تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

شهردار تودشک کمبود آب شرب را اصلی ترین معضل این شهر اعلام کرد

مردم تودشک در هر شبانه روز تنها دو ساعت آب شرب دارند.

اصفهان – خبرنگار اصفهان زیبا :کمبود آب شرب در تودشک به معضلی مهم تبدیل شده به طوری که مردم این شهر در هر شبانه روز تنها دو ساعت آب شرب داشته و ادامه این روند ، مشکلات فراوانی به همراه دارد.

شهردار تودشک با اشاره به این که این شهر از شهرهای شهرستان اصفهان به شمار می رود گفت : معضل آب شرب از چند سال گذشته ادامه داشته و از اواخر فروردین ماه امسال این معضل به شدت افزایش یافته است .

رسول یوسفی افزود : هم اکنون در مهر ماه هستیم در طول شبانه روز مردم این شهر فقط دو ساعت از آب شرب بهره مند می باشند.

وی با بیان این که پیگیری هایی در زمینه رفع مشکل آب شرب انجام شد و مقرر گردید مدیریت استان شبکه فرسوده را تعویض و مشکل انتقال آب به تودشک را رفع کند تصریح کرد : تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است و با ادامه این روند سال آنیده مشکل آب شرب در این شهر به شدت افزایش می یابد.

شهردار تودشک یاداور شد : در صورتی که مشکل آب شرب تودشک مرتفع نشود به طور قطع مردم این شهر به دیگر شهرها مهاجرت خواهند کرد.

تودشک یکپارچه نیست.

یوسفی ، با بیان این که شهر تودشک در سال 81 و از الحاق هفت روستای نوبنیاد ، تودشک ، تودشک چویه ، صادق آباد ، رجان ، مزرعه نوو مزرعه کهنه شکل گرفت و این روستاها به محله تبدیل شد گفت : هم اکنون این شهر یکپارچه نبوده و حتی برخی محله های جدید یک کیلومتر باهم فاصله دارند و فضایی خالی غیر مسکونی بین این روستاها وجود دارد.

وی پراکندگی این شهر را از مشکلات تودشک اعلام کرد و افزود : شهرداری نمی تواند با بودجه اندک خود اقدامات عمرانی در این شهر انجام دهد تا بتواند این شهر را یکپارچه کند ولی این شهرداری فعلا آسفالت معابر محله ها را انجام داده است.

به گفته شهردار تودشک طرح یکپارچه سازی با ساخت مسکن مهر در ورودی و خروجی شهر در حال انجام است و یکپارچه سازی این شهر ده سال به طول می انجامد.

یوسفی ، احداث بلوارها و خیابانها و ایجاد فضای سبز و ایجاد فضای مسکونی بین محله ها را از راهکارهای یکپارچه سازی این شهر دانست. وی با بیان این که شهرداری تودشک در پنج سال گذشته آسفالت تمامی معابر را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون 70 درصد آسفالت و جدولکاری محله ها انجام شده است یاداور شد : در صورتی که معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان پانصد میلیون تومان اعتبار به این شهر اختصاص دهد اقداماتی چون آسفالت معابر و جدولگذاری را در این شهر انجام خواهیم داد تا فاصله محله ها کاهش یابد.

کاهش صدور پروانه ساختمانی به دلیل رکود بازار مسکن.

شهردار تودشک بودجه امسال این شهرداری را 420 میلیون تومان اعلام کرد و گفت : این میزان بودجه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

یوسفی با اشاره به این که بیشتر بودجه شهرداری تودشک از کمکهای دولتی تامین می شود یاداور شد: حدود 20 درصد از این میزان بودجه مربوط به دریافت عوارض و صدور پروانه ساختمانی بوده ولی امسال به دلیل رکود بازار مسکن صدور پروانه ساختمانی نیز کاهش یافته است.

به گفته وی : در شش ماهه اول امسال 25 پروانه ساختمانی در شهرداری تودشک صادر شده و این در حالی است که سال گذشته شهرداری برای طرح مسکن مهر 170پروانه صادر کرد.

خانه نهنگی قدیمی ترین خانه درتودشک

شهردار تودشک سه آب انبار در محله های تودشک چویه ، تودشک و رجان و نیز خانه نهنگی را از آثار تاریخی و جذاب این شهر عنوان کردو گفت: هم اکنون آب شرب در این آب انبارها ذخیره و در مواقع بحرانی از آن استفاده میشود . یوسفی ، خانه نهنگی را از قدیمی ترین خانه های این شهر نامید و گفت : این خانه با وسعت چهار هزار و 500 متر مربع در محله تودشک چویه واقع شده و دارای 20 اتاق پنج دری ، سه دری و ایوان های بزرگ می باشد که در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است . وی با اعلام این که خانه نهنگی ملک خصوصی می باشد و در حال تخریب است گفت : با تملک این ملک و ساماندهی آن می توان صنعت گردشگری را در این منطقه توسعه داد.

تودشک نیازمند ایجاد مرکز مجتمع خدماتی ، رفاهی بین راهی

شهردار تودشک با اشاره به این که این شهر در مسیر ترانزیتی اصفهان – نایین قرار گرفته است و در طول شبانه روز حدود 6 هزار خودرو از این شهر عبور میکنند افزود : به منظور اسکان مسافران ، شهرداری ، ساخت پارکی با وسعت 5 هکتار را آغاز کرده که این پارک در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

یوسفی ، ایجاد مجتمع رفاهی ، خدماتی بین راهی در کنار جاده ترانزیتی را از نیازهای این شهر دانست و گفت : با ساخت این مجتمع ها علاوه بر جذب گردشگر در آمد پایداری برای منطقه ایجاد خواهد کرد . وی با اشاره به این که در گذشته شغل اغلب مردم این شهر کشاورزی و قالی بافی بود ولی هم اکنون قالی بافی از رونق افتاده است افزود : به دلیل نبود کارخانجات در تودشک اغلب مردم برای ارتزاق در کارخانه های شهر های مجاور همچون کوهپایه فعالیت میکنند.

به گفته شهردار تودشک احداث شهرک صنعتی از سال گذشته با همت مسوولان منطقه انجام شده است و در صورت ورود سرمایه گذاران در این شهرک مشکل اشتغال مردم مرتفع می شود.

یوسفی ، آسفالت بلوار نوبنیاد به طول یک کیلومتر و عرض 45 متر ، رفوژ میانی بلوار اصلی شهر (امام رضا(ع) ) که اخیرا به بهره برداری رسید را از مهمترین طرح های عمرانی امسال این شهرداری عنوان کرد و افزود : برای ساخت بلوار نوبنیاد و رفوژ میانی بلوار امام رضا(ع) به ترتیب 350 میلیون و 90 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به این که با اجرای رفوژ میانی بلوار اما رضا(ع) یکی از نقاط حادثه خیز این شهر حذف شد تصریح کرد : برای روشنایی این بلوار به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اختصاص کمترین اعتبار برای نهضت آسفالت

شهردار تودشک با بیان این که از طرح نهضت آسفالت کمترین اعتبار به این شهر اختصاص داده شده است گفت : این میزان اعتبار 150 میلیون تومان بوده که تاکنون بیش از 37 میلیون تومان آن پرداخت شده است . به گفته یوسفی برای ساماندهی گلزار شهدای تودشک 50 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون 10 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

یوسفی ، وسعت فضای سبز شهر را 15 هکتار دانست و گفت : به امسال به همت معاونت امور عمرانی استادنداری اصفهان اعتباراتی برای اجرای مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز این شهر اختصاص یافت و هم اکنون 6 هکتار از فضای سبز این شهر با استفاده از روشهای آبیاری قطره ای و تحت فشار انجام میشود.

شهر تودشک با جمعیت 5 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق اصفهان و در کنار جاده ترانزیتی اصفهان – نائین واقع شده است.

toudeshk.com





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۷/۱۷
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی