تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

مساله آب

سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۸۸، ۱۱:۰۰ ب.ظ

به نام خدا

با عذر خواهی از حضور همه بازدید کنندگانوبسایت تودشکامشب وبسایت با مطالب زیر آپدیت شد:

*پیام نور تودشک*

*کوه نویسی*

*نماز جمعه با حضور دکتر کامران و بررسی مشکل آب *

*فعالیت های شهرداری*

*غبار روبی 1388*

*نماز عید سعید فطر 1388*

*راهپیمایی روز قدس 1388*

*مسئول مرکز بهداشت شهر*

امشب قصد دارم چهار کلامی راجع به مسائل پیش اومده راجع به آبشهر تودشکصحبت کنیم.

دوست دارم مساله ای رو با هم مطرح و به بررسی و صحت و سقم و ارائه طریق با همدیگه بنشینیم.

حتما همه دوستان میگن چرا این وبسایت اینقدر غیر فعال و بدون مدیریت پیش میره ! به عنوان یه برادر کوچیکتر یا یک فرزند این شهر مساله ای رو مطرح کنم که شاید خیلی محل طرحش اینجا نباشه . دوست دارممثل همیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دوستان مارو از نظراتشون بی نصیب نزارند!!!!!!!

امروز در ایران سال 88 هجری شمسی تحول رو به سمت بحث جنبش نرم افزاری و فعالیت های جنبش الکترونیک طالب و خواهان گسترش بحث شبکه های کامپیوتری و ارتباطات و اطلاعاته.

خوبه بدونین ما توی این شهر از نظر اینترنت فوق العادهفقیریم، فوق العاده !

عزیزان باید به عرض برسونم متاسفانه هیچ پیگیری درست و راهگشایی هم راجع به این موضوع انجام نشده جز پیگیری هایی که کجدار و مریض و دستو پا شکسته توسط شخص بنده انجام شده .

مرکزآی سی تیو تجهیزات دیتای مرکز مخابرات تودشک به دلیلبی کفایتییابا کفایتیبعضی ها جمع شد ،‌ الان تنها ارتباط دهنده ما با شبکه اینترنتآی اس پی نسل آیندهکوهپایست ،‌ خدا خیرشون بده جناب آقای مهندس عرب زاده مسئول این مرکز رو که این خدمت رو در حق مردم این منطقه انجام دادند ، امروز شاهدیم که تجهیزات خطوط ای دی اس ال ( اینترنت پر سرعت) تا شهرک صنعتی کوهپایه وجود داره ولی ما از داشتنش حتی به صورت وایرلس محرومیم.

امروز باید بچه های این شهر دختر و پسر ، برای یک ثبت نام ساده یا فرستادن یک ایمیل چند کیلومتری راه رو طی کنند تا بتونند خودشون رو به آی سی تی جشوقان یا جندابه برسونن و از اینترنت اونجا که کمی سرعتش بهتر از خطوط دایال آپ شرکت نسل آیندس استفاده کنند.مایه تاسفه!

عاجزانه از عزیزان خواهش میکنم به این مساله توجه کنید و اگر قصوری در بیان بندس ببخشند اما واقعا خجالت کشیدم وقتی به عنوان یکی از حضار در جلسه معارفه ریاست جدیدپیام نور تودشکایشون از بنده راجع به مساله اینترنت سوال کردند و هیچ جوابی نداشتم بدم!

چندین بارپیگری شد،‌پرسیدیم،نامه نگاری کردیم،‌امروز به جایی رسیدیم که با نظر مساعد مسئولین مخابرات تابعه و مخابرات استان در مورد خرید و نصب تجهیزات مخابراتی ای دی اس ال در مرکز مخابرات تودشک هستیم.

با گرو گذاشتن آبرو ها و ریشهای نه خیلی سفید ولی نیازمند و خواهان پیشرفت !‌ عزیزان بدون شک باید امکانات در این شهر محیا بشه تاجوان تودشکی از شهر خودش فراری نشه، چرا ما باید بعد از چندین سال تازه در یکی دو ماهه اخیر شاهد نصب دستگاه خود پرداز برای انجام عملیات های بانکی باشیم ،‌با توجه به اینهمه نیاز طوری که غالبا بازنشسته ها ،‌حقوق بگیران و طیف گسترده ای از مردم برای رفع نیازهاشون به این دستگاه به شهرهای مجاور میرفتند!

حتما میپرسید چرا اسم این پست رو گذاشتممساله آب؟!

توضیحات بالا رو مورد توجه قرار بدین تا بحث رو برسونیم به جایی که باید!

متاسفانه ،‌ واقعا نمی دونم چرا اینطور مافکر هامون رو غلاف کردیمو برای رسیدن به اهدافهمه اجزائمون شده گوش،‌اون هم به حرفهای باطل

صحبت و خبر مورد بحث این پست موضوع نامه تحدید آمیزیه که مورخ 1/7/88 با چند رونوشت به مراکزی که عرض خواهد شد ارسال شده که قضاوت راجع به این مساله رو به عزیزان واگذار میکنم. خواهش میکنم کمی فکر کنیم :

  متن نامه ارسالی :

بسمه تعالی

جناب آقای حاجیان

سرپرست محترم استانداری اصفهان

با سلام

احتراما ضمن قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان همانگونه که استحضار دارید و در جریان امور قرار دارید شهر تودشک مدتهاست دچار مشکل بی آبی و بهتر بگوییم قطعی کامل آب است و با پیگیریهای مکرر و متعدد از سوی مسئولین شهر و انعکاس موضوع به بخشداری – فرمانداری – استانداری – و شرکت آب و فاضلاب و حتی تجمع مردمی متاسفانه علیرغم قول مساعد و صد درصد مسئولین آبفا ( جناب آقای مرتضوی ) مبنی بر عدم قطعی آب تحت هر شرایط – این شهر پس از گذشت 48 ساعت بی آبی 2 ساعت آب دارد آن هم با فشار شیر سماور و این در حالیست که در شهر های اطراف و روستاهای همجوار حتی یک لحظه هم قطعی آب وجود ندارد و این در دولت کریمه عدالت محور بسی بی عدالتی است . با این حال و علیرغم میل باطنی با توجه به اینکه پیگیریهای زیاد به نتیجه نرسید تعدادی از جوانان با فرهنگ و با شعور شهر بر آن شدیم تا از طریق بهتر موضوع را پیگیری نماییم و آن نه تجمع است و نه سرو صدا و بستن جاده و نه گرفتن وقت عزیز مسئولین پر کار ( از جمله آقای خسروی مسئول عقده ای آب و فاضلاب کوهپایه که اکثر این ناعدالتی ها به عهده ایشان است ) و آن قطع شبکه سراسری فیبر نوری عبوری از داخل شهر است و به نظرمان این آخرین راه احقاق حق مسلم 5000 نفر ساکنین مظلوم – بی ادعا و بی سرو صدای شهر است . ضمنا یک فرصد ده روزه از تاریخ ارسال نامه داده خواهد شد تا شاهد نتایج اساسی و نه موقت باشیم . در غیر اینصورت اقدام صورت خواهد گرفت ( آنهم به دفعات ) .

                                                                          با تشکر جمعی از جوانان شهر تودشک

رونوشت:

1) فرماندار محترم شهرستان اصفهان جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

2) مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

3) مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

4) معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری اصفهان جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

5) بخشداری محترم کوهپایه جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

6) حراست محترم استانداری استان جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

7) حراست محترم فرمانداری استان جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

8) امام جمعه محترم تودشک جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم

9) شرکت آب و فاضلاب کوهپایه جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

10) شهرداری تودشک جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم

11) شورای اسلامی شهر تودشک جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم


واقعا نمی دونم چی بگم، جز اینکه این اقدام توسط هر کسی که انجام شده کاش به جای اینکهجمعی از جوانان شهر تودشکبنویسه با شهامت کامل اسم خودش رو مینوشت و این نامه رو به عنوان یک و فقط و فقط یک شهروندتحصیل کردهو در عین حال بسیاردور از فرهنگمینوشت و به جای ارسال اینهمه رونوشت و به بار آوردن این فضاحت فقط یک نسخه از این نامه رو به همراه یک بزرگتر مورد بازخوانی قرار میداد. چون این کار فقط از یک بچه بر میاد به عقل انسانی واقعا صحیح نیست.

اصلا نمی خوام حق به جانب کسی صحبت کنم ، مساله بی آبی رو شاید خیلی بهتر از هر کسی در خانواده خودمون حس کردیم مثل همهتودشکی هاو شاید بدتر ولی اگر یه مقداری فکر کنیم با اینطور اقدامات در وحله اول خودمون رو تحدید میکنیم نه کسی دیگه رو آیا هزینه جابجایی خط دیتا و فیبر نوری سنگین تره یا انتقال آب بوسیله یک لوله کشی اختصاصی چند میلیاردی ؟!

کاش به جای پیش داوری و دراز کشیدن و دهن بینی و بی فکری فقط چهار تا سوال از کسانی که مطلع بودند میپرسیدیم و اینطوربچه بازی و بی عقلیرو راهکار قرار نمی دادیم!

چهارشنبهیاپنج شنبهای بود در ماه مرداد ، مردم جمع شده بودند درب منزلحاج آقا احمدی نسبامام جمعه شهر ،‌ موضوعمساله آببود و قطعی های مکرر،‌ نامه ای نوشته شد به فرمانداری و بلافاصله از شهرداری تودشک برای فرمانداری فاکس شد برای توضیح مساله به وجود آمده و پیگیری و رفع مشکل ، مورخ 18/5/88 یعنی سه یا چهار روز بعد از ماجرا جلسه ای با حضور مهندس کتانی کارشانس محترم ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان ، امام جمعه محترم شهر تودشک ،‌جناب آقای مهندس خانی از شرکت آبفای استان و آقای مهندس توکلی مسوول محترم شرکت آبفار شهرستان در بخشداری کوهپایه تشکیل گردید . در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ابتدا حجت الاسلام احمدی نسب امام جمعه محترم شهر تودشک اهم مشکلات بوجود آمده ناشی از کمبود آب شرب در شهر مذکور را تشریح و پس از استماع نقطه نظرات حاضرین در جلسه جناب آقای مهندس کتانی کارشناس محترم ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان با توجه به اطلاعات دریافتی از شرکت آبفا و آبفار گزارش اجمالی از وضعیت آب در سطح استان و شهرستان ارائه نمودند و در پایان پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ گردید :

1- مقرر گردید شرکت آبفا نسبت به تجهیز چاه حفاری شده در شهر کوهپایه در اسرع وقت اقدام و مورد بهره برداری قرار گیرد .

2- مقرر گردید شرکت آبفا نسبت به اجرای خط انتقال آب شهر تودشک بصورت مجزا از منبع کوهپایه در اسرع وقت اقدام نماید.

3-  مقرر گردید شرکت آبفا نسبت به شروع اصلاح شبکه شهر تودشک اقدام نماید.

4- مقرر گردید چاه در حال حفر شرکت آبفار در محدوده روستای جزه در اسرع وقت تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

5- مقرر گردید دو دستگاه تانکر آبرسان که از شرکت آبفا استان به شهر تودشک اعزام شده اند تا پایان بحران در منطقه باشند و به اهالی آبرسانی نمایند.

6- مقرر گردید شرکت آبفا برای حل مشکل اساسی بحران آب در دهستان تودشک اجرای خط دوم انتقال آب از سه راه سیان به شهر کوهپایه را در دستور کار قرار دهد و ستاد حوادث استان در تامین اعتبار مورد نیاز همکاری لازم بنماید.

در پست های قبلی در همین رسانه خدمت عزیزان گزارشی از انجام بندهای 3 و 5 این صورت جلسه ارائه شد به همراه تصاویر اما در موارد دیگه که کمتر پیشرفتی داشتند


جناب آقای رمضانی بخشدار محترم کوهپایه

با سلام پس از حمد خداوند منان و درود و صلوات بر محمد(ص) ، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به پیوست تصویر صورتجلسه مورخ 18/5/88 بخشداری در رابطه با حل مشکل آب شهر تودشک ارسال میگردد. خواهشمند است دستور فرمائید بندهای 2-3و 6 صورتجلسه که تاکنون اجرائی نشده است توسط مسئولین ذیربط اجراء و نتیجه به این شورا نیز اعلام گردد ،‌ از مساعدت و همکاری بیدریغ شما در این رابطه صمیمانه سپاسگزاریم .


و در نهایت نامه ای که 24/6/88 توسط بخشداری محترم کوهپایه به مدیر محترم بازسازی و حوادث غیر مترقبه اصفهان ، فرمانداری محترم شهرستان اصفهان ، مدیری محترم شرکت آبفا استان اصفهان و مدیر عامل محترم شرکت آبفار استان اصفهان ارسال شد.

با سلام

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)

احتراما ، پیرو نامه شماره 2005/1/6/2025 مورخ 19/5/88 منضم به صورتجلسه مورخ 18/5/88 مربوطه به رفع بحران آب شهر تودشک بدینوسیله تصویر نامه شماره 205/ش/ت مورخ 14/6/88 شورای اسلامی شهر تودشک مبنی بر درخواست اجرای مصوبات صورتجلسه مزبور (پیوست) بویژه بندهای 2، 3و 6 به پیوست ارسال میگردد . لذا خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اقدام جدی و اساسی در خصوص حل بحران همه ساله آب در شهر تودشک از نتیجه اقدامات انجام یافته این بخشداری را مطلع سازند.


و نتیجه نهایی که بنده به صورت شفاهی متوجه شدم اینکهاین مساله تا امروز نه تنها هرگز فراموش نشده بلکه روز به روز در حال پیگیری بودهو به زودی آخرین مکاتبات رو هم به عرض عزیزان از طریق همین رسانه خواهیم رساند.

مشکل آب امروز حل نشده باقی مونده ولی یک مسئله هر ساله مشکلی نیست که با یک اولتیماتوم 10 روزه به این شکل با خیال خام بعضی افراد حل بشه ، قبل از اونی که ما بخوایمدل بسوزونیمو اقدامی به این شکل کارامد!!!! انجام بدیم فکرهایی راجع به این مسئله شده و مسئله با مرور زمان در حال حل شدنه ،‌به نظر نمی یاد 10 روزه بشه 30 کیلومتر لوله گذاری با هزینه چند میلیاردی انجام داد یا چندین کیلومتر لوله کشی داخلی شهر رو اصلاح کرد یا چند حلقه چاه عمیق به همراه چند دستگاه تصفیه آب برای حل این مساله تهیه دید. یک مقداری فکر کنیم و مسائل رو تحلیل کنیم !

حل و بحث و تفکر راجع به مسائل ذکر شده رو به عهده بازدید کنندگان محترم میزاریم ، و از همینجا به خاطر بی احترامی انجام شده از همه بانیان امر و خدمتگذاران از طرف همه مردم شهر انقلابی تودشک عذر خواهی میکنیم.

امام علی(ع):پسرم! از همنشینی دوست نادان بپرهیز; چرا که وقتی می خواهد به تو بهره ای برساند, زیانی به تو می زند.

مطالب مرتبط :

× داستان آب ×


دسته بندی :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۷/۰۷
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی