تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

ام ابیها

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۱۰:۲۹ ب.ظ

شهادت حضرتفاطمه زهراء (س)و دهه فاطمیه رو به همه عزیزان تسلیت عرض می کنم.

چند روایت و حدیث از آبروی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (س)

کسی که عبادتهای خالصانه خود را به سوی خدا فرستد ، پروردگار بزرگ بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد .


(بحار الانوار ، ج 70، ص 249 )

پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت است ، و خوشرویی با دشمن ستیزه جو ، انسان را از عذاب آتش باز می دارد .


(بحار الانوار ، ج 75، ص 401 )

پیامبر (ص ) و علی (ع ) دو پدر امت اسلام می باشند ، که اگر مردم از آنان پیروی کنند ، کجی ها و انحرافاتشان را اصلاح نموده و آنها را از عذاب جاویدان نجات می دهند ، و اگر همراه و یاورشان باشند نعمتهای همیشگی خداوندی را ارزانیشان می دارند .


(بحار الانوار ، ج 23، ص 259 )

از حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام ) روایت شده که رسول خدا فرمودند : امام همچون کعبه است که باید به سویش روند ، نه آنکه ( منتظر باشند تا ) او به سوی آنها بیاید .


(بحار الانوار ، ج 36، ص 353 )

همانا خوشبت حقیقی کسی است که علی ( علیه السلام ) را دوست بدارد .


(مجمع الزوائد علامه هیثمی ، ج 9 ، ص 132 )

اما حقانیت من در مالکیت فدک ، همانا خداوند بزرگ آیه " آت ذاالقربی حقه " را وقتی در قرآن کریم بر رسول خدا نازل فرمود ، من و فرزندانم نزدیکترین مردم به پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) بودیم ، پس رسول خدا فدک را به من و فرزندانم هدیه فرمود .



(مستدرک الوسایل ، ج 7 ، ص 291 )

حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام ) فرمود : وقتی آیه 63سوره نور نازل شد که :
" ای مسلمانان ، رسول خدا را آن گونه که همدیگر را می خوانید ، صدا نکنید "
ترسیدم که رسول خدا را با لفظ " ای پدر " بخوانم ، من هم مانند دیگران پدر را با نام " یا رسول الله " صدا زدم . دو سه بار که پدر را با این نام خواندم ، رو به من کرده فرمودند :
ای فاطمه ! این آیه درباره تو و خانواده تو و نسل تو نازل نشده است ، فاطمه جان ، تو از منی و من از تو ، همانا این آیه برای ادب کردن آدم های خشن و درشت خوهای قریش ، انسان های خودخواه و متکبر ، نازل شده است . دخترم تو با جمله " پدر جان " خطاب کن که مایه حیات قلب من است و خداوند را خوشنود می کند .


(بحار الانوار ، ج 43، ص 33 )

مردی نابینا از حضرت فاطمه ( علیها السلام ) اذن خواست که داخل خانه شود . فاطمه ( علیها السلام ) خود را از او مستور کرد . پیغمبر خدا ( صلی الله علیه و آله ) به فاطمه فرمود : به چه سبب خود را مستور کردی و حال این که این مرد
نابینا تو را نمی بیند . حضرت زهرا ( علیها السلام ) پاسخ داد ، " اگر او مرا نمی بیند ، من او را می نگرم ، و اگر چه او نمی بیند اما بوی زن را استشمام می کند " . رسول خدا پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود : " شهادت می دهم که تو پاره تن منی ".



(بحار الانوار ، ج 43، ص 91 )

خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر و خودخواهی .

خدای تعالی زکات را مایه پاکی جان و فزونی روزی ، و روزه را برای پابرجایی اخلاص قرار داد .

خدای تعالی حج را موجب استحکام دیانت ، و عدالت را مایه وحدت و هماهنگی دلها قرار داد .

خداوند جهاد را موجب عزت و هیبت اسلام ، و صبر را وسیله استحقاق و شایستگی پاداش حق تعالی قرار داد . 

خداوند جهاد را موجب عزت و هیبت اسلام ، و صبر را وسیله استحقاق و شایستگی پاداش حق تعالی قرار داد .
خداوند امر به معروف را جهت اصلاح جامعه واجب فرمود . 

خدای تعالی نیکی به پدر و مادر را واجب فرمود تا از خشم او در امان بمانند ، و دستگیری از خویشان را موجب افزایش عمر و سبب فزونی جمعیت و قدرت قرار داد . 

خدای تعالی قصاص را وسیله حفظ جانها و وفای به نذر را برای رسیدن به مغفرت و آمرزش قرار داد

خدای تعالی مراعات کامل وزن و پیمانه را برای جلوگیری از کم فروشی ، و نهی از شراب خواری را برای پرهیز از پلیدی تشریع نموده است . 
خدای تعالی پرهیز از افترا و دشنام را برای دور شدن از لعنت واجب فرمود و دزدی را منع کرد تا راه عفت پویند . 
خداوند شرک را حرام فرمود تا به اخلاص طریق بندگی و یکتاپرستی جویند ، " پس چنانکه باید ، ترس از خدا را پیشه گیرید و جز مسلمان نمیرید " و آنچه فرموده است به جا آرید و خود را از آنچه نهی کرده باز دارید که " تنها دانایان از خدا می ترسند . 

                                                   (احتجاج طبرسی ، ایران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258و۲۵۹ )

پروردگارا ! بزرگا ! به حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به گریه های حسن و حسین در فراق من ، از تو می خواهم گناهکاران شیعیان من و شیعیان فرزندان مرا ببخشایی .

(ذخائر العقبی ، ص 53- کوکب الدری ، ج 1 ، ص 196 )

امام حسن مجتبی ( علیه السلام ) فرمود : مادرم فاطمه ( علیها السلام ) را دیدم که شب جمعه تا صبح مشغول عبادت و رکوع و سجود بود ، و شنیدم که برای مؤمنین دعا می کرد و اسامی آنان را ذکر می نمود و برای آنان بسیار دعا می کرد ولی برای خودش دعا نکرد ، پس به او عرض کردم : مادر ، چرا همان طور که برای دیگران دعا کردی برای خودت دعا نکردی ، فرمودند : " پسرم ، اول همسایه و سپس خود و اهل خانه " .

(بحار الانوار ، ج 43، ص 81 )

حضرت زهرا ( علیها السلام ) در رابطه با دعای روز جمعه از رسول گرامی اسلام نقل . فرمودند که : در روز جمعه ساعتی است که هر خواسته خیر و نیکویی در آن ساعت به اجابت می رسد . پرسیدم : یا رسول الله کدام ساعت است ؟ فرمودند : آنگاه که
نصف خورشید در افق پنهان شود .

(کنز العمال ، ج 7 ، ص 766 )

بهترین شما کسانی هستند که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان ترند و با همسرانشان مهربان و بخشنده اند .

(دلایل الامامه طبری ، ص 7)

آنچه برای زنان نیکوست این است که ( بدون ضرورت ) مردان نامحرم را نبینند ، و نامحرمان نیز آنها را ننگرند .

(بحار الانوار ، ج 37، ص69 )

ای رسول خدا ، سلمان از سادگی لباس من تعجب نمود ، سوگند به خدایی که تو را مبعوث فرمود ، مدت پنج سال است فرش خانه ما پوست گوسفندی است که روزها بر روی آن شترمان علف می خورد و شب ها بر روی آن می خوابیم ، و بالش ما چرمی است که از لیف خرما پر شده است .

(بحار الانوار ، ج 8 ، ص 303 )

به او گفته شد : ای دختر رسول خدا ، دستهایت زخم شده است ، خود را به زحمت مینداز ، در کنار شما خدمتکار منزلتان فضه ایستاده است ، کار منزل را به او واگذار ! حضرت زهرا ( علیها السلام ) پاسخ داد : " رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) به من سفارش فرمود که کارهای خانه را با فضه تقسیم کنم ، یک روز او کار کند و روز دیگر من ، دیروز نوبت او بود و امروز نوبت من است" .

(الخرائج و الجرائح لقطب الدین راوندی ، ص 530 )

آنگاه که در روز قیامت برانگیخته شوم ، از گناهکاران امت پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) شفاعت خواهم کرد .

(احقاق الحق ، ج 10، ص 367 )

اگر به آنچه به شما امر می کنیم عمل می کنی و از آنچه شما را برحذر می داریم دوری می کنی ، از شیعیان ما می باشی ، والا هرگز .

(بحار الانوار ، ج 68، 155 )

شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشتند ، و همه دوستان ما و دوستان دوستان ما و دشمنان دشمنان ما و کسی که با قلب و زبان تسلیم ما اهل بیت شده ، در صورتی که از اوامر ما سرپیچی کنند و نواهی و موارد پرهیز را محترم نشمرند ، از شیعیان واقعی ما نخواهند بود ، با این حال جایگاهشان در بهشت خواهد بود ، ولی بعد از پاک شدن از گناهان به وسیله بلاها و مصیبتها در دنیا ، یا تحمل مشکلات و شدائد روز قیامت و یا قرار گرفتن اندک زمانی در طبقات بالای جهنم و چشیدن عذاب ، تا اینکه ما به خاطر دوستی شان با ما نجاتشان داده و آنان را به پیشگاه خودمان انتقال خواهیم داد .

(بحار الانوار ، ج 68، ص 155 )

ای ابا الحسن ، در همین ساعت به خواب رفتم ، پس محبوبم رسول خدا را در قصری از مروارید سفید دیدم . چون مرا دید ، فرمود : دخترم ! به نزد من بشتاب که سخت مشتاق توام . بی صبرانه پاسخ دادم : سوگند به خدا پدر جان ، اشتیاق من برای
زیارت شما شدیدتر است . در این هنگام پدرم فرمود : تو امشب در پیش ما خواهی بود . علی جان ! رسول خدا آنچه وعده دهد راست است و به آنچه عهد و پیمان بندد وفا می کند .

(بحار الانوار ، ج 43، ص179 )

از دنیای شما سه چیز محبوب من است : 1 - تلاوت قرآن 2 - نگاه به چهره رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) 3 - انفاق در راه خدا

(نهج الحیاة ، ص271 )

تلاوت کننده سوره های حدید و واقعه و الرحمن ، در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شود

(کنز العمال ، ج 1 ، ص 582 )

روزی پدرم رسول خدا " که درود خدا بر او و خاندان او باد " به علی ( علیه السلام ) نگاه کرد و سپس با اشاره به او فرمود : این مرد و پیروان او در بهشتند .

(ینابیع المودة ، ص 257 )

حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام ) فرمود : پیامبر گرامی اسلام (ص ) فرمودند :
فاطمه پاره تن من است ، پس هر که او را بیازارد مرا آزرده است .

(بحار الانوار ، ج 28، ص303 )

در خدمت مادر باش ، زیرا بهشت زیر پای مادران است .

(نهج الحیاة ، ص 312 )

حسن جان ! مانند پدرت علی (ع ) باش و ریسمان را از گردن حق بردار خدای احسان کننده را پرستش کن و با افراد دشمن و کینه توز دوستی مکن .

         (بحار الانوار ، ج 43، ص 286 )                                                      


دسته بندی :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۲/۲۸
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی