تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

پاسخ نظرات (3)

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۸۸، ۰۹:۴۵ ق.ظ

... ادامه پاسخ نظرات (۲)

 

روز جوان مبارک باد!

با توجه به زیاد شدن حجم مطالب نوشته شده در پاسخ به نظرات و سوالات شما بزرگواران و محدودیت بلوگفا پاسخ به نظرات در دو پست متوالی ارائه شد. قبلاً از طولانی شدن این بخش از همه شما عزیزان معذرت می خوام.

 

پنجشنبه 8 مرداد1388 ساعت: 17:13

توسط :آشنا

سلام به مهندسین عزیز کریمی و عمو حیدری

 احسنت بر شما که دو باره خودی نشان دادید همت مهندس کریمی عزیز باعث شد تا جان دوباره ای به سایت داده شود مطلب مهمی که لازم است به عرض همشهریان برسانم اینکه افتتاح نانوایی سعید تا آنجا که من در جریان هستم به خاطر منفعت شخصی نبود که با یک حساب سر انگشتی میتوان نتیجه گرفت که ایشان شاید بخشی از حقوق آموزش و پرورش خود را هم در نانوایی هزینه کند قصد ایشان تحویل نان با کیفیت و قابل مصرف به همشهریانش بود که تا حدی هم موفق بود اگر قرار باشد کسی با نیت خدمت مورد تهدید قرار گیرد مطمین باشید که خداوند هم نظرش را از ما دریغ میکند باید وی مورد تشویق قرار گیرد و به کار پسندیده اش احسنت گفت آنهایی که به فکر انتقام جویی از قبول مسولیت وی در شورا هستند سخت در اشتباهند راهش تهدید نیست و به قول مثل معروف که یک عده عوضی راه میروند و یک عده راه را عوضی میروند آنها راه را عوضی میروند تجدید نظر در رویه الزامی است.

با تشکر از سعه صدر شهردار محترم جناب آقای یوسفی عزیز و معاونت شهردار جناب مهندس حسینی که در جریانات اخیر استادانه رهبری میکنند و مانع از بروز اغتشاش می شوند اختلافات درون شورا مشکلات آب شهر و تحرکاتی که بعضا دیده میشود اگر درایت این دو عزیز نبود ممکن بود اوضاع شهر را متشنج کند روز تجمع مردم در شهرداری من خود شاهد بودم که مهندس حسینی چگونه تلاش می کرد که مردم را آرام کند و شاید 70 درصد متفرق شدن مردم با مدیریت ایشان صورت گرفت مشکل بی آبی شهر مردم را در معرض خطرات مهم و شاید جبران ناپذیری قرار داده ام مردم فهیم شهر تودشک میدانند که شهرداری نمی تواند نقش اساسی ایفا کند مگر در حد پیگیری که من شاهدم بی وقفه در حال پیگیری هستند جا دارد مردم شهر در حد خور این دو عزیز از آنها تقدیر بعمل آورند.

.......................................................................................................

عرض سلام دارم خدمت آشنای عزیز.

باید عرض کنم در مورد نانوائی سعید بنده هم کاملاً با نظر شما موافق و همراه هستم و خود از نزدیک شاهد تلاش پیگیر آقای غلامی مسؤل شورای شهر تودشک هستم که از وقت و سرمایه نسبتاً‌زیاد خود برای خدمت به مردم عزیز شهر مایه گذاشتند. حتماً عزیزانمون اطلاع از تعطیل شدن نانوای شاطر بزرگوارمون (صفرعلی شاهمیرزایی) که همینجا جا داره شادی روحشون رو از خدای متعال بخواهیم که به حق سالهای سال بدون منت زحمت کشیدند اطلاع دارند. اینکه چه اتفاقی رخ داد که بعد از سالهای سال تلاش و زحمت این عزیز و فرزندانشون این نانوایی تعطیل شد، الله اعلم.

 اما اینا می خوام خدمتتون عرض کنم که بعد از تعطیلی نانوای آقایی شاهمیرزایی محله تودشک با داشتن یک نانوایی دچار مشکلات زیادی شده بود که پیگیری های آقای غلامی جهت راه اندازی این نانوایی که با سرمایه شخصی خودشون اونو  راه انداختن تا حدی مشکل را مرتفع کرد. جا داره از تلاش های ایشون از طرف خودم و همه مردم بزرگوار تودشک در مقابل همه حرفهای بی انصافیانه ای که راجع به ایشون گفته شد تشکری داشته باشم . 

 

پنجشنبه 8 مرداد1388 ساعت: 23:58

توسط :قاسمی

من هم آمدم سلامی به همه همشهریان از همه محله ها و عزیزان دست اندرکار این سایت یا وبلاگ (حقیقتاً من نفهمیدم فرق سایت و وبلاگ چیه) داشته باشم.

در مورد مشکل آب من هم با بعضی دوستان نظر دهنده موافقم که باید با بی عدالتی جنگید وهمه اهالی محله های مختلف باید دست به دست هم دهند و از اختلافات قدیمی دست بردارند و با بی عدالتی بجنگند و ترس را کنار گذارند و مثل همسر شهید خرمدشتی (که وقتی موضوع حرکت شجاعانه ایشان را شنیدم خیلی خوشحال شدم و هزاران آفرین بر این شیرزن و خدا انشا الله ایشان را برای فرزندان آن شهید بزرگوار و برای تودشک حفظ کند ) باید بود و حقیقتاً که شجاعت این زن از خیلی از مردهای ما بیشتر است.

این آقای آشنا هم که از آقای یوسفی و آقای حسینی تشکر می کند که در متفرق کردن مردم خیلی تلاش کردند باید بگویم عزیز جان خوب این بندگان خدا اگر اینگونه تلاش نکنند فردا وصله کارمند ضد نظام و ضد انقلاب و طرفدار آشوب و اغتشاش به اینها چسبانده می شود و این آقای یوسفی باید بعد از 30 سال بدون حقوق بازنشسته شود و برای آقای حسینی هم فاتحه سر می دهند پس باید اجباراً حرکتی بکنند ولی من و شما که آزادیم و وقتی همه من وشما ها به میدان بیایند همانطور که دوستان نظر دهنده گفته اند و پشت سر هم باشند آن موقع مسئولین تازه از خواب بیدار می شوند که مشکل چیست آب است نان است آشوب است اغتشاش است فتنه است بحران است .خوب می دانند که مردم تودشک که نجیب سر به زیر شریف ومحترمند و اصلاً آشوب در وجودشان راهی ندارد پس بررسی می کنند و می فهمند که مشکل خود آنها هستند و بی عدالتی خودشان. پس ای آشنا بدان که من و تو و همه ماها باید به صحنه بیاییم تا به عدالت برسیم چرا که مسئولین ما خوابند.

اما در مورد دبیرستان انصافاً اگر ساختمان دبیرستان در بالای کتابخانه درست می شد مشکلی پیش می آمد. بالاخره تودشکی ها می خواهند اختلافات قدیمی کمتر شود یا نه .

از طرفی دبیرستان فعلی در کنار جاده ترانزیت قرار دارد و و عبور از عرض جاده مشکلات و حوادثی هم ممکن است در طولانی مدت به بار بیاورد ودر بالای کتابخانه ممکن است این مشکل کمتر باشد. نظر دهنده های عزیز فرموده بودند آنجا به دبیرستان دخترانه نزدیک است خوب باشد .

مگر در شهر ها اینچنین نیست و مگر تودشک شهر نیست و این صحبت ها به نظر قدیمی است. به هر حال مکان آن خیلی مهم نیست. اصلا در جای فعلی باشد مهم پول است و طوری .که من شنیده ام یک میلیارده و ظاهراً هم درسته باید چسبید که دیگران ... نکنند .وبدانید که این جماعت مسئولین که یا کو هپایه ای هستند یا تحت نفوذ آنها از اختلافات ما خوشحال هستند و در کمین ... هستند.

.......................................................................................................

در پاسخ این بزرگوار یه جمله عرض کنم که قدری بی انصافی است اینگونه قضاوت راجع به مسولین زحمت کش شهر.

 البته بنده هم منکر اینکه انتقاد بر عملکرد عزیزانمون تو برخی زمینه ها وارد هست نیستم، ولی اینکه منکر همه خدمات این عزیزان بشیم خیلی بی انصافیه. امیدوارم که خداوند توفیق خدمت به شما مردم عزیز را بیش از پیش به مسولین شهر عطا کنه و توفیق سپاسگزاری از خدمات این بزرگواران رو به ما. 

یکشنبه 11 مرداد1388 ساعت: 7:35

توسط :جواب قاسمی

سلام

این آقای قاسمی در نظرات قبلی در مورد دبیرستان گفته اما در مورد دبیرستان انصافاً اگر ساختمان دبیرستان در بالای کتابخانه درست می شد مشکلی پیش می آمد. بالاخره تودشکی ها می خواهند اختلافات قدیمی کمتر شود یا نه . از طرفی دبیرستان فعلی در کنار جاده ترانزیت قرار دارد و و عبور از عرض جاده مشکلات و حوادثی هم ممکن است در طولانی مدت به بار بیاورد ودر بالای کتابخانه ممکن است این مشکل کمتر باشد. نظر دهنده های عزیز فرموده بودند آنجا به دبیرستان دخترانه نزدیک است خوب باشد،مگر در شهر ها اینچنین نیست و مگر تودشک شهر نیست و این صحبت ها به نظر قدیمی است.

باید گفته شود اولاً فضای بالای دبیرستان حریم قنات تودشک است و امکان احداقث ساختمان به وسعت دبیرستان را ندارد.
ثانیاً اگر فضای خالی آن هم را بخواهند ساختمان دبیرستان را احداث کنند برای دیگر ادارات در آینده زمینی باقی نمی ماند البته چرا اگر مثل بهشت زهرا چند طبقه درست کنند ممکن است جا باشد.

ثالثاً اگر عبور از جاده در مکان فعلی برای تودشکی ها سخت باشد و ممکن است حوادثی به پیش آورد من می گویم نه تودشکی ها چهل پنجاه سال است که عادت کرده اند از عرض جاده عبور کنند و انشا الله مشکلی به بار نمی آید ولی اگر دبیرستان بیاید بالای کتابخانه تودشکچوئی ها باید از عرض خیابان عبور کنند و چون عادت ندارند حتماً حوادث ناگوار و جبران ناپذیری رخ می دهد. (اینجا دیگر دلسوزی این آقای قاسمی من را کشته که اگر به خاطر حرف های قشنگ ایشان در مورد آب و در مورد جذب پول قبل از ... کو پایی ها نبود ممکن بود ناسزا بگویم)

رابعاً فرمودند دختر و پسرهای دبیرستانی اشکالی ندارند در یک مسیر بروند مدرسه یک روزی نائین شهر شده بود و شهردار که دیده این مردم همان مردم ساده و با مرام و باصداقت و زحمت کشی هستند که در روستا ها زندگی می کنند گفته بود این مردم بویی از شهرنشینی نبرده اند وشهری که بناست همه اهالی وقتی بهم می رسند به هم سلام کنند و وسط خیابان های آن پشگل ریخته باشد این شهر نمی شود و سعی کردبه مردم القا کند که برای اینکه بگویند شما شهر نشین هستید بهم سلام نکنیدو این جو را حاکم کند که از وسط شهر و خیابان های اصلی چهارپایان عبور نکنند حال آقای قاسمی ما هم شهر گشته ایم و دیده ایم که دختر و پسرها متأسفانه چطور ... و آیا این شهرنشینی و من امیدوارم شما ندانسته از روی جهالت این حرفها را زده باشی که اگردانسته باشد ......

خامساً می فرمائید به اختلافات قدیمی دامن زده نشود مگر دبیرستان تا کنون موضوع مورد اختلاف دو محله بوده آیا فکر نمی کنید بعضی افراد حتی در شورای شهر با طرح و بیان اینگونه موارد دنبال دو دستگی مردم محلات هستند و با طرح موضوعی که به عقل جن هم نمی رسد اختلاف ایجاد می کنند.

.......................................................................................................

پاسخ همه نظرات وسوالات راجع به دبیرستان در انتهای همین پست ارائه می شود. 

 

یکشنبه 11 مرداد1388 ساعت: 15:49

توسط :مستقیم آبادی

آقائی که جواب قاسمی را دادی خوب بود لااقل انصاف بخرج می دادی و بخاطر این قسمتهای مطلب ایشان که به قول شما دور

از تفرقه و اختلاف بود که در زیر آمده یک تشکر می کردی حال مکان دبیرستان خیلی مهم نیست. اصلا در جای فعلی باشد. مهم پول است و طوری که من شنیده ام یک میلیارده و ظاهراً هم درسته باید چسبید که دیگران ... نکنند .

وبدانید که این جماعت مسئولین که یا کو هپایه ای هستند یا تحت نفوذ آنها از اختلافات ما خوشحال هستند و در کمین ... هستند ودر مورد تجمع جلو شهرداری و مشکل آب گفته اند پس ای آشنا بدان که من و تو و همه ماها باید به صحنه بیاییم تا به عدالت برسیم چرا که مسئولین ما خوابند.

این آقای قاسمی اینقدر هوشیار هست که علیرغم تمایل به جابجایی مکان دبیرستان از طرح و جدیت روی این موضوع می گذرد و می گوید اصلاً احداث دبیرستان در جای فعلی باشد و باید از اختلاف پرهیز کرد. 

 

یکشنبه 11 مرداد1388 ساعت: 11:41

توسط :احمدی

 

سلام
از اینکه مشکلات و مسائل روز را بیان می کنید سپاسگزارم

حالا بیایید از آقای یوسفی و آقای حسینی تعریف کنید که در جلوگیری از تجمع جلو شهرداری و متفرق کردن مردم چقدر سهمداشته اند.متاسف شدم این تصاویر را دیدم.

حقا که شهری که در خیابانهایش پر از ...است شهر نیست مسئولینش هم که به فکر آبادانی و شهرنشینی و رفاه مردم نباشند که همین است که باید در این تصاویر ببینیم.

.......................................................................................................

چه عرض کنم والله!!!؟

 

 

اما در پاسخ به سوالات و شایعات مطرح شده راجع به موضوع دبیرستان که ذهن خیلی از عزیزان را به خود مشغول کرده بود. راجع به مکان احداث اون خیلی بحثی نیست چرا که اولاً موضوع مربوط به شهر تودشک هست و فراتر از اینه که ما بخواهیم دعواهای محلی تودشک و تودشکچویه را درش دخیل کنیم. من فکر می کنم قضیه دبیرستان هم مثل قضیه سالن ورزشی باید از دید کلان تر نگریسته بشه و اینکه دوستانمون بحث و دعوای محله ای رو مطرح کنند خیلی جالب نیست. من فکر می کنم زمان اینجور بحث ها گذشته کما اینکه اکثر دوستانی که نظر دادن هم بر همین اعتقاد بودن. سالن ورزشی هم در مکانی ما بین محله تودشک و تودشکچویه ساخته شد و بدون اینکه اختلالی در کار اون پیش بیاد همه عزیزان از اون استفاده می کنند.

من فکر می کنم زمان اون رسیده که به قول سهراب شاعر عزیزمون که می گه :

 چشم ها را باید شست!               جور دیگر باید دید! 

اما راجع به بحث یک میلیاردی که آقای بی ادعای عزیز سر زبون ها انداختن و آقای رضایی عزیز هم تأییدش کردن باید بگم جای سؤال واسه ما هم داره که بدونیم این عزیزان بر اساس کدام مستندات صحبت می کنند. جا داره اگر اطمینان بر این امر دارن مستند تر صحبت کنن تا شبه ها بر طرف بشه. اما بنده در حد بضاعتم مدارکی را از آقای غلامی مسؤل شورای اسلامی شهر دریافت کردم که صحبت این دوستان عزیز مبنی بر واریز یک میلیارد تومن به حساب آموزش پرورش کوهپایه جهت بازسازی دبیرستان رو زیر سوال می بره. از دوستان عزیز خواهش دارم به تاریخ نامه های رد و بدل شده دقت کافی داشته باشن که خود پاسخگوی همه این شایعه پراکنی ها و  شاید بهتر باشه بگیم تفرقه افکنی هاست.

 چشم ها را باید شست!               جور دیگر باید دید! 

تصویر نامه شورای شهر به علی احمدی وزیر آموزش و پرورش

این تصویر نامه شورای شهر تودشک خطاب به آقای علی احمدی وزیر آموزش و پرورش هستش که به تاریخ ۲۲/۲/۱۳۸۸ نوشته شده و جناب وزیر هم زیرش را پاراف کردن که نوشته وزیر محترم در نامه بعدی به صورت تایپ شده مشخص هست.

 

متن نوشته وزیر در ذیل نامه شورای شهر

اینم تصویر نامه مشاور وزیر آموزش و پرورش که دستور جناب وزیر رو که زیر نامه شورای شهر پاراف کرده بودن به آقای دکتر رئیسی رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور ابلاغ می کنن. لازم به ذکره آقای علی احمدی در تاریخ ۲۲/۳/۱۳۸۸ زیر نامه رو پاراف کردن. یعنی در این تاریخ تازه دستور بررسی این موضوع توسط وزیر داده می شه. به تاریخ ۳۱/۳/۱۳۸۸ هم به مسؤل مربوط ابلاغ شده. حالا کجای دنیا قبل از دستور وزیر بودجه یک میلیاردی به حساب کسی ریخته می شه رو آقای بی ادعای پر مدعا که ظاهراً همون پر مدعای خالی بیشتر بهشون می یاد باید جواب بدن و بقیه دوستانی که ندونسته حرف ایشون را تأیید می کردن. (منظورم آقای رضایی و بقیه عزیزانه)

 

 

در پایان شعر زیبایی که به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر توسط"یا علی مدد"عزیز فرستاده شده رو به شما همشهریان عزیز تقدیم می کنم.

 

یکشنبه 11 مرداد1388 ساعت : 11:50

توسط :یا علی مدد

 

از دامان لیلا گلى بر آمد                           شبیه حضرت پیغمبر آمد 

از بهر عابدین ، برادر آمد                           به به به به على اکبر آمد 

از آغوش لیلا سر زد سپیده                       از بیت ثار الله سحر دمیده

فرزند على ، على افریده                           نخل نجل نبى را ثمر آمد 

به به به به على اکبر آمد                           به به به به على اکبر آمد

شمس از نور رویش رفته به سایه             کوثر ز لعل او باشد کنایه  

روشنى بخش شمس و قمر آمد                 به به به به على اکبر (ع) آمد 

داده بر حق حسین بدر الدجا را                 شبه روى دلجوى مصطفى را  

صف شکن عرصه کربلا را                           شبه روى دلجوى مصطفى را 

 لشکر کربلا را افسر آمد                            به به به به على اکبر آمد 

خنده کند نوزاد، همچو کوکب                      بر روى عمه اش حضرت زینب

نور دل زینب اطهرآمد                                به به به به على اکبرآمد 

 

ولادت حضرت علی اکبر مبارک باد!

                        ولادتحضرت علی اکبرمبارک باد.


دسته بندی : شهر من تودشک


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۵/۱۲
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی