تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

دبیرستان فاطمی - shahid rejayi high school

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۸۷، ۱۰:۰۹ ب.ظ
دوباره سلام

مطلبی بود که باید حتما به عرض میرسید واسه همین خدمت رسیدم تا تو این رسانه این مطلب به عنوان یه مطلب جالب بیان بشه و دلایل امر و نظرات شما رو راجع به موضوع بدونیم .

دبیرستان شهید رجایی تودشک

حتما همه شما این دبیرستان رو میشناسین و مطمئنم بسیاری از عزیزان حتی در این دبیرستان چند سالی مشغول به تحصیل بودند . بیان اوصاف این محل آموزشی از فرصت این پست خارجه قول میدم حتما یه مطلب کار درست راجع بهش بنویسم ولی واسه اونایی که نمی دونن یه چیزایی بگم بد نیست.

این دبیرستان به گفته خیلی از عزیزان اولین دبیرستانی بوده که در منطقه کوهپایه ساخته و مشغول به کار شده دانش آموزان از کوهپایه نائین هرند و ورزنه و خب روستاهای اطراف برای تحصیلات تکمیلی دبیرستان قدم رنجه میکردند و به این دبیرستان میومدند از این لحاظ یک افتخار برای ما تودشکی ها به حساب میاد . بسیاری از استاید دانشگاه ها دکتر ها و مهندسای این مملکت توی همین دبیرستان درس خوندن و چندین چهره علمی هم در خارج از کشور داریم . هر ساله یه تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان وارد دانشگاه های سطح اول کشور میشن و به متخصصین بزرگی تبدیل میشن.

اما واسه چی این حرفها رو زدم و این موضوع رو پیش کشیدم عرض میکنم

چند مدت پیش مطلع شدم که بچه های دبیرستان تودشک ( دانش آموزان پایه سوم ) ازاین مطلب شاکی بودن که امسال مقطع پیش دانشگاهی به این دبیرستان تعلق نگرفته و بچه ها مجبورن برای ادامه تحصیل و کسب مدرک پیش دانشگاهی برای حضور در کنکور به مرکز منطقه یعنی کوهپایه برن !!!

موضوع به نظرم جالب اومد و کنجکاو شدم یه تحقیقی راجع بهش داشته باشم آخه یادمه سالی که من وارد پیش دانشگاهی شدم تازه اولین سالی بود که این پایه به دبیرستان اضافه شده بود و امسال آخرین سال فعالیت!

یه چند روز پیشا یه سری زدم دبیرستان ببینم چه خبره هم یه سری به عزیزان مربی بزنیم و هم یه سوالی راجع به این موضوع داشته باشیم.

وقتی سوال خودم راجع به این موضوع رو پرسیدم جواب خیلی جالبی شنیدم آقای شاهمیرزایی مدیر محترم دبیرستان بعد از شنیدن این سوال گفتش دانش آموز نداشتیم . پرسیدم آمارتون چند تا بود فرمودن ما پارسال اصلا سوم ادبیات نداشتیم.!!!!!!! خیلی جالبه ها سوم ادبیات سال قبل اصلا دانش آموز نداشته و سوم ریاضی و سوم تجربی هر کدوم ۸ تا دانش آموز!!!!!!!!!!!

واسه همینم اجازه ندادن اینجا پیش دانشگاهی داشته باشه.

اما اینجا یه سوال مطرحه اونم اینکه ما که جوون تو این رنج سنی تو تودشک کم نداریم پس دلیل این زوال زودرس چیه ؟!

خب اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که دانش آموزا علاقه ای به ادامه تحصیل داخل دبیرستان شهر خودشون ندارن! وقتی بررسی کردم تا حدودی این نتیجه گیری رو درست دیدم چرا که اونایی که تودشکن خبر دارن خیلی از بچه ها ترجیح میدن واسه تحصیلات دبیرستان برن نائین ! خب از دست من ناراحت نشین ولی به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه که یه دانش آموز با هزارو یه بدبختی پاشه بره نائین (جدای از بعد مادی و فشار اقتصادی که به خانواده تحمیل میشه مشکلات جدایی از خانواده تو این برهه خطرناک زندگی خطر ارتباط با هزارو یه آدم با هزار و یه فرقه و اخلاق و...).

بهترین دلیلی که میشه واسه این قضیه پیدا کرد اینه که دانش آموزای تودشکی واسه اینکه بتونن از معلما و اساتید بهتری استفاده کنن دست به این کار میزنن .

خیلی دوست دارم نظرات عزیزان رو راجع به این موضوع بدونم واسه همینم کلام و فکر خودم رو به درازا نمی کشونم و از عزیزان میخوام به صورت یه نظر سنجی نظراتشون رو راجع به این موضوع به این وبسایت انتقال بدن.

واقعا موضوع جالبیه اگر به دید خیر خواهی بهش نظر بشه

دیگه حرفی ندارم

التماس دعا

 





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۷/۰۷
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی