تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

شهرک صنعتی ...

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۳۰ ب.ظ

سلام

امیدوارم حال همه دوستان و همراهان عزیزمون خوب باشه

با کسب اجازه از عزیزان زحمت کش و پرسنل فهیم شهرداری تودشک و شورای شهر قشنگمون امروز اومدم یه مطلبی رو در مورد یکی از فرایند های انجام شده بعد از ورود شهرداری به شهر تودشک بنویسم.

آها اول تا یادم نرفته یه تشکر

یه تشکر از همه عزیزانی که نسبت به شهر خودشون اهمیت قائل میشن و خصوصا همیشه تودشکی عزیز که واقعا با نظرات و پیشنهادات و همراهیشون دلگرمی رو به کانون خدمت گذاران به این خاک در وبسایت شهر تودشک هدیه میکنن.

 

عواملی این روزها باعث شد که من این پست به ذهنم برسه و بنویسم . جالبه حتما بخونینش !

 

شهرک صنعتی تودشک

 

یادم میاد چند سال پیش بین یه سری از صاحب نظران در مورد مسائل تودشک عدم تفاهمی در مورد محل قرار گیری و پی ریزی شهرک صنعتی تودشک بوجود اومده بود چقدر دلیل و منطق ها اون روز برای قرار دادن محل شهرک دقیق بودند. دو محل در نظر گرفته شده بود نمی دونم یادتونه یا نه یکی زمین های بیابانی بین محله نوبنیاد تودشک و روستای مشکنان بود و یکی هم زمین های بین محله تودشکچویه و روستای قشنگ جندابه منطق پایین آبادی ها برای قرار گیری در مکان بین نوبنیاد و مشکنان در کنار جاده بودن و وجود شرایط مساعد برای ارتباط بین شهری بود و منطق بالا شهریا برای قرار گرفتن بین جندابه و تودشکچویه این بود که بابا بین نوبنیاد و مشکنان اگه کارخونه باشه باد غربی شرقیه تمام دودش میره تو چشم مردم پس بهتره بالا تر مکانهای مسکونی قرار بگیره این شهرک بعدشم اون پایین کافیه یه چاه عمیق کنده بشه تمام آب منطقه اونجا جمع میشه پس بهتره بالاتر از شهر قرار بگیره جچت اگه این بالاباشه زمین خدا هم تا دلت بخواد فراوونه ولی اگه بری اون پایین این شهرک بعد از یه مدت کمی !!!!!! اینقدر رشد میکنه که زمین ها اشباع میشن و احتمالا شهرک تودشک با کوهپایه به هم میرسند .!!!!!!!!!!

 

خب بماند بعد از یه عالمه کش مکش بلاخره کفه بالا شهریا چرب تر به نظر اومد و این شهرک مادر مرده بین جندابه و محله تودشکچویه به تصویب رسید. خب دیگه تصویب شده بود دیگه عزیزان خسته شده بودن اینهمه کش مکش کرده بودن گفتن حالا بریم یه استراحتی چیزی ، یه دوساعت بخوابیم !

 

این دوساعت همانو نشون به اون نشون که هنوز که هنوزه فقط دو تا کارخونه تو این شهرک ساخته شده که هردوشونم با بودجه جیب صاحبانشون و به صورت کاملا شخصی ساخته شدند خدا رحمت کنه امواتشونو .

 

یادم میاد که شهردار قبلی شهرمون آقای عبادی یه شب خیلی مردم تودشکو خوشحال کردن اونطور که هنوز گل لبخند از گوشه لبانشون جدا نشده ، ایشون صحبت از احداث کارخانه ای میزدند که به ظاهر قرار بود کارخانه تولید پارچه جین باشه و کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه با اشتغال زایی بیش از 200 نفر از جوونهای تودشکی !! به به !

البته خوب میسازنش ولی کی نمی دونم احتمالا به عمر ما نمی گیره ! یادم بندازین یه مطلبم راجع به چیزای دیگه ای که به عمر ما نمی گیره بنویسم مثل زمین چند منظوره ورزشی،‌ سالن فوتسال ، ساختمان شکیل و مستقل پیام نور شهر تودشک و ....

 

البته خوب بازم من پیگیر شدم در مورد این کارخونه پارچه جین زبان گویای شهرداری تودشک آقای حسینی که واقعا یه شهرداریه تودشکه و یه آقای حسینی فرمودند:

اون کارخونه که به تصویب نرسید!!!!!!!!

من شرمندم ! " خودمو میگما ".

نکته دیگه ای که باعث این پست بود نظر خصوصی بود که یکی از دوستان برای بنده در وبسایت درج فرموده بودند که عینا انتقالش میدم به صفحه اول وبسایت بخونینش:

 

 راستی مطالب وبلاگت خیلی عالیه . بدون تعارف می گم. خصوصا در مورد بیرق ابوالفضل العباس که همون روز که خبرش اومد من مرتب به وبت می اومدم و منتظر خبر و عکس بودم. راستی یک موضوع هست که می خوام اگه ممکنه در این مورد از شهردار و مسئولین بپرسی و به صورت یک گزارش یا تحقیق در وبلاگ خودت قرار بدی . موضوع در مورد وضعیت کار در شهر تودشکه خصوصا شهرک صنعتی تودشک که به نظر من فقط اسمش شهرک صنعتیه و کاری نیست اگر هم هست چند روزی بیشتر عمر نکرده. شنیدم یک نفر می خواسته برای زدن قطعات ریخته گری خودرو زمین بگیره ولی اون را به شهرک صنعتی هرند راهنمایی کرده اند. بابا این همه زمین هست چرا باید هنوز هم دستهایی در کار باشه که نگذارند موقعیت اقتصادی تودشک پیشرفت بکنه. تازه می گن طرح گسترش شهرک صنعتی کوهپایه اومده ولی در شهرک صنعتی تودشک زمین ندارند. باید پیگیری بشه و اگر هم زمین نیست زمین های موجود تبدیل به موقعیت برتر بشه. این به نوعی وظیفه من و شماست ( البه در حیطه وبلاگ و نشریه) . منتظرم ببینم چیکار می کنی.

 

و اما نکته مهم تر اینکه :

پست درج شده در وبسایت شهرداری تودشک در تاریخ 10/3/87 " میخوام بگم جدیده یعنی "

 در تاریخ۹/۳/۱۳۸۷جناب آقای مهندس واعظ ریاست محترم شرکت شهرکهای صنعتی کشور به اتفاق جناب دکتر کامران نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین استان- بخش وشهر از محل احداث شهرک صنعتی تودشک که در سال۸۵به تصویب هیات محترم وزیران رسیده بازدید بعمل آوردند در این راستا آقای قائدی ریاست شرکت شهرکهای صنعتی استان توضیحاتی را پیرامون اقدامات انجام شده در این خصوص بیان نموده و عنوان نمودند مراحل نقشه برداری و آماده سازی شهرک طی شده و به زودی عملیات اجرائی آن توسط پیمانکار آغاز خواهد شد و انشاالله در آینده ای نزدیک شاهد واگذاری زمین در شهرک به سرمایه گزاران خواهیم بود. فاز اول این شهرک در قطعه زمینی به مساحت 163 هکتار بوده که قابل توسعه تا 330 هکتار می باشد.در حال حاضر 2 واحد صنعتی (تولید فرش ماشینی و بازیافت کاغذ و مقوا سازی ) فعال می باشد.

به نقل از سایت گرانقیمیت " میگم گران قیمت چون ما آخرش نفهمیدیم چند کیلو طلا تو برنامه نویسی این وبسایت به کار رفته که میلیونی بابتش پول پرداخت شده " ، کاملا حرفه ای ،‌ به روز و زیبای شهرداری تودشک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

این نکته خیلی نکتستا همینطوری نگذرید ازش جدی میگم هر جملش یه نکتست :

یه دو سه تاشو میگم ببینین اگه درست نیست بگین نیست.

 

1- اولا ممنونم از آقای مهندس واعظ ریاست محترم شهرکهای صنعتی که قدم رنجه کردن و به شهر خودشون تودشک تشریف آوردند .

2- ثانیا یه تشکر جدی از آقای دکتر کامران که واقعا به مردم شهر تودشک اهمیت میدند و شاید بشه گفت زبان گویای مردم شهر تودشک در مجلس شورای اسلامی ایشون اند.

3-    خدا بیامرزدش حافظ رو میفرمود :

همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی --- که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی ؟!!

 

نمی دونم کارخونه ای که تاسیسش مربوط به 7 یا 8 سال پیشه مال شهرکه تصویب 1385 ه، یا نه شهرک 1385، ماله کارخونه تاسیس 7 یا 8 سال پیشه . ! البته خوب اصل اینه که کارخونه باشه شهرک باشه یا نباشه مهم نیست !

4- و چقدر زیباست که اینهمه فعالیت در طی این دوسال تصویب رو ما به آقایون و هیئت همراه نشون دادیم "خداییش خوب بود این دو تا کارخونه بودن وگرنه ..."

5- ان شاء الله در آینده ای نزدیک شاهد واگزاری زمین در شهرک به سرمایه گزاران خواهیم بود " البته فکر کنم این زمینها قراره به صورت یه تسهیلات و به صورت مجانی در اختیار قرار بگیره "

6- فاز اول این شهرک در قطعه زمینی به مساحت 163 هکتار بوده که قابل توسعه تا 330 هکتار می باشد.این یکیشو خداییش راستشونه تا چشم کار میکنه بیابونه ولی آدمیزاده دیگه آفتاب فردا رم که هنوز کسی ندیده یه موقع دیدی این زمینام همچی بگی نگی البته یه کما، کشیدن بالا

7- و آخرین نکته اینکه بزنم به تخته اینقدر شهرداریمون از این شهرک و افراد شاغل در اون و این کارخونه ها و کارخونه دارا حمایت می کنه که هنوز بعد از یک سال واندی متوجه نشدن که کارخونه ای که قبلا کارخونه بازیافت کاغذ بود ،‌تغییر کاربری داده و الان تبدیل شده به کارخونه تولید خوراک مرغ !! ( دون برای مرغ : ائم از پیش دان ، میان دان ،‌ پس دان ) !!!!!!!!!!! جالبه نه ؟

 

اینم بگم که این کارخونه به خاطر حمایت و تلاش آقای مهندس قاسمی که متخصص و کارشناس تغذیه دام و طیورند، یکی از بهترین و مهم ترین کارخونه ها در رسته خودش در استان به حساب میاد .

بقیه نکات رو هم عزیزان خودتون زحمت بکشین و استباتشونو میسپارم به خودتون.

 

در پایان منم از آقای محمد خواجه که واقعا از پرسنل عزیز شهرداری هستند و همین چند روز پیش به عنوان پیشکسوت شهرداری تودشک در همایش پیشکسوتان شهرداری های استان اصفهان ازشون تقدیربه عمل اومد . تشکر میکنم.

 

 

ـــــــــــــــــــ

شادی نپذیرد دل  یک لحظه جدا از تو

ای راحت جان بنشین جان و دل ما از تو

 

                 چون مرغک خاموشم در کنج فراموشی

هرگز نتوانم زد یک نغمه جدا از تو

        موفق باشید

التماس دعا

م.عموحیدری


دسته بندی :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۳/۱۳
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی