تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

شهدای شهر تودشک بخش دوم

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۸۷، ۰۷:۲۴ ب.ظ

شهید سعید اعتمادی

 فرزند محمد متولد شهر تودشک 1345 شهادت : موسیان 11/8/1361 مزار : گلزار شهدای شهر تودشک .

شهید سعید اعتمادیزندگینامه :دانش آموز شهید سعید اعتمادی به سال 1345 در شهر تودشک به دنیا آمد .

از همان کودکی علاقه وافری به نماز خواندن داشت و ضمن تحصیل ،‌در کار کشاورزی و اداره ی مغازه به پدرش کمک می کرد .

با شروع جنگ تحمیلی ، از پدر کسب اجازه کرد و جهت فراگیری آموزش نظامی به اصفهان رفت . عاقبت در منطقه ی عین خوش در عملیات محرم به تاریخ 11/8/1361 به مقام رفیع شهادت رسید.

گزیده ای از وصیت نامه :... آری در راه خدا و اسلام جنگیدن ، چه زیباست و چه زیباتر است شهید شدن در این راه . امیدوارم که من هم یکی از کسانی باشم که لیاقت شهید شدن را داشته باشم و امروز باید بجنگیم تا اسلام را در سراسر جهان گسترش دهیم .

شهید رحیم رضایی

 فرزند باقر متولد شهر تودشک سال تولد 1342 شهادت : ابو قریب ، 11/8/1361 ، مزار : گلزار شهدای تودشک

شهید رحیم رضائیزندگینامه :دانش آموز شهید رحیم رضایی به سال 1342 در خانواده ای مذهبی در شهر تودشک به دنیا آمد .

تحصیلاتش را تا دوم متوسطه ادامه داد ، وی برای اقامه ی مسائل اسلامی و مذهبی بسیار فعالیت کرد و علاقه ی خاصی به انقلاب داشت.

شهید رحیم رضائی شور و شوق وصف ناپذیری برای رفتن به جبهه داشت ، به طوری که امتحانات خرداد ماه را نیمه تمام گذاشت و عازم جبهه شد . سر انجام در منطقه عملیاتی ابوقریب به تاریخ 11/8/1361 در عملیات محرم جان به جان آفرین تقدیم کرد و راهی دیار دوست شد .

گزیده ای از وصیت نامه :ای پدر و مادر عزیزم !‌اینجانب فرزند حقیر شما که اکنون در جبهه مشغول خدمت می باشم ، ممکن است هر لحظه مرگ به سراغم بیاید و چه خوب است که این مرگ که در حقیقت حیات است در راه خدا باشد . اگر چنین سعادتی نصیب این حقیر شد ، شکر گذار باشید و سجده شکر به جا آورید .

شهید محمد مردانیان

فرزند بمانعلی متولد شهر تودشک ، سال تولد :1344 ، محل شهادت : عین خوش ، 11/8/1361 ، مزار مطهر شهدای شهر تودشک .

شهید محمد مردانیانزندگینامه :دانش آموز شهید محمد مردانیان به سال 1344 در شهر تودشک متولد شد . محمد تا سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد و پس از آن به شغل بنایی پرداخت و همراه با پدرش مشغول به کار شد . با شروع جنگ تحمیلی ، پدر و پسر در کنار هم راهی جبهه های نبرد شدند .

سرانجام در تاریخ 11/8/1361 در عملیات محرم ، شهید محمد مردانیان به فیض شهادت نائل گشت و پدر پیکر محمد را گلگون و خوشبو با آمبولانس به زادگاه آورد و تنها به خانه بازگشت .

گزیده ای از وصیت نامه :ای امت شهید پرور ایران ، تنها راه نجات مستضعفین و پیروزی نهایی ، پشتیبان قاطع و بی دریغ از دولت جمهوری اسلامی و پیوستن به خط امام که همان خط اصیل اسلام و محمد (ص) است ، می باشد .

 

شهید اکبر محمدیان

فرزند صادق متولد شهرتودشک 1344 ، شهادت موسیان 11/8/1361 ، مزار : گلزار شهدای روستای تودشک

شهید اکبر محمدیانزندگینامه :شهید اکبر محمدیان به سال 1344 در روستای جشوقان از توابع بخش کوهپایه پا به عرصه گیتی نهاد

وی همزمان با تحصیل در مقطع ابتدایی به کشاورزی می پرداخت . با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد شد و سر انجام به تاریخ 11/8/1361 در عملیات محرم در منطقه موسیان به درگاه دوست پرواز کرد .

گزیده ای از وصیت نامه :درود بر کسانی که به گفته امام امت که سخن خداست ، لبیک گفتند و به جبهه ها رفتند تا از دین اسلام و کشور خود ایران دفاع کنند.

 

 

شهید حسین یاری

فرزند ضرب علی متولد روستای تودشکچویه 1341 شهادت عین خوش 12/8/1361 ، مزار : گلزار شهدای تودشکچویه

شهید حسین یاریزندگینامه :شهید حسین یاری به سال 1341 در روستای تودشکچویه از توابع بخش کوهپایه در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود . وی در همان اوان کودکی به مسائل مذهبی از جمله نماز و روزه علاقه ی خاصی نشان می داد تا پایان مقطع دبیرستان تحصیل کرد .

با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه نبرد شد . سر انجام در منطقه عین خوش و در عملیات محرم به تاریخ 12/8/1361 به مقام رفیع شهادت رسید .

گزیده ای از وصیت نامه :خدایا !‌از تو خواهانم که این اتحاد و آگاهی را هر چه بیشتر به ملت ما عنایت فرمایی . درپایان از کسانی که بر گردن من حقی دارند و حقشان را ادا نکرده ام ، می خواهم که به خاطر خدا بگذرند و ببخشند . مادر عزیزم !می خواهم هیچ گونه نگرانی نداشته باشی و در راه حق و دین خدا سعی وافر نمایی.

 

شهید ناصر باقری

فرزند محمد رضا متولد شهر تودشک 1343 ، شهادت عین خوش 16/8/1361 ، مزار : گلزار شهدای تودشک

شهید ناصر باقریزندگینامه :دانش آموز شهید ناصر باقری تودشکی به سال 1343 در شهر تودشک از توابع بخش کوهپایه دیده به جهان گشود . 14 ساله بود که انقلاب به اوج خود رسید، شهید باقری هم از این انقلاب بی نصیب نماند و در راهپیمایی و شعار نویسی ها شرکت می نمود.

جنگ تحمیلی شروع شد . با اعلام فرمان امام خمینی (ره) برای بسیج عمومی ، با این که در کلاس سوم متوسطه تحصیل می کرد اما اولین کسی بود که در بسیج ثبت نام کرد . سر انجام شهید ناصر باقری در حمله سوم عملیات محرم در نوار مرزی عین خوش ، به تاریخ 16/8/1361 به لقاء معشوق شتافت .

گزیده ای از وصیت نامه :من که به جبهه آمده ام به خاطر رضای خدا و حفظ اسلام و امر ولایت فقیه و پیاده کردن حکومت عدل اسلام در جهان است .

 

شهید مظاهر حسینی

فرزند رضا متولد شهر تودشک 1345 ، شهادت : پیرانشهر 15/5/1362 ، مزار : گلزار شهدای شهر تودشک.

شهید مظاهر حسینی زندگینامه :شهید مظاهر حسینی تودشکی ، به سال 1345 در شهر تودشک دیده به جهان گشود .

تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان ادامه داد . پس از همزمان با کار در حوزه ی علمیه اصفهان ثبت نام کرد . در فعالیت های سیاسی انقلاب و جلسات مذهبی حضور چشمگیری داشت . کلاس های عقیدتی تشکیل می داد و نماز جمعه ، نماز شب و تلاوت قرآن او ترک نمی شد و چه زیبا آثار قرآن در اخلاق متواضع و مهربان او هویدا بود .

شهید مظاهر حسینی پس از ورود به حوزه علمیه ، از طریق بسیج حوزه به جبهه رفت و سر انجام به تاریخ 15/2/1362 در عملیات والفجر ، عاشقانه پرکشید و به دیدار دوست رسید.

گزیده ای از وصیت نامه شهید :در هر زمان و مکان خدا را به یاد داشته باشید ، چون که نتیجه به یاد داشتن خدا ، دوری جستن از عذاب خداست . به مزار شهدا بروید و یار آوری از آنها کنید ، چون که یاد شهیدان باعث می شود از بی توجهی و بی تفاوتی بیرون آیید.

 

شهید عباس قطبی

فرزند علی محمد متولد روستای تودشکچویه 1337، شهادت : پنجوین ، 27/8/1362 ، مزار : گلستان شهدای مشهد

شهید عباس قطبی زندگینامه :پاسدار شهید عباس قطبی به سال 1337 در تودشکچویه دیده به جهان گشود .

تا ششم ابتدایی تحصیل کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران در آمد . با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد رفت و در عملیات و الفجر 4 در منطقه ی عملیاتی پنجوین به تاریخ 27/8/1362 به شهادت رسید . پیکر پاک شهید قطبی ،‌هم اکنون میهمان بارگاه امام رضا (ع) در بهشت الرضا است .

 

 

شهید علی قاسمی

فرزند محمد متولد روستای تودشکچویه 1347 شهادت : شرق دجله ، 23/12/1363 ، مزار : گلزار شهدای تودشکچویه

شهید علی قاسمیزندگینامه :دانش آموز شهید علی قاسمی به سال 1347 درروستای تودشکچویه از توابع بخش کوهپایه دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد . سپس به عضویت بسیج در آمد و به جبهه رفت .

 سر انجام در عملیات بدر به تاریخ 23/12/1363 در شرق دجله شهید شد . پیکر پاک علی قاسمی را در گلزار مطهر شهدای تودشکچویه به خاک پسردند.

 

 

شهید حسن قاسمی منش

فرزند عباس متولد روستای تودشکچویه 1348 ، شهادت : جزایر مجنون 23/12/1363 ، مزار : گلزار مطهر شهدای روستای تودشکچویه .

شهید حسن قاسمی منشزندگینامه :دانش آموز شهید حسن قاسمی منش به سال 1348 در روستای تودشکچویه دیده به جهان گشود .

تا سوم راهنمایی تحصیل کرد و پس از آن با شروع جنگ تحمیلی ، رهسپار جبهه های نبرد شد . سر انجام به تاریخ 23/12/1363 طی عملیات بدر در جزایر مجنون، شربت شهادت را لاجرعه سرکشید . دو سال بعد برادرش حاج غلامرضا نیز با او به خیل شهدا پیوست و ساکن بارگاه دوست شد.

گزیده ای از وصیت نامه :آری شهیدان رفتند و به معشوقشان رسیدند ، ولیکن راه و هدفشان با عاشقان حسینی یکی می باشد که روز ازمایش فرا رسیده است. امروز فرزند فاطمه (س) ، خمینی کبیر ، برای نصرت دین خدا ، بر کفر جهانی یاری می طلبد . مرگ حق است ، پس چه بهتر که آن را چون حسین خوب انتخاب کنیم .

toudeshk.com

شهید علی حیدری

فرزند مصیب متولد روستای مزرعه کهنه 1343 شهادت : سردشت 17/6/1364 ،‌مزار : گلزار شهدای تودشک

شهید علی حیدریزندگینامه :پاسدار شهید علی حیدری به سال 1343 در روستای مزرعه کهنه از توابع بخش کوهپایه دیده به جهان گشود تا اول راهنمایی تحصیل کرد و پس از آن جذب سپاه پاسداران گردید و به جبهه رفت . به خاطر لیاقتی که از خود نشان داد به عنوان فرماندهی گروهان برگزیده گشت تا قافله نور را هدایت کند.

سر انجام در کردستان (سردشت) به تاریخ 17/6/1364 دست گلچین گیتی او را شایسته والاترین مقام ها کرد . بی تردید شهادت جامه ای است که تنها بر قامت این سرو قامتان زیبنده است.

گزیده وصیت نامه :شهادت مرگ نیست ، رسالت است. رفتن نیست ، جاوادانه ماندن است . جان دادن نیست ، بلکه جان یافتن است . به اجبار رفتن نیست ،به اختیار رفتن است . مردن نیست ، تولد است . تنفر نیست ،‌عشق است . سکوت نیست ، فریاد است .

toudeshk.com

شهید غلامرضا قاسمی منش

فرزند عباس متولد روستای تودشکچویه 1339 ، شهادت : مهاباد 20/7/1365 ، مزار : گلزار شهدای تودشکچویه

شهید غلامرضا قاسمی منشزندگینامه :پاسدار شهید حاج غلامرضا قاسمی منش به سال 1339 در روستای تودشکچویه دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را تا سوم متوسطه انجام داد و با شروع جنگ تحمیلی مدرسه را رها کرد و برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه رفت . مدت دو سال از حضور فعال او در چند عملیات مهم می گذشت که در منطقه ی مهاباد در تاریخ 20/7/1365 توسط یکی از عوامل گروهک های ضد اسلام،‌از پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت . و به خیلی شهدا پیوست . همان جا که برادر شهیدش حسن ، در جوار فرشتگان و نیکان خدا ، انتظارش را می کشید.

گزیده ای از وصیت نامه :بار خدایا! ، از تو طلب مغفرت از کوله بار گناهانم دارم و از تو می خواهم در این لحظه از آخر عمر ، مرا از آمرزش گناهان در این دنیا ،‌و در آخرت از شفاعت شهیدان محروم نگردانی .


دسته بندی :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۹/۰۷
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی