازمندی:

مادران اسوه های فداکاری، جلوه های صبوری و آینه های بردباری اند که کودک را از آغاز بودنش در آغوش پر مهر خویش گرفته و در پناه حمایت خود می پرورانند. لحظه ای از فکر کودک خود غافل نمانده و اندکی بی توجهی به او روا نمی دارند. چه زیباست اگر چنین اسوه های صبوری و فداکاری را، گاهِ پیری که نیازمند حمایت و هم یاری اند، با مهربانی و رحمت بپذیریم، دست یاری به سویشان بگشاییم، و مقام بلندشان را پاس داریم. 


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۸۷ ، ۱۸:۲۹
علی عموحیدری
سلام به همه

امروز امدم یکی از اقدامات مهم شهردار شهرمونا به روختون بکشم.

من هرچی راجب این اقدام بگم کم گفتم.نمی دونید چقدر مهمه. شایدم بدونید!!!

نمی دونم دیگه چی باید بگم. پرسنل شهرداری خسته نباشید.

عزیزان این اقدام برای رفاه مسافرین یک اقدام خیلی مهمه بازم دستشون درد نکنه. اگه شهرداری بتونه کاری کنه یا بهتر بگم مکانهایی را ایجاد کنه که مسافران محترم بتونن استراحت کنن خیلی خوب میشه به امید پیشرفت های بیشتر!

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۸۷ ، ۰۶:۰۷
علی عموحیدری