تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

*پارک روستایی جندابه*

*پارک روستایی مشکنان*

*پارک روستایی امام زاده قاسم*

*پارک محله رجان*

*پارک محله تودشکچویه*

*پارک محله تودشک*

*پارک محله نوبنیاد*





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۵
علی عموحیدری

 

 

باتری های معمولیلپ تاپنیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این  باتری ها معمولأ پس از ۱ تا ۲ سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت  تنها میتوانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتریلپ تاپشما نیز به این بلا دچار  شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر  را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی  آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند ۱ الی ۲ ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به  پرداخت هزینه اضافی ندارید.برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!کافی است باتری را  به مدت ۱۴ الی ۱۵ ساعت در داخل فریزر قرار دهید!تا باتریلپ تاپشما کاملأ فریز شود!سپس باتری  را ۳ الی ۴ بار شارژ و دشارژ نمایید.اکنون باتریلپ تاپشما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.اما جالب است بدانیدکه این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی ۲۷۳- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است)، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

 

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۵۱
علی عموحیدری

 

در زمان حاضر همه ی کاربران سیستم عامل ویندوز میبایستی از این نکته با اطلاع باشند که رجیستری ویندوز در اصل قلب تپنده ی این سیستم عامل محسوب میشود. رجیستری دقیقا بخشی از ویندوز میباشد که در آن هزارن مورد از جزئیات مورد نیاز این سیستم عامل برای مدیریت سیستم ذخیره شده است، با توجه به اهمیت چنین بخشی در سیستم عامل ویندوز کمپانی مایکروسافت ترتیبی داده است تا رجیستری در دو نسخه بر روی ویندوز ذخیره شود تا اگر نسخه ی اصلی آسیب دید ویندوز به سراغ نسخه ی پشتیبانی که خودش فراهم کرده است برود. اما بارها پیش می آید که هر دو نسخه ی رجیستری ذخیره شده توسط سیستم عامل ویندوز آسیب ببینند و زمانی که رجیستری آسیب ببیند میبایستی ویندوز و تمامی برنامه های تحت آن از ابتدا نصب گردند.
اما راه حل ساده تری نیز هست و آن هم اینکه شما نسخه ی کپی مجزایی را از رجیستری ویندوزتان به وجود آورید، این امر با استفاده از برنامه ی backup که در ویندوز XP نسخه ی PRO گنجانده شده است امکان پذیر است و شما میتوانید این برنامه را در مسیر Accessories/System Tools بیابید.
برنامه ی ذکر شده توسط XP نسخه ی خانگی به صورت پیش فرض نصب نمیگردد ولی شما میتوانید آن را بوسیله ی یک CD ویندوز XP نسخه ی Home به آسانی نصب نمایید٬ ابتدا CD را در درون CD-ROM قرار داده و سپس وارد مسیر Drive:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP شوید. سپس یک کلیک دوبل بر روی فایل NTBACKUP.MSI نمائید تا برنامه ی نصب فعال گردد٬ پس از اتمام مراحل نصب شما ابزار مذکور را به آسانی در دسترس میابید.


 

این برنامه در حالت پیش فرض به صورت یک Wizard اجرا میشود مگر اینکه شما حالت پیش فرض آنرا تغییر دهید٬ برای تغییر حالت پیش فرض بر روی عبارت Advanced Mode کلیک نمایید تا صفحه ی جدیدی ظاهر شود٬ در این صفحه قسمتی را که تحت عنوان Backup نامگذاری شده است کلیک کنید بعد از آن در پنجره سمت چپ یک تیک در مقابل آیکون System State بزنید.
حالا شما میبایستی مکانی را برای ذخیره نسخه پشتیبان رجستیریتان معین کنید توجه داشته باشید که حجم این نسخه ی پشتیبان چیزی در حدود ۵۰۰ مگابایت خواهد بود پس جایی را انتخاب نمائید که فضای کافی وجود داشته باشد٬ پس از معین کردن مکان ذخیره ی فایل یک نام همانند "BACKUP" یا چیزی مشابه آن برای فایل پشتیبان در نظر بگیرید. برنامه ی Back up ویندوز به صورت خودکار پسوند BKF را به نام انتخابی شما خواهد افزود.
حالا کلید Start Backup را کلیک کنید در صورتی که شما جایی از هارد دیسکتان را برای ذخیره نسخه ی پشتیبان انتخاب نموده اید تهیه ی این نسخه تنها یکی دو دقیقه طول میشکد اما اگر محل ذخیره ی آنرا بر روی یک CD تعیین کرده اید تهیه نسخه پشتیبان چیزی در حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. توجه داشته باشید که ویندوز به صورت خودکار یک نسخه پشتیبان از رجیستری را در C:\WINDOWS\REPAIR ذخیره مینماید.
در آخر زمانی که شما ویندوز XP نسخه ی PRO یا HOME را اجرا مینمایید میبایستی Recovery Console را در آن نصب نمائید برای نصب قسمت مذکور CD ویندوز خود را در درون درایو مربوطه که در اینجا ما آنرا D نامگذاری میکنید قرار دهید. در صورتی که برنامه ی پیش فرض نصب ویندوز فعال شد آنرا cancel کنید٬ حالا گزینه ی Run را از Start Menu انتخاب نمائید و سپس عبارت D:\i386\winnt32.exe/cmdcons را تایپ نموده و دستور العمل مربوطه را طی نمائید. پس از reboot نمودن کامپیوتر option جدیدی را میابید که در آن میتوانید Recovery Console را فعال سازید و با استفاده از آن نسخه های پشتیبان رجتسریتان را که قبلا تهیه کرده اید را جایگزین نسخه ی رجیستری آسیب دیده ویندوزتان نمائید.

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۴:۳۲
علی عموحیدری


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۲۹
علی عموحیدری

روایت است که پیامبر اسلام در روز عید فطر، همه مسلمانان را تشویق می کرده به اقامه نماز عید فطر آن هم در مکانی باز نزدیک شهر و در مقابل دیده سایرین تا نمادی باشد از جلوه حضور خلق الله در یکی از با شکوه ترین اعیاد مسلمانان.

بنا بر سنت پیامبر اسلام تودشکی ها همه ساله ، روز عید فطر به خیابان شهرداری می روند جهت اقامه نماز عید فطر.

خیابانی که این سال ها دست خوش تغییراتی بوده در جهت شهر تر شدن تودشک اعم از ساختمان شهرداری و بلوک فرش و فضای سبز و دانشگاه پیام نور و تعریض پل خیابان شهرداری جهت تسهیل تردد که البته در دو عید فطر گذشته ساخت آن پل توسط شهرداری تکمیل شده بود اما اسفالت آن نزدیک به دو سال طول کشید که در این مورد شهرداری به قول تودشکی ها یه مقدار "ال و مول" کرد.

مراسم از ساعت هشت صبح با بانگ الله اکبر آغاز می گردد و رفته رفته به خیل جمعیت اضافه می گردد تا اینکه به امامت حجة الاسلام احمدی نسب نماز به جماعت اقامه می گردد. 

همانطور که میدانید خطبه نماز عید فطر پس از اقامه نماز ایراد می گردد.

در ادامه خطبه ای از حضرت امیر آورده شده که وی آنرا روز عید فطر ایراد نمودند.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۳
علی عموحیدری

ایستگاه آخر

باید پیاده شوم

ندایی در گوشم گفت مسافر رمضان به آخر رسیدی

حرف رفتن است ....

نگرانی از فاصله است

هراس دور شدن دوباره است

حرف از رفتن رمضان را با کدامین زبان و کدامین کلمات جفت و جور کنم که شرمندگی‌ام داخلش نباشد!؟ 

حق را ادا کرده باشم

از دعای وداع آغاز می‌کنم

از نگرانی‌ام و از التماس‌هایم به خدا

خدایا، تو را به ذات بخشنده و مهربانت قسمت می‌دهم اگر گناهى به گردن من باقى مانده که آن را نیامرزیده‌اى و این گناه در روز ملاقات باعث شرمساری من خواهد شد مرا بیامرزی و گناهم را ببخشی

و از اعماق وجودم مى‌خواهم که سپیده دم طلوع نکند تا تو آن‌ها را بر من نبخشیدی

از تو ممنونم که مرا به ضیافت رمضان، ماه رحمت و بخششت راه دادی و سایه نعمت‌های بیکرانت را بر سر من گسترانیدی

از تو ممنونم که مرا بر روزه این ماه و نماز و عبادتش به آخرین شب رساندی

و هزاران بار از تو ممنونم که مرا یارى کردى بر انجام فرائض این ماه

بارالها، بر من منت گذار و از من بپذیر اعمالی را که در ضیافت تو به انجام رساندم

معبودا، بر من منت گذار و هر آنچه صلاح این بنده حقیر است را روزی‌ام قرار ده

پروردگارا، از تو می‌خواهم هر خیر و خوبی و مطلوبی را به رسم لطف و کرامتت بر من عطا کنی 

به حق بزرگترین و بهترین ماهی که بر من گذشت، نگهدارى دین و رهایى از دوزخ  را نصیبم کن

وداعى که من از این ماه مى‌کنم وداع فنا و مرگ گناهانم قرار ده و در عوض توفیق

سال آینده را نیز بر من عطا کن

و جز این چه بخواهم از تو 

سفره‌های ضیافت نور در آخرین روزها یک به یک برچیده می شود

آخرین دعاها، سوره‌ها، نیایش ها، التماس ها، اشک ها یا رب یا رب ها خوانده می‌شود و اشک بی قراری سر ریز می شود

مرا آفریدی و به من نام های زیبای خودت را یاد دادی تا در قدر رمضان یا بهتر بگویم در قلب رمضان تو را به هزار و یک اسم بخوانم 

آنچه در این ماه بر من گذشت سراسر خیر و برکت بود

واینک به پایان رسیدم

نگرانم 

از قول و زنجیری که پای شیطان را باز می کند و مرا از تو دور می کند

میخواهم به برکت این ماه از تو بخواهم که کمکم کنی 

آنگونه که در این روزها دور بودن از شیطان را یاد گرفتم

در تمام سال آن را اجرا کنم


بگذشت مه روزه، عیــد آمد و عیــد آمد
 
بگذشت شب هجران معشوق پدید آمد

اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ

وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَ

اَهْــــــــــلَ الْعَفْوِوَالرَّحْمَةِ

وَاَهْـــلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ

اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ ذُخْراً [وَشَرَفاً] وَمَزِیْداً اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تُدْخِلَنى فى کُلِّ خَیْرٍ اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُخْرِجَنى مِنْ کُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ

مِنْهُ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْه ُعِبادُکَ الْصّالِحُونَ.

بارالها، به حق این روزى که آن را براى مسلمانان عید و براى محمد(ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار دادى از تو می ‏خواهم که بر محمد و آل محمد درود بفرستى و مرا در هر خیرى وارد کنى که محمد و آل محمد را در آن وارد کردى و از هر سوء و بدى خارج سازى که محمد و آل محمد را خارج ساختى، درود و صلوات تو بر او و آنها، خداوندا، از تو می طلبم آنچه بندگان شایسته‏ات از تو خواستند و به تو پناه می برم از آنچه بندگان خالصت‏ به تو پناه بردند.
 
خدایا!  
فطر از فطرت است و فطرت ما را به اولین روز آفرینش بر می‌گرداند.

مهربانا!  
 
از خاک بودنم مرا از پرواز باز خواهد داشت و از آنجا که دوستم داشتی، رهایم نکردی؛  
 
بهار رمضان را در چرخش ایام بر سر راهم قرار دادی تا سر و تن، دل و جان خودم  را در بارش بارانهای رحمت تو، از هر چه آلودگی و سنگینی و گرد و غبار بزداییم و طاهر شوم.
 
پروردگارا!  
 
تو مرا به مهمانی ات فرا خواندی تا در برابر نگاهت، در حضور باشکوه و مهربانت، در بارگاه معنوی ضیافت نورانی ات دوباره به یاد فطرتم بیفتم !
 
از وابستگی ها، دلبستگی ها، شبکه رکودآور روزمرگی ها، بگذرم و روح تنها و دل پ‍‍ژمرده ام را، در آن اعماق بیابم و با آیینه ای از زلال خوبی ها و پاکی ها به نماز فطر تو بیایم ...
 
من به اندازه لیاقت بندگی ام مزد این ماه را از صاحبخانه میگیرم
 
اگر کم گذاشتم اگر بلد نبودم اگر یاد نگرفتم  توقع بی جا ندارم
 
لیاقت من برداشت همان میوه ای است که در طول این فصل بندگی کاشتم
 
هرچند که  همیشه کم و بد بندگی کردم
 
انگار بندگی کردن را بلد نیستم
 
اما به هر حال می دانم بنده ام

گر بخوانی ور برانی بنده ایم

بر من ببخش آنچه در این ماه در جایگاه بندگی ام کم گذاشتم
 
و به من از سر لطف و کرم همیشگی ات آنچه را که به خوبان و پاکان و مخلصانت مزد می دهی ، مزد طاعت بده 

ودرآخر

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.
 
آمین یا رب العالمین






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۴۶
علی عموحیدری

 


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۵۹
علی عموحیدری

دیشب همزمان با سومین شب به خاک سپاری شهید بزرگوار شهید محمد رضا احمدی مراسم پرفیض دعای کمیل با شکوه هر چه تمام تر در گلزار شهدای تودشک برگزار گردید.

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۴۷
علی عموحیدری

به غزه رو کن و بنگر شکوه ایمان را          به غزه رو کن و بنگر نبرد شیران را
به غزه رو کن و بنگر جنایت صهیون           که از شمار بود فتنه هایشان بیرون

 روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.

" من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم. " امام خمینی(ره)

راهپیمائی روز جهانی قدس که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر جهان اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی تحقق می یابد، در حقیقت پیام بیداری ملت ها است.

امروز نه تنها فلسطین که جهان اسلام برای پیدا کردن جایگاه گمشده‌اش، چاره‌ای جز پیدا کردن خود و بازگشت به خویش ندارد، جهان اسلام در این روز خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمین های اشغالی مسلمانان است و اعتراض خود را علیه ظلم، تجاوز و برتری طلبی های رژیم صهیونیستی ابراز می کنند.

روز جهانی قدس به مثابه روز اعتراض به پایمال شدن حقوق و اشغال تمامی سرزمین های مسلمان جهان است.

روز قدس، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست است.

همچون گذشته، همپای ملت سلحشور ایران، در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۲۰
علی عموحیدری

طبق برنامه مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر از ساعت یازده آغاز شد و رفته رفته بر تعداد حاضرین مجلس افزوده می شد. پس از پایان قرائت دعای جوشن، همه منتظر نوحه سرائی مداحان بودند که حاج علی رضائی مسیر مراسم رو هدایت کرد به سمت اقامه نماز قضای یومیه و البته به جماعت.

این کار با استقبال حجت الاسلام احمدی نسب و حاضرین مجلس مواجه شد و به این ترتیب برای اولین بار نماز جماعت با شکوه تمام ، در ساعت یک بامداد در مسجد جامع تودشک برگزار شد که نظیر آن را فقط میتوان در شبهای تاسوعا و عاشورا مشاهده کرد.

سپس مطابق برنامه حجت الاسلام  احمدی نسب قرآن بر سر گرفتند و این ترتیب مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان به پایان رسید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۰
علی عموحیدری