تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۲ مطلب در تیر ۱۳۸۸ ثبت شده است

شهادت امام موسی کاظم تسلیت باد.

سلام!

شرمنده همه تودشکی ها و غیر تودشکی های مخاطب وبسایت تودشک هستیم.

راستش نوشتن اینم بعد یه وقفه طولانی کار خیلی سختیه. می دونم با نوشتن این پست صدای مخاطبین خوبمون در می آد اما خوب از یه جایی باید دوباره شروع بشه. من از طرف مهندس عموحیدری مدیریت محترم وب سایت و از طرف خودم از شما معذرت می خوام که روزها اومدین و رفتین به امید اینکه اخبار و اطلاعات شهرمون را دریافت کنید اما دست خالی برگشتین.

امیدوارم بعد از این پست که هنوز نمی دونم راجع به چی می خوام بنویسم آقای مهندس هم که بی اطلاع هست از این پست من یه تکونی به خودش بده و دوباره این رسانه یه جونی بگیره و به فعالیت خودش ادامه بده.

از دوستان و همشهریان عزیزمون هم خواهش دارم به ما کمک کنن و مطالب یا موضوعات درخواستی خودشون رو بگن تا کار ما هم راحت تر بشه.

گرچه سابقه نوشته های قبلیمون نشون می ده که مسولین ما با انتقاد میونه خوبی ندارن ولی امروز می خوام با دوتا انتقاد کوچولو شروع مجدد داشته باشم.

یکی مشکل بی آبی که علیرغم قول مسولین شهر تودشک و بخش کوهپایه هنوز خبری که نشد هیچ تازه از اون تاریخ به بعد اوضاع بدتر هم شد.

یادمه ۲هفته پیش آقای رضایی تو نماز جمعه تودشک متن صورتجلسه ای رو که به امضا مسولین هم رسیده بود قرائت کردن که خلاصه اون اشاره به این داشت که من بعد قطع آب نخواهیم داشت مگر در صورت خرابی لوله آب.

اما ما که اینجا سه روزه یه قطره آب هم نداریم. نمی دونم مشکل واقعاً کجاست. اگه آب نیست چرا مسولین همچین قولی به مردم دادند. اگه مشکل خرابی لوله ها هم هست چرا به مردم گزارش نمی دن و نمی گن چه باید کرد. اونچه ما شنیدیم اینه که مشکل دیگه نگیم کم آبی که بهتره بگیم بی آبی، فقط مختص مردم خوب تودشک هستش و بقیه نقاط بخش این مشکل را در این حد ندارن. به امید اینکه رسیدگی های بیشتری از جانب مسولین صورت بگیره وبه مردم هم بگم مشکل کجاست.

مشکل بعدی که واقعاْ این روزها صدای همه رو در آورده عدم خط دهی موبایل ها هستش. قبلاْ این مشکل خاص محله نوبنیاد تودشک بود ولی حالا به خود تودشک هم این مشکل سرایت کرده و تو محله نوبنیاد یا حدا اقل اگه بخوام مستند بگم محل ما که به هیچ وجه موبایل خط نمی ده.

تلفن ها هم یه مدته که گاهی در روز فقط چند ساعتی وصل می شه. از ۲۴ ساعت روز بعضاً 8 تا ۱0 ساعت خط ها مشکل داره.

مشکل ارتباطات فیزیکی (ترمینال) کم بود که مشکل عدم ارتباط تلفن و موبایلمون هم با بقیه نقاط بهش اضافه شد. حالا کی می خواد این مسائل رفع بشه الله اعلم.

امیدوارم مسولین شهر یه عنایتی بکنن واسه رفع مشکلات زیر بنایی و اساسی مردم شهر. این مردم توقع زیادی ندارن مشکل آب و برق و تلفن و ترمینال دیگه خیلی زشته واسه یه شهر که دغدغه مردمش باشه.

در پایان یه تسلیت هم واسه شهادتامام موسی کاظمخدمت همه همشهری های عزیز عرض کنم و همینطور یه تسلیت هم به علی آقا خادم عزیز مسجد که این روزا در غم از دست دادن همسرشون به سر می برن. از طرف همه مردم تودشک به ایشون و خونوادشون تسلیت عرض می کنم و از خدای بزرگ واسه این مرحوم طلب مغفرت می کنم.

 

شهادت امام موسی کاظم تسلیت باد.

 

قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است
یازده بار شمردیم و یکی باز کم است
این همه آب که جاریست نه اقیانوس است
عرق شرم زمین است که سرباز کم است

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۸۸ ، ۰۶:۲۹
علی عموحیدری
 

تودشک

 

 

در صحرای محشر بیرقی افراشته می شود و همه مردم از اولین و آخرین زیر لواء آن قرار می گیرند، بااینکه ادی بسیار وسیع است، اما جای سوزن انداختن نیست و مردم مانند تیر در ترکش به سختی در کنار هم قرار گرفته اند (1)، همه سر در گریبان حسرت فروبرده اند و عرق شرم از سر و رویشان می‏چکد و البته زمین نیز همچنان بی‏قرار حادثه‏ای در شرف وقوع است(2)، گنهکاران و فریب خوردگان قرار ندارند و اهمال کاران و غفلت زدگان چون گنگ خواب دیده حیرت زده اند...
جملگی در انتظار موعد رسیدگی به نامه اعمال تک تک بندگان هستند که ناگهان منادی ندا سر می دهد که«أین‏الرجبیون»، اهل ماه رجب کجایید؟
جمعی بر می‏خیزند که چهره‏شان چون قرص تمام ماه درخشان است، صفوف پریشان و متحیر اهل محشر را می شکافند و در پیشگاه حقیقت هستی و مالک این روز می ایستند. منادی، ندا سر می‏دهد که بهشت بر شما گوارا باد و ایشان با آرامشی رشک برانگیز به سمت مأمن الهی حرکت می نمایند که زمزمه ای برمی خیزد که: "اینها چه کسانی بودند که چنین با احترام و آسان از صراط گذشتند؟"
یکی پاسخ می گوید که: ما رجبیون هستیم، زنان و مردانی که وقتی ماه رجب با تمام رحمتش بر ما سایه افکند با روی گشاده به استقبالش رفتیم، روزهایی از آن را روزه گرفتیم و شبهایش را به عبادت صاحبش گذراندیم(3). از همین روست که در این روز که نه ثروت های اندوخته‏تان در دنیا و نه فرزنددان برومندتان به کارتان نمی آیند (4)  نجاتمان بخشید و مقام شفاعتمان داد(5)، ما در ماه او که همان ماه رجب است از بذل مال دریغ نورزیم، تا برای آخرت خویش توشه‏ای فرستاده باشیم و خداوند بخشاینده به پاس این عمل‏ها مقامی مرحمت فرمود، که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده است  (6)
... دروازه‏های مهر و مهربانی باز شده است و سفیر مهربانی حضرت حق بشارت می دهد که :"ای مردم، خدا همراه با برکت و رحمت و مغفرت رو به سوی شما آورده و درهای رحمت در این ماه گشوده است"، پس کسانی که پس از گشایش، در آن را می بندند چه عذری دارند؟
 

1- بحارالانوار، ج 7، ص 111
2- نهج‏البلاغه، خطبه 102
3- ثمرات الحیاط، ص 451، پیامبر اکرو (ص)
4- قرآن کریم، شعرا؛ آیه 88
5- ثمرات الحیاط، ص 252
6- بحارالانوار، ج 20

 

در فضیلت ماه رجبنقل است :

 
نبی اکرم حضرت محمد مصطفی(ص):
 ماه رجب ، ماه خداست در غایت حرمت و فضیلت. اگر کسی روزی از این ماه را روزه بگیرد خدای را خشنود و شعله غضب الهی را خاموش نموده است و دری از درهای جهنم به روی او بسته می شود. ماه رجب ماه استغفار امت من است. رجب را اصّب نیز نامیده اند زیرا که در این ماه ، رحمت خدا بر امت من ریزش می یابد .»

*** حضرت امام موسی بن جعفر (ع) :
هر که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد ،  عذاب گناهان یکساله از او دور شود و هر که سه روز روزه بدارد ، بهشت بر او واجب شود._
رجب نام نهری ست در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرینتر و نوشیدن از آن پاداش کسی است که حتی یک روز از این ماه را روزه دارد.


*** حضرت امام صادق (ع) :
هر که یکروز از آخر اینماه را روزه بدارد، از سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و عذاب قبر و  دو روز از آخر این ماه را روزه دارد از صراط به آسانی بگذرد و هر که سه روز از آخر این ماه را روزه دارد ایمن گردد از ترس بطرگ روز قیامت و از شدتها و هولهای آنروز در امان باشد

ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) بر شما مبارکباد. 

 


دسته بندی :


 

آخرین مطالب

»کاروان شهدای گمنام و غواص میهمان مردم اصفهان خواهند بود( سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ )
»13رجب ولادت حضرت علی(ع) وروزپدرمبارکباد.( جمعه یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۴ )
»علی جان نبودت را این روزها بیشتر احساس میکنیم.( پنجشنبه دهم اردیبهشت ۱۳۹۴ )
»ای که دستت میرسد کاری بکن( دوشنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۴ )
»بیایید نیازمندان را دریابیم( دوشنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۴ )
»اطلاعیه ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف( جمعه بیست و هشتم فروردین ۱۳۹۴ )
»مردم تودشک انزجار خود را از جنایات آل سعود اعلام داشتند.( جمعه بیست و یکم فروردین ۱۳۹۴ )
»گزارش تصویری طبیعت زیبای تودشک درروز13فروردین( جمعه بیست و یکم فروردین ۱۳۹۴ )
»ولادت حضرت زهرا(س)وروز زن گرامی باد.( جمعه بیست و یکم فروردین ۱۳۹۴ )
»دیدارجمعی ازشاعران و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب اسلامی( پنجشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۴ )
»روز طبیعت( شنبه پانزدهم فروردین ۱۳۹۴ )
»داستان به گویش محلی( پنجشنبه یکم اسفند ۱۳۹۲ )
»معرفی افراد سرشناس منطقه-4( پنجشنبه بیست و چهارم بهمن ۱۳۹۲ )
»دختر ۱۱ ساله‎ای که همه را مبهوت کرد...!!( چهارشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۲ )
»ماجرای اضافه شدن رکعات نماز( چهارشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۲ )
»راهپیمایی22بهمن92به روایت تصویر( سه شنبه بیست و دوم بهمن ۱۳۹۲ )
»یوم الله22بهمن92مبارکباد.( دوشنبه بیست و یکم بهمن ۱۳۹۲ )
»فرق بهشت و جهنم( دوشنبه بیست و یکم بهمن ۱۳۹۲ )
»بانگ الله اکبر( دوشنبه بیست و یکم بهمن ۱۳۹۲ )
»وفات حضرت معصومه سلام الله علیها( دوشنبه بیست و یکم بهمن ۱۳۹۲ )
»ولادت با سعادت یازدهمین امام همام گرامی باد( شنبه نوزدهم بهمن ۱۳۹۲ )
»معرفی افراد سرشناس منطقه - 3( پنجشنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۲ )
»4 ربیع الثانی ؛ ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السلام( سه شنبه پانزدهم بهمن ۱۳۹۲ )
»14بهمن روز فناوری فضایی( سه شنبه پانزدهم بهمن ۱۳۹۲ )
»سبد کالای رایگان دولت( دوشنبه چهاردهم بهمن ۱۳۹۲ )
»Tourism In Toudeshk( یکشنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۲ )
»دهه فجرانقلاب اسلامی مبارکاد.( شنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۲ )
»سیروک( جمعه یازدهم بهمن ۱۳۹۲ )
»معرفی افراد سرشناس منطقه ، 2( پنجشنبه دهم بهمن ۱۳۹۲ )
»28 ربیع الاول سالروز نزول عذاب بر قوم ثمود( پنجشنبه دهم بهمن ۱۳۹۲ )
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۸۸ ، ۰۴:۵۲
علی عموحیدری