تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

شهرک صنعتی تودشک 2

دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۸۸، ۰۵:۰۵ ب.ظ

بسم الله النور

سلام

امیدوارم حال همه دوستان و همشهریای گل تودشکی خوب باشه و همیشه موفق و شاد و سربلند باشید

امروز با یه مطلب تامل بر انگیز راجع به مسائل شهرمون تودشک درخدمت عزیزان هستیم،‌خیلی دوست دارم عزیزان مارو با نظرات خودشون در مورد این موضوع همراهی کنن.

یادتونه تو همین رسانه قبلا یه پستی راجع بهشهرک صنعتی تودشکنوشته بودم ، نمی خوام حرف تکراری بزنم واسه همین خواهش میکنم عزیزانی که این پست رو میخونن حتما یه سری به پست قبلی بزنن و احوالات گفته شده رو مطالعه کنند .

>>شهرک صنعتی 1

شهرک صنعتی تودشک

شهرک صنعتی تودشکبا احوالات ذکر شده از سال 85 به تصویب هیات وزیران رسید و حدودا از یک سال پیش با حدود بودجه ابتدایی سال گذشته حدود 2 میلیارد تومن ساخت و آماده سازیش شروع شد .

امروز بعد از گذشت این مدت شاهد یکشهرک صنعتیبه نامتودشکهستیم . اما بعضی جاها در این فعالیت به نظرم جالب اومد . اونم اینکه بعید میدونم روی مسائله جانمایی این شهرک فکر نشده باشه ! به نظرتون یک نفر سرمایه دار در بخش خصوصی با در نظر گرفتن چه امکانی شهرک های صنعتیاصفهان – سجزی – کوهپایه و جزهرو رها میکنه و در این شهرک سرمایه گزاری انجام میده؟

 قرار بر این بود که زمین های این محل برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به صورت رایگان در اختیار قرار داده بشه تا تسهیلی باشه برای انجام و ساخت یک بنگاه اشتغال ،‌ اما جالب توجهه که این زمینها امروز بعد از هزینه انجام شده با قیمت مصوب متری 8500 تومان واگذار میشه ، این در صورتیه که زمینهای شهرک صنعتی نائین در قلب ایران در کنار جاده ترابری مرکزی ایران با بهترین دسترسی به امکانات شهری با قیمت مصوب 5600 تومان واگذار میشه . این موضوع برای شهرک صنعتی کوهپایه هم وجود داره و تاجایی که بنده تحقیق کردم تسهیلات بسیار فوق العاده ای برای سرمایه گذار بخش خصوصی در این شهرک محیا شده جدای از امکانات شهریهآب ،‌ برق ،‌ گاز و تلفن .

شهرک صنعتی تودشک

امروز شهرک صنعتی ما تازه داره مرحله لوله گذاری آب رو طی میکنه اونم با مشکلات آبی که برای شهر وجود داره به نظر خیلی امکان جذابی نیست .

تودشک دات کام

میخوام یه شرحی از کارخانه فرش آسیا با مدیریت آقایسعید حیدریخدمت دوستان عرض کنم ، شاید مسئله مقداری روشن تر بشه

کسی که قصد انجام کاری رو داشته باشه و با تمام توان پا برای انجام پیش بزاره ، دست و پا شکسته و کجدار و مریض به هدفی که میخواد میرسه !

تودشک دات کام

این کارخانه از سال 82 تاسیس شده ( دقت کنید دقیقا 3 سال قبل از تصویب شهرک صنعتی تودشک ) شاید بشه گفت پایان دهنده تمام کشمکش ها بین بزرگان برای محل این شهرک همین کارخانه بود . چون یک نفر پیدا شد که گفت من میخوام اینجا کارخونه بزنم و انجامش میدم! خب این کارخانه اولین کارخانه تودشک بود بعدش کارخانه با کاربریبازیافت کاغذهمپای این کارخونه ساخته شد که بعدا کاربری خودش رو عوض کرد و الان کارخانهتولید دانه آماده برای خوراک طیورشده و کارخانه تقریبا با رونقی هستش . خب یه کارخونه تو بر بیابون قراره ساخته بشه ،‌ در اولین قدم باید مجوز زمین تهیه بشه ، این زمین اون زمان در تصرف منابع طبیعی بود و اجاره شد به نرخ سالی 200 هزار تومان به شرط ایجاد 25 درصد فضای سبز از کل زمین واگذار شده با مشکلات خودش ، در قدم بعدی برای هر آبادانی آب نیازه پس برای این کارخونه زمانی که هیچ لوله کشی آبی وجود نداشت یک چاه با هزینه سرمایه گذار ایجاد شد برای تامین آب این کارخانه و بعدا کارخانه روبرویی و امروز تامین آب کارگرانشرکت شهرکها!البته این آب قابل شرب نیست.

تودشک دات کام

در قدم بعدی مجوز و سیم کشی برق برای این کارخونه با هزینه و پیگیری انجام شد و به خاطر مشکل ارتباط و دوری و تنهایی از شهر سیم کشی تلفن با هزینه بالا و حفاری شخصی توسط خود کارخانه انجام شد که طی عملیات آماده سازی شهرک صنعتی این سیم کشی بارها توسط ماشین آلات شرکت پیمانکار با بی خیالی تمام قطع شد و هزینه اتصال مجدد توسط مسئولین کارخانه صورت گرفت .

امروز این کارخانه بعد از 6 سال به مرز بازدهی رسیده تماماً با هزینه های شخصی ، میشه گفت افتخاری برای منطقه ماست چرا که بالای 50 درصد تولیدات این شرکت محصولات صادراتی هستند و نهایتاً میشه ازش به عنوان کمکی کوچیک برای تحقق اهداف دولتی نام برد و در بازه های زمانی مختلف برای حدود 25 نفر اشتغال ایجاد کرده، یکی از کارخانه ها در منطقه هست که استاندارد ایزو برای کنترل کیفیت و مدیریت محصول دریافت کرده و نمایندگی فروش اصفهان اون یکی از پر فروش ترین نمایندگان فروشفرش ماشینیبه حساب میاد .

تودشک دات کام

بعد از ایجاد لوله کشی گاز و انتقال این نعمت خدادای به روستای جندابه این کارخانه با توجه به اینکه از ابتدا برای سوخت خودش از نفت گاز استفاده میکرد ،‌ در صدد دریافت انشعاب گاز از لوله انتقال گاز جندابه شد ، اما با توجه به قرار گرفتن این کارخانه در شهرک درخواستشون ارجاع داده شد بهشرکت شهرکهاو منوط به دریافت تایید از این شرکت شد که این تایید در قبال پرداخت وجه زمین به صورت مجدد به این شرکت اعطا میشد . از طرفی شرکت نفت هم با توجه به همجواری و فاصله کم این کارخانه با لوله گاز بعضا برای تامین نفت گاز این کارخانه رو با مشکل روبرو کرده !

صحبت اینجاست که ما هزینه میکنیم برای شهرکمون ،‌امکاناتی نداریم ، بعضا سنگ می اندازیم ،‌ هزینه هایمان گزاف است ،‌ در قبال همه اینها یک شهرک نو پا با 55 قطعه زمین آماده و 99 هکتار زمین با کاربری صرفا صنعتی که معلوم نیست حتی یک قطعه از اونها هم با وجود شهرک های خیلی بهتر در اطراف ما به یک بنگاه اشتغال زایی تبدیل بشه !و به خاک سپردن پولی که میتوانست کاربری و نفع بهتری داشته باشد،‌ تا تورم زایی !‌بهتر نبود به جای این هزینه برای آماده سازی این تعداد زمین مدیریت بهتری برای بودجه صورت میگرفت تا تعداد این قطعات زمین کمتر میشد ولی تسهیلات بهتری برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری برای بخش خصوصی دایر میگردید. ما بر چه اصولی اینطور بودجه ها رو مدیریت میکنیم ،‌جای سوال داره

 در پایان چند خبر کوتاه اینکه امشب اعلام شد طرح بیمه تکمیلی توسط خانه بهداشت تودشک اجرا شده که ازفردا شهروندان میتونن با مراجعه به مرکز بهداشت تودشک و در دست داشتن هر نوع دفترچه خدمات درمانی از این طرح فوق العاده مفید بهره مند بشن ،‌ دوم اینکه مشکل بی آبی مسجد جامع تودشک رو هم تحت الشعاع قرار داده و در پایان اینکه تنها اتوبوس واحد شهرمون امروز دچار مشکل شده !

تودشک

همه عمر برندارم سر از اینخمار مستی

که هنوزمننبودم کهتودردلم نشستی

تونه مثل آفتابی که حضور وغیبت افتد

دگران روند و آیند وتوهمچنان که هستی

چه حکایت از فراقت که نداشتمولیکن

توچو روی باز کردی در ماجراببستی

نظری به دوستان کن که هزاربار از آن به

که تحیتی نویسی و هدیتیفرستی

دل دردمندمارا که اسیرتوستیارا

به وصال مرهمی نه چو بهانتظار خستی

نه عجب که قلب دشمن شکنی بهروز هیجا

توکه قلب دوستان را بهمفارقت شکستی

برو ای فقیه دانا به خدای بخشما را

توو زهد و پارساییمنوعاشقی و مستی

دل هوشمند باید که به دلبریسپاری

که چو قبله ایت باشد به از آنکه خود پرستی

چو زمام بخت و دولت نه به دستجهد باشد

چه کنند اگر زبونی نکنند وزیردستی

گله از فراق یاران و جفایروزگاران

نه طریق توست سعدی کم خویشگیر و رستی

toudeshk.com               

                                                                           موفق باشید

                                                                           التماس دعا

                                                                          م.عموحیدری

مطالب مرتبط :

**شهرک صنعتی 1**


دسته بندی :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۵/۱۹
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی