تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

۹ مطلب در مهر ۱۳۸۷ ثبت شده است

سلام به همه عزیزان ائم از آشنایان و دوستان و بازدید کنندگان گل وبسایت شهر زیبای تودشک .

امیدوارم همه خوب باشین و دل همگی شاد و بدور از دغدغه های روزمره !!!!!!!

یه چند تایی نظر قشنگ بخونیم و بعدش بریم سراغ مطلب امشبمون و مبحث گویش قشنگ تودشکی رو ادامه بدیم .

جنابی به اسم حسن فرمودن :حالا یه سالن ساختین فکر میکنین گردن رستمو شکستین.

در جواب باید عرض کنم :خیلی ممنونم ! عزیزان تو پست مربوط به افتتاحیه هم خدمت همگی عرض کردم بچه های جوون تودشک خبر دارن همین مهندس کریمی شاهده ما حدود ۲ سال بود که واسه بازی کردن تو یه زمینِ با کیفیت ! سه روز در هفته مهمون عزیزان تربیت بدنی کوهپایه بودیمیعنی فکرشو بکنین یه سری جوون تو رنج سنی۱۴تا۴۰سال باید هر هفته با یه مینی بوس از تودشک میرفتن واسه یه ساعت و نیم بازی کوهپایه !(۲۰ کیلومتر راه!!!!!!!!)

قبلشم از قدیم و الایام همه جوونها و پیرای تودشکی یادشون هست که واسه بازی همیشه خدا بچه ها سر و دس میشکوندنیادتون نیست بازی های ۴-۵ تیمه تو زمین آسفالت اونطرف جاده رو- یادتون نیست بازی های گل بزرگ تو زمین خاکی و پر از تیغ کنار مزار شهدای تودشک رو- یادتون نیست بازی های هر پنج شنبه بعد از ظهر و جمعه صبح تو زمین خاکی کنار دبیرستان روحتما فراموش نکردین حوادثی که توی این بازی ها به وجود میومدآدمایی که فلج شدن در اثر برخورد با زمین نامناسب و آدمایی که در اثر برخورد سرشون با آسفالت یه لحظه دچار تشنج میشدن !یادتون نیست اون زخما رو ؟؟اگه یادتون نیست حتما تو عمرتون پاتون به توپ نخورده . حیف نبود اینهمه علاقه به ورزش تو این زمینا نابود بشه ؟هنوزم که هنوزه عزیزان تربیت بدنی کوهپایه به این نکته باور  دارن که تمام کاربری ورزشی سالن سر پوشیده کوهپایه مربوط به ورزشکارای تودشکیهیادتون نیست شبهایماه مبارک رمضانرو که لب جاده یکی دو ساعت بعد از افطار پر بود از جوونایی که به هر وسیله ای میخواستن خودشونو برسونن به کوهپایه واسه دیدن مسابقاتجام رمضان؟! نمی دونم حالا اگه این سالن و داشتنش حق ما نبوده بحث فرق میکنه ولی به نظرم حسن آقا! افتتاح این سالن اگهشکستن گردن رستم رو باعث نشده باشه ولی سر شکسته نشدن و آسیب ندیدن چند تا جوون محروم تودشکی رو با خودش به ارمغان آورده- جدای از نعمت مسائل اخلاقی و تفریحات ناسالمی که از جوونهای پاک این خاک با افتتاح این سالن ورزشی گرفته شده.

 عزیز دلمون بی ادعای گل هم که باز مارو با نظرات قشنگشون شرمنده کردنباید خدمتتون عرض کنم این حرفها و هزاران ایراد دیگه دلایل اصلی نابودی علمی در تودشک قشنگمونه ! حرفهای شما رو ما و تمام کسانی که تو این شهر زندگی میکنن و به نحوی با یکی یا دوتا جوون توی خانواده با این مرکز علم آموزی در ارتباط بودن هم به عینه دیدند و هم درک کردن - و خیلی بهتر از اینها از مشکلات دیگر هم خبر دارند. ولی خب بنده نمی تونم این بحث رو به این شکل باز کنم چرا که اولا حرفهای ما توی این وبسایت متاسفانه متاسفانه هیچ ضمانت اجرایی ندارند خیلی که بنده جون بکنم با هزار آب و عرق حرفها رو انتقال بدم به مسئولین اونم رو در رو و با هزار و یک سرزنش به خاطر فضولی در امور ! دوستانی که با ما همراهن حتما داستان ما با شهرداری ساعی تودشک رو مطلعند. نه فکر نکنید من از کسی واهمه ای دارم نه !

حرف حق رو باید زد و همین بیان حق بود که بنده رو به تهیه این پست واداشت . ولی واقعا میگم اگر نمی گفتم انگار مسئولیت بزرگی که بر گردن همه ما بود رو به راحتی از کنارش گذشته بودم این واجب واجب کفایی نیست!!! بر همه ماست که از این دبیرستان که با تک تک آجر هاش بر همه ما حق داره حداقل زبانا دفاع کنیم . در ثانی همه مسئولین این دبیرستان از دبیران بنده بودند و از بهترین دوستان بنده به حساب میان و واقعا در شان این وبسایت و عزیزان ندیدم جسارتی صورت بگیره .

بنده همه این مسائل رو به دبیرستان انتقال میدم و نظر و فکر و پاسخ عزیزان رو از طریق همین وبسایت به خدمت دوستان و همراهان ارائه خواهم کرد.

راستی به پیشنهاد شما یه بخش توی تالار گفتمان وبسایت مونهم به دبیرستان شهید رجایی تودشک اختصاص پیدا کرد . دیگه آباد کردنش با شما .

در جواب دوست عزیزی هم که فرموده بودناین فرامرز هم که نیست نیست وقتی میاد هم مطالبش بی محتواستعرض میکنم از انتقاد شما و لطف شما به این وبسایت خیلی ممنونم ولی خب هدف ما بررسی تمام جوانب شهر بوده و هست و مسائل اجتماعی و روتین شهر هم در حیطه وظیفه اطلاع رسانی ما قرار داره منتها یه مقداری توضیح در مورد مطلب کم بوده - قبول دارم . اصل موضوع اینه که متاسفانه نمی دونم این وظیفه کیه ولی اصلا در مورد مبلمان شهری شهر تودشک درست عمل نشده و اکثر المان های از این دست متاسفانه رو به نابودین ! مثلا تابلو های شهری ، صندوق های جمع صدقات مردمی ، سطل های زباله و غیره که این مساله پیگیری و اهمیت دادن ارگانهای مربوطه رو می طلبه- البته بنده موضوع رو با شهرداری محترم مطرح کردم و حالا که فرصت شد این گلایه از طرف شهرداری رو هم به عرض شما میرسونم که شهرداری محترم در این مورد مردم و برخوردهاشون رو تاحدود زیادی مقصر میدونه و خب زشته که فعالیت و تلاش عزیزان اینطور نادیده گرفته بشه و کسی به خودش اجازه بده با بیت المال اینطور برخورد کنه.

از همه شما به خاطر نظرات خوب و انتقادهای قشنگتون ممنونم امیدوارم بتونیم انجام وظیفه کنیم.


و اما بخش دوم از مقاله ویژگی های گویش قشنگ تودشکی :

سازمان عبارات

الفاظ و عبارات گویش محلی تودشکی ، از یکی از چند صورت ، بیرون نیست :

اول :واژه و گویشی که صورت ویژه دارد ، یعنی از حالی به حالتی تغییر نیافته ،‌و ریشه آن را باید از فرهنگ اوستا بیرون کشید ، مانند کلمه یا اسم"ملو"به معنی گربه ،و"کویه"به معنی سگ ، و"هیلی "به معنای زرد آلو ، و"دیم "(دهان) و" لنج "(بینی) و "کَرک"(مرغ) و" چوری "(جوجه) و ...

دوم :واژه هایی که مشتق از لفظ فارسی معمولی می باشند ، و چند صورت دارند :

الف)یک دسته کلماتی که صورت حروف در آنها ثابت مانده ، و حرکات ،‌تغییر یافته ،‌مانند: "دِهِن" که به معنای دهان است ، یا"گِندُم"که به معنی گندم است ، و یا"قِند"که قند بوده ،‌و اغلب ، اساس چنین است .

ب)کلماتی که با افزایش و یا کاهش فارسی معمولی ، محلی می شوند ، مانند :کوتاب (کتاب) ، دِندُن (دندان) ، اَتِش ( آتش ) ، زیمین (زمین ) و نو (نان).

ج)آن ها که با تغییر حروف ،‌محلی می شوند ، و این بیشتر بین "ب" و "و" می باشد ، مانند :جورُو (جوراب) ، اُو ( آب) ، نیمِی (نمد) ،‌ وا (باد) ، بِر (درب) ، کولا ( کلاه ) ،‌کوباب ( کباب ) ، قیلِم ( قلم )و ...

خب چون این پست یه مقداری به درازا کشید اجازه بدین تا همینجا اکتفا کنیم ان شا الله با مطالب بهتر در خدمت خواهیم بود.


پائیز تودشک

جان به جانان کی رسد ، جانان کجا و جان کجا؟

ذره است این ، آفتاب آن ، این کجا و آن کجا؟

دست ما گیرد مگر در راه عشقت جذبه ای

ورنه پای ما کجا ، وین راه بی پایان کجا ؟

ترک جان گفتم ،‌نهادم پا به صحرای طلب

تا در آن وادی مرا از تن بر آید جان کجا؟

جسم غم فرسود من چون آورد تاب فراق

این تن لاغر کجا بار غم هجران کجا ؟

در لب یار است آب زندگی ،‌در حیرتم

خضر میرفت از پی سرچشمه ی حیوان کجا؟

چون جرس با ناله عمری شد که ره طی می کند

تا رسد "هاتف" به گرد محمل جانان کجا؟

موفق باشید

التماس دعا

م.عموحیدری


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۸۷ ، ۲۱:۳۸
علی عموحیدری
سلام به همه هموطنان تودشکی و غیر تودشکی سلام به همه کسانی که میان از این وبلاک دیدن می کنن،نظر میدن و باعث میشن ماهم در مقابل این عزیزان احساس مسئولیت کنیم.

امروز قصد مطلب نوشتن نداشتم اما به خودم گفتم همیشه که نمیشه مطلب نوشت یه ذره هم بیایم از دوستان و همراهان خودمون تو این وبسایت تشکر کنیم، که واقعاً اگه شما عزیزان نباشین مطلب نوشتن ما هم هیچ ارزشی نداره. دسته گل همه شما درد نکنه.

حالا که اومدم صبر کنین یه چیزی بگم که گفته باشم. آقا، این مردم تودشک خیلی دسته خیر دارن ببینین با این صندوق چه کردن،از بس پول ریختن توش خود صندوقه شرم کرده افتاده .از اونجایی هم که این صندوق در بانک صادرات دیگه یقینن ثابت میکنه که مردم تودشک دسته خیر دارن. خواهشن بیایین این صندوقا درست کنین شاید یکی خواست برای سلامتیش صدقه بده

                         بیچاره  





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۸۷ ، ۱۰:۰۱
علی عموحیدری
سلام

مهندس کریمی میگه خوبه آدم پیوسته حرکت کنه مام کم کم داریم یاد میگیریم که گاهی به چند وقت یه پست داشته باشیم

امشبم مثل شبای دیگه از تنهایی بعد از آپدیت کردن گلبرگ گفتم یه پستم تو وبسایت تودشک بنویسم البته خب بچه های دیگه گرفتارن این روزا مزاحمشون نشیم بهتره امیدوارم دوست عزیزمون تبریک و ترحیم هم خودشونو به ما ملحق کنن واقعا خوشحال میشیم از اینکه ایشون و تمام دوستانی که علاقه مند به این دسته کارهای نتی دارن افتخار بدن و در وبسایت خودشون فعالیت داشته باشن

بعد از این حرفها بریم سراغ خبر و فعالیتی که این روزا شده نقل تمام زبونها تو شهر قشنگمون تودشک!

دقیقا روز قدس بودش که شنیدم بچه های هیئت ورزشی شهرمون تودشک و هیئت امنا و مسئولین سالن ورزشی امام رضا(ع) تودشک قصد دارن یه دوره مسابقات فوتسال با حضور تیمهای ورزشی ریز و درشت شهر و حومه برگزار کنن آخه دیگه خدای نکرده خودمون سالن دار شدیما!

پنج شنبه شب یه دعوت نامه ای برای حضور در جلسه افتتاحیه این جام بدستم رسید درش درج شده بود زمان جلسه جمعه ساعت ۳ بعد از ظهر

خب با مهندس کریمی ساعت ۳ بعد از ظهر جمعه رفتیم سالن طبق معمول جوونهای ورزشکار تودشکی کمتر جای خالی رو رو سکو های با ظرفیت ۳۰۰ نفر ورزشگاه خالی گذاشته بودن و طی مراسمی این جام افتتاح شد تو این مراسم جناب آقای محمدی عضو شورای شهر تودشک با حرفای قشنگشونتمام جوونها رو اولن به ورزشوثانیا همه ورزشکارها رو به اخلاق ورزشیدعوت کردن .

اینم چند تایی عکس از مراسم افتتاحیه

پیشکسوتان ورزشی شهر

حضار محترم در جلسه

دو تیم برگزار کننده بازی افتتاحیه

دیشب از طریق یکی دو تا از بچه ها شنیدم که این شبها واسه مسابقات ورزشگاه حسابی شلوغ میشه بازم بد ندیدم یه سری بزنم و یه چند تایی عکس برای وبسایت بگیرم . نکته جالب اینکه حضور برای مشاهده مسابقات در سالن این روزا بلیطی شده و بچه ها برای ورود بلیط باید تهیه کنند .

قیمت هر بلیط :۱۰۰۰ریال

ناظر ارشد ورود و خروج

ایشونم آقای مردانی که واقعا این روزا واسه برگزاری مسابقات و تامین سلامت سالن زحمت میکشن اینجا تو این عکس هم نقش ticket controler رو ایفا میکنن.

چند برابر ظرفیت تکمیل شدن سکو ها!!!!!

یه نگاهی بندازین واقعا جالبه من چند باری واسه دیدن بازی های جام رمضان کوهپایه رفته بودم باور کنید تا حالا اینقدر تماشاچی رو ندیده بودم فکر کنم یه ۵۰۰ نفری میشدن!

حضور مسئولین و اعضای شورای شهر در میان تماشاگران

خداییش هر موقع هر فعالیتی بوده اعضای محترم و فعال شورای شهرمون درش درست اندرکار بودن دستشون درد نکنه

بازی

اینم بازی دو تا تیم تودشکچویه و کارتن سازی کوثر تودشک به داوری آقای ابراهیم تقیان

امیدوارم از این مطلب هم خوشتون اومده باشه و با نظراتتون ایرادات کار ما رو بهمون منعکس کنین .

راستی امشب شب جمعه است خیلی واسه ظهور آقا دعا کنیم .

موفق باشید

التماس دعا

م.عموحیدری





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۸۷ ، ۲۱:۴۶
علی عموحیدری
سلام

امیدوارم همه دوستان گل تودشکی و بازدید کنندگان عزیز وبسایت شهر قشنگ تودشک خوب باشن.

اومدم تشکر کنم

تشکر از همه دوستانی که میان و با نظراتشون تو وبسایت شهر خودشون ما رو برای ادامه راه تشویق میکنن.

راستشو بخواین اون ابتدایی که این وبسایت رو سال ۸۵ راه اندازی کردم به روزی یه بازدید غیر از خودم راضی بودم !!!!!! ولی الان وقتی میبینم روزانه اینهمه بازدید کننده داریم خیلی خوشحالم از اینکه تونستم این کار رو به یه جایی برسونم

مطمئنم اگر اهمالی هم هست از طرف بندست که همینجا از همه عزیزان عذر خواهی میکنم .

توی این وبسایت من دوستای خیلی خوبی پیدا کردم چه خارجی و چه داخلی عزیزانی که جای برادران و خواهرای منن . امیدوارم قابل اونی باشم که بتونم به همه خدمت کنم.

خیلی دلم میخواست یه معرفی تو این رسانه از دوستانی داشته باشیم که تودشکین و با تلاش خودشون تونستن به مدارجی برسن و در وحله اول افتخاری برای ایران و خانواده خودشون و بعد هم افتخار ما تودشکی ها باشن. از این افراد ما کم نداریم کما اینکه تو این چند مدت با چند تاییشون آشنا شدم .

ازهمه شما عزیزان میخوام اگه دوست داشتین بیو گرافی از این افراد برای بنده ارسال کنید تا با اجازه خودتون تو وبسایت شهر خودتون معرفی بشن.

افرادی مثل دوست عزیزم آقای پروفسور حسین تودشکی استاد دانشگاه در آلمان -خانم زارعی باز از آلماندوست و همکار گلم آقایآرش تودشکی از مالزی- فامیل ارجمندآقای بهمن باقریو جنابآقای سعید حیدری و برادران عزیزشون در آمریکا - دوست عزیزمآقای سعید قاسمیکه شعرای قشنگشون زینت بخش این وبسایته و خیلی از افرادی که من نمیشناسمشون و همشون برای ما عزیزن .

دست کمش اینه که باهاشون آشنا میشیم و میتونیم با حضور و نظرشون این وبسایت رو که متعلق به همه تودشکیاست بهتر و زیباتر و فعال تر از قبل ادامه بدیم .

بازم ممنونم

دیگر به روزگار نمی بینم

آن عشق ها که تاب و توان سوزد

در سینه ها از عشق نمی جوشد

آن شعله ها که خرمن جان سوزد

 

آن رنج ها که درد بر انگیزد

وان دردها که روح گدازد نیست

آن شوق و اضطراب که شاعر را

چنگی به تار جان بنوازد نیست

 

در سینه ، دل ، چو برگ خزان دیده

بی عشق مانده سر به گریبان است

از بوسه نسیم نمی لرزد

این برگ خشک تشنه طوفان است

 

طوفان عشق نیست که دل ها را

در تنگنای سینه بلرزاند

تا بر شراره های روان سوزش

شاعر سرشک شوق بیافشاند

 

عشقی نه تا به سر فکند شوری

رنجی نه تا به دل شکند خاری

داغی نه تا به دفتر دانایی

آتش زنم ز گرمی گفتاری !

 

من شمع دلفروز سخن بودم

اکنون زبان بریده و خاموشم

ترسم که شعر نیز کند آخر

مانند روزگار فراموشم

موفق باشید

م.عموحیدری


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۸۷ ، ۱۸:۱۱
علی عموحیدری

سلام

امیدوارم حال همه دوستان و عزیزانمون چه داخل تودشک و چه خارج خوب باشه . ممنونم از بذل توجه همگی و تشکر میکنم از دوستانی که علاوه بر اینکه از مطالب دیدن میکنن نظر هم میدن .

واقعا عذر میخوام از خلل بوجود اومده و تاخیر در درج پست جدید . دلیلش ثبت نام دانشگاه و شروع کلاساس که کم و بیش درگیر شدیم . امیدوارم قصور رو ببخشین .

چند تایی خبر بودن که میشد در موردشون مطلب ارائه بشه که فقط عناوینشون رو مینویسم و عذر میخوام از اینکه نتونستم بنویسم .

یکی غبار روبی مزار شهدای تودشک بود که طبق معمول همه ساله توی هفته دفاع مقدس انجام شد و عزیزان نظامی و انتظامی ومردم شهید پرور تودشک در این مراسم با شکوه هر چه تمام تر شرکت کردن.

دیگه برگزاری نماز پر شور عید فطر به امامت امام جمعه دوست داشتنی شهرمون حضرت حجه الاسلام احمدی نسب که واقعا باید این نعمت رو قدر دان بود ایشون از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه و همه جا در تمام عرصه ها پیش قدم بودن خصوصا برگزاری نماز جمعه شهر تودشک که اونطوری که تحقیق کردم اولین نماز جمعه نه در بخش کوهپایه بلکه در استان اصفهان در تودشک برگزار شده چند مدتی ایشون به صورت سیاری نماز جمعه رو در دهستان های مختلف اقامه می کردند و خب با تجهیز و ساخت مسجد جامع تودشک همه هفته نماز جمعه در این مکان برگزار میشه . خدا ایشون رو حفظ کنه و نعمت سلامتی رو هیچ موقع ازشون نگیره .

و خبر دیگه اینکه سال جدید دانشگاه پیام نور تودشکم کم کم هفته گذشته شروع شد و در ابتدای امر یه جشنی به مناسبت ورود دانشجویان جدید الورود جمعه گذشته برگزار شد . قصد دارم اگه بشه یه گزارش کاملی از فعالیت این ارگان آموزشی از بدو تا کنون بنویسم . حالا کی بشه خدا میدونه .

خب امشبم بد ندیدم کمی در مورد گویش تودشکی که تو پستای قبلی به طور اختصار در موردش نوشته شده بود بنویسم امیدوارم که مقبول واقع بشه.

و من جمله از قدمت و اهمیت تودشک زبان محلی آن است که از ریشه های اصیل و پیوسته زبان اوستا و یا پهلوی میباشد .

البته می دانیم که زبان محلی جزی - نطنزی - اردستانی - بافقی کاشانی - سمنانی - خوری - بیابانکی - جندقی - کردی - لری و .. در اطراف این آب و خاک تلفظ میکنند و حرف می زنند . و به تصدیق زبان شناسان و اساتید فن - زبان محلی تودشکی جزء آن دسته زبان ها است که اصالت ادبی و پیوند ثابت و نا گسستنی با زبان مادر « پهلوی ساسانی » دارد پس این زبان محلی تاثیر حیاتی و باستانی دارد .

کلیه قواعد عربی موضوعه در ادبیات دستوری در این ریشه ‌٬ بارز و ظاهر و چشم گیر است .

فرض کنید مصدر «وات» یعنی گفتن ماضی مطلق آن می شود :

مو وات تو وات شو وات
می وات تی وات شی وات
 به معنی :

گفتم گفتی گفت
گفتیم گفتید گفتند

ماضی نقلی آن می شود :

مو وا ته تو وا ته شو وا ته
می وا ته تی وا ته شی وا ته
گفته ام گفته ای گفته است
گفته ایم گفته اید گفته اند

وجه التزامی :

مو وا وات تو وا وات شو وا وات
می وا وات تی وا وات شی وا وات
باید بگویم باید بگویی باید بگوید و ...

در مضارع، یعنی برای ساختن فعل مضارع ، «ت» به «ج» تبدیل شده ، چنین می شود :

واجی(اول شخص مفرد) ،واجی( دوم شخص مفرد )،واجه ، واجم ، واجید ، واجن( می گویم ، می گویی ، می گوید ، .... )

در فعل امر زبان فارسی معمولی ، حرف «ب» مبنای امر است مانند :برو ، بگو ، بخور ، بشور ، بیا و ...، و در زبان محلی تودشکی «الف» و «واو» بنای اصلی امر محسوب می شوند ، مانند :

اوواج (بگو) ، اوخور ( بخور ) ، اِمَر (بشکن ) ، اوشو (برو) ، وِگیر (بردار) ، وَاِل ( بگذار) ، وِکُش (خاموش کن) ، وِیُس ( بایست ) ، وِرُس ( برخیز) و ... .

فعل امر در زبان محلی تودشکی ، دو صیغه دارد :

دوم شخص مفرد ، و دوم شخص جمع .

اوشُوَ و ایشید. ( برو و بروید.)

از جمله دلایل اصالت این زبان ، نظم طبیعی آن ، مخصوصا در ضمایر است ، مثلا ضمایر مفرد در ماضی«مو» ، «تو» ، «شو»و ضمایر جمع«می» ، «تی» ، «شی»هستند :

موخا ، توخا ، می خا ، تی خا ، شی خا. در این دسته مصدر«خارت»به معنی خوردن است .

 

مسخره بود نه ؟؟؟؟ ببخشین دیگه

به نظرم جالب اومد اگه دوست داشتین نظر بدین این سلسله آموزش ها رو ادامه بدیم یه نه ؟

راستی تا یادم نرفته از این به بعد علاوه بر آدرس اینترنتی خودمون یعنیwww.toudeshk.comمیتونین با آدرسwww.toudeshk.ir هم به وبسایت خودتون دسترسی داشته باشین بعضی میگن چرا تودشک رو با او یو مینویسین در جواب عرض میشه که دردایره المعارف بین المللی مایکروسافتیعنی انکارتا اسم تودشک با این اسپل نوشته شده .

 

هیلت رها کن عاشقا ! دیوانه شو دیوانه شو

وندر دل آتش در آ ٬ پروانه شو ٬ پروانه شو

 

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن

آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو ٬ هم خانه شو

 

رو سینه را چون سینه ها ٬ شوی از غبار کینه ها

آنگه شراب عشق را پیمانه شو ٬ پیمانه شو

 

باید که جمله جان شوی ٬ تا لایق جانان شوی

گر تو سوی مستان شوی٬ مستانه شو ٬مستانه شو

 

گر چهره بنماید صنم ٬ پر شو از او چون آینه

ور زلف بگشاید ز هم ٬ رو شانه شو ٬ رو شانه شو

 

موفق باشید .

التماس دعا

م.عموحیدری

 


دسته بندی :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۸۷ ، ۰۷:۵۴
علی عموحیدری
سلام

طبق روال هر ساله امسال هم راهپیمایی روز قدس با همون شکوه فزاینده هر ساله توی شهر قشنگمون تودشک برگزار شد .

اینم یه گزارش تصویری از برگزاری راهپیمایی روز قدس با شرکت پر شکوه مردم شهر تودشکمسیر راهپیمایی :

مردم خوب تمام محله ها در محل روبروی مخابرات دهستان تودشک با هم همراه شده و به سمت مزار شهدای دهستان تودشک حرکت نمودند و سپس در نماز عبادی سیاسی جمعه حضور به هم رساندند.

همه بودند ببینین!:

حضور پرشکوه مردم

حضور پرشکوه مردم شهر تودشک در راهپیمایی روز قدس ۱۳۸۷

حضور کودکان به همراه اولیا

گروه سرود

موفق باشید

التماس دعا

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۸۷ ، ۰۳:۲۲
علی عموحیدری
دوباره سلام

مطلبی بود که باید حتما به عرض میرسید واسه همین خدمت رسیدم تا تو این رسانه این مطلب به عنوان یه مطلب جالب بیان بشه و دلایل امر و نظرات شما رو راجع به موضوع بدونیم .

دبیرستان شهید رجایی تودشک

حتما همه شما این دبیرستان رو میشناسین و مطمئنم بسیاری از عزیزان حتی در این دبیرستان چند سالی مشغول به تحصیل بودند . بیان اوصاف این محل آموزشی از فرصت این پست خارجه قول میدم حتما یه مطلب کار درست راجع بهش بنویسم ولی واسه اونایی که نمی دونن یه چیزایی بگم بد نیست.

این دبیرستان به گفته خیلی از عزیزان اولین دبیرستانی بوده که در منطقه کوهپایه ساخته و مشغول به کار شده دانش آموزان از کوهپایه نائین هرند و ورزنه و خب روستاهای اطراف برای تحصیلات تکمیلی دبیرستان قدم رنجه میکردند و به این دبیرستان میومدند از این لحاظ یک افتخار برای ما تودشکی ها به حساب میاد . بسیاری از استاید دانشگاه ها دکتر ها و مهندسای این مملکت توی همین دبیرستان درس خوندن و چندین چهره علمی هم در خارج از کشور داریم . هر ساله یه تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان وارد دانشگاه های سطح اول کشور میشن و به متخصصین بزرگی تبدیل میشن.

اما واسه چی این حرفها رو زدم و این موضوع رو پیش کشیدم عرض میکنم

چند مدت پیش مطلع شدم که بچه های دبیرستان تودشک ( دانش آموزان پایه سوم ) ازاین مطلب شاکی بودن که امسال مقطع پیش دانشگاهی به این دبیرستان تعلق نگرفته و بچه ها مجبورن برای ادامه تحصیل و کسب مدرک پیش دانشگاهی برای حضور در کنکور به مرکز منطقه یعنی کوهپایه برن !!!

موضوع به نظرم جالب اومد و کنجکاو شدم یه تحقیقی راجع بهش داشته باشم آخه یادمه سالی که من وارد پیش دانشگاهی شدم تازه اولین سالی بود که این پایه به دبیرستان اضافه شده بود و امسال آخرین سال فعالیت!

یه چند روز پیشا یه سری زدم دبیرستان ببینم چه خبره هم یه سری به عزیزان مربی بزنیم و هم یه سوالی راجع به این موضوع داشته باشیم.

وقتی سوال خودم راجع به این موضوع رو پرسیدم جواب خیلی جالبی شنیدم آقای شاهمیرزایی مدیر محترم دبیرستان بعد از شنیدن این سوال گفتش دانش آموز نداشتیم . پرسیدم آمارتون چند تا بود فرمودن ما پارسال اصلا سوم ادبیات نداشتیم.!!!!!!! خیلی جالبه ها سوم ادبیات سال قبل اصلا دانش آموز نداشته و سوم ریاضی و سوم تجربی هر کدوم ۸ تا دانش آموز!!!!!!!!!!!

واسه همینم اجازه ندادن اینجا پیش دانشگاهی داشته باشه.

اما اینجا یه سوال مطرحه اونم اینکه ما که جوون تو این رنج سنی تو تودشک کم نداریم پس دلیل این زوال زودرس چیه ؟!

خب اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که دانش آموزا علاقه ای به ادامه تحصیل داخل دبیرستان شهر خودشون ندارن! وقتی بررسی کردم تا حدودی این نتیجه گیری رو درست دیدم چرا که اونایی که تودشکن خبر دارن خیلی از بچه ها ترجیح میدن واسه تحصیلات دبیرستان برن نائین ! خب از دست من ناراحت نشین ولی به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه که یه دانش آموز با هزارو یه بدبختی پاشه بره نائین (جدای از بعد مادی و فشار اقتصادی که به خانواده تحمیل میشه مشکلات جدایی از خانواده تو این برهه خطرناک زندگی خطر ارتباط با هزارو یه آدم با هزار و یه فرقه و اخلاق و...).

بهترین دلیلی که میشه واسه این قضیه پیدا کرد اینه که دانش آموزای تودشکی واسه اینکه بتونن از معلما و اساتید بهتری استفاده کنن دست به این کار میزنن .

خیلی دوست دارم نظرات عزیزان رو راجع به این موضوع بدونم واسه همینم کلام و فکر خودم رو به درازا نمی کشونم و از عزیزان میخوام به صورت یه نظر سنجی نظراتشون رو راجع به این موضوع به این وبسایت انتقال بدن.

واقعا موضوع جالبیه اگر به دید خیر خواهی بهش نظر بشه

دیگه حرفی ندارم

التماس دعا

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۷ ، ۲۲:۰۹
علی عموحیدری

 

سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب .

سلام

امیدوارم حال همه عزیزان روزه دار و همشهریای گل تودشکی خوب باشه .نمی دونم این روزای آخر ماه محرم کسی هم هست که خوشحال باشه از تموم شدن این ماه مبارک یا نه ولی واقعا خوش به حال اونهایی که می تونند فرصت ها رو غنیمت بشمرن و اونطور که باید از برکت روزهایی که هر روزشون عزیز ترین اعیاده بهره ببرند.از خدا ببخشش گناهانعفو و رحمت پروردگار وسعت رزقسلامت جسم و روحشادی دلو عزت و بزرگی نزد بنده و خالقبرای همه عزیزان آرزو میکنم . امیدوارم شما هم ما رو از دعاهای خیر خودتون در این روزهای آخر ماه مبارک بی نصیب نذارین.

مرسی چند روز گذشت عزیز خوشحالم که لا اقل اگه ما هم نسبت به وبسایت گاهی کم لطفی میکنیم ولی شما از وفای خودتون کم نمی کنید و همیشه ما رو تو این راه همراهی میکنید. ممنونم تبریک و ترحیم عزیز همونطور که میبینین بنده با اجازه همه بازدید کنندگان و خود شما و با افتخار برای شما کاربری رو در وبسایت شهر خودتون تعریف کردم و مشتاقانه منتظر پستهای قشنگتون همونطوری که توی نظرات برامون مینویسین هستیم .

همینطور تشکر میکنم از دوستان و برادران عزیزم مهندس کریمی و فرامرز عزیز که منو تو این راه تنها نمی زارن .

من کوچیک همه بازدید کننده های عزیزم هستم بزارین دستتونو ببوسم !!!

امروز اومدم یه هدیه کوچیک به همه عزیزانی تقدیم کنم که به نحوی تودشکین و از این وبسایت دیدن میکنن . اگه گفتین چیه ؟؟؟! خودم میگم یه پانورامای زیبا از محیط کوهستانی و شهر زیبای تودشک واستون آماده کردم امیدوارم مورد پسند دوستان قرار بگیره . البته خب ممکنه لودش یه مقداری طول بکشه واسه عزیزان تودشکی چون واقعا سرعت اینترنتمون خیلی بالاست!!!!!!!!! ولی فکر میکنم عزیزان دیگه در شهرهای دیگه ایرادی در باز کردنش نداشته باشن.خب تا حدودی فقدان یه فضای خوب برای وبسایتمون هم اینجا حس میشه چون این فضایی که پانوراما درش آپلود شده مجانیه و تا حدودی سرعت کمی داره

 

امیدوارم تو باز کردنش مشکلی نداشته باشین و از دیدنش لذت ببرین .

التماس دعا

م.عموحیدری





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۷ ، ۲۱:۴۷
علی عموحیدری

عرض سلام و ادب خدمت همه عزیزان!

شهادت مولا و سرور مون حضرتامیر المومنینرا به شما دوستان و همشهریان عزیز تسلیت عرض می کنم. امیدوارم که حداکثر استفاده رو از ایام و لیالی پر برکت ماه مبارک رمضان بخصوص لیلالی قدر برده باشین. تو این روزا و شبا ما را هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.

ممنون از دوستانی که با نظراتشون ما را راهنمایی می کنن در نوشتن مطلب. یکی از دوستان به مطلبی اشاره کردن که نمی دونم چی باید بگم. فقط می تونم بگم متاسفم. کاملاْ حق با شماست. با تمام وجود درک می کنم چی می گین. من خودم۱۴ساله با این مشکل مواجه بودم و باید بگم هر روز هم این مشکل بیشتر و بیشتر می شه و از زمان احداث ترمینال بی نظمی و بی برنامگی به نهایت خودش رسیده. حق با شماست بعضی وقتا واسادن تو بیابون خیلی بهتر از سر جاده تودشکه. و بعضی وقتا مسافرت با اهشام خیلی راحت تر و مناسب تر از مسافرت با سرویس های شهر قشنگمونه. متاسفم که مجبورم اینا رو بنویسم. اما اگه مسولین شهرمون فقط یه ذره عنایت می کردن تو عصر ارتباطات ما واسه جابجایی مون اینقد مشکل نداشتیم. خوب مسولین که خدا را شکر مشکلی تو این زمینه ندارن. وسییله هستش. مردم هم که ...

خیلی خوشحال می شدیم اگه یه بار مسولین شهر رو هم تو این صف می دیدیم. یه بار می دیدیم که واسه رفتن به جلسات و کارهای اداری و شخصیشون اونام مثل بقیه با مشکل مواجه هستن اون موقع شاید تحمل این نابسامانی ها خیلی راحت تر بود و شاید مشکل زود تر هم مرتفع می شد.

 

نویسنده: حالا...

یکشنبه 31 شهریور1387 ساعت: 21:29

با سلام خدمت دوستان
نماز روزه هاتون قبول درگاه حق
امشب وقتی اومدم توسایت عکس جاده تودشک رو دیدم که سر جاده وایسادن تودشک اومد توذهنم(آدم تو بیابون وایسه ولی سر جاده تودشک نمونه)
این سید مهدی رو خدا سلامتی بهش بده که صبح زود میاد کسانی رو که به اصفهان رفت و آمد مکنن میبره.ولی باورتون نمیشه بعضی وقتا (مخصوصا"روز بعد تعطیلات)این قدر مسافر هستن که دوتا مینی بوس هم کمه.نمونش شنبه بود که چهار تا خانم تا اصفهان وسط مینی بوس رو پا وایساده بودن .

به خاطر همین از مسئولین عاجزانه خواهش  میکنم یه فکری بکنن

واقعاْ متاسفم. همین!

مسول روابط عمومی شهرداری سری قبل جوابیه ای به این مشکل دادن که فکر می کنم مثل دفعات قبل وعده سر خرمن هستش. البته منکر پیگیری ها و جلسات و میتینگ ها و کمیته هایی که برگزار کردن نیستیم اما این مشکل مشکل روزمره مردمه و هر روز باهاش مواجه هستن. نمی دونم کی این پیشنهاد ها مصوب بشه و کی بره واسه اجرا و کی عملی بشه. مشکل کماکان باقیه و مردم منتظر حل این مشکل از جانب شما هستن. علی الحساب کاش یه فکری واسه امروز مردم می کردین تا فردا آیا این مشکل ریشه ای حل بشه یا نه.

نویسنده:روابط عمومی شهرداری

سه شنبه 8 مرداد1387 ساعت: 14:37

ضمن تشکر از انعکاس مشکلات شهر با ید خدمت نویسنده محترم و همشهریان عزیز عرض بشه که ترمینال مسافربری شهر زیر نظر سیر و سلامت اصفهان و سازمان حمل و نقل پایانه های استانه ولی تا کنون و جهت حل این مشکل که همه ما به نوعی با آن درگیر هستیم جلسات متعددی چه در بخش و شهر و استان تشکیل شده و مکاتبات زیادی هم صورت گرفته ولی متاسفانه نظم نگرفته که جهت حل اْن مشکل در جلسات مشترک بخشداران و شهرداران پیشنهاد راه اندازی تعاونی مسافربری شهرهای شرق اصفهان مطرح شده و جهت تصویب از طرف شهرداری به شورا ارائه شد که مورد تصویب قرار گرفت و جهت اجرائی شدن به دبیر مربوطه در شهرداری خوراسگان ارجاع شده است که انشاا... در صورت عملی شدن مشکل ایاب و ذهاب مسافرین این شهرها مرتفع خواهد شد . با تشکر.

 





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۸۷ ، ۱۲:۱۳
علی عموحیدری