تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

بیرق حضرت ابوالفضل العباس(ع) در محرم

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۴۹ ب.ظ

آیت الله العضمی مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد 
با بیان این که کسانی که به کاروان "سفینةالنجاة" ضریح امام حسین(ع) خرده می گیرند، اشتباه می کنند، افزودند: برخی افراد از بردن ضریح امام حسین(ع) به شهر های مختلف ایراد می گیرند و می گویند چه فرقی بین طلا و نقره های ضریح و دیگر طلاها و نقره ها وجود دارد؛ باید به آنها بگوییم این بوسیدن مردم به خاطر انتصاب به امام حسین (ع) است و خرافی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اشخاصی که این مسئله را خرافه می دانند، اشتباه می کنند؛ چرا که مسائلی در بین همه مسلمانان و عقلای جهان وجود دارد که همه پذیرفته اند، مانند بوسیدن پرچم یک کشور و یا نگهداری اشیای گذشتگان در موزه ها به خاطر انتصابشان به هویت یک ملت.

ایشان با بیان این که دو چیز بدون استثنا دربین همه مسلمانان مشترک است، اظهارداشتند: در میان مسلمین بوسیدن قرآن و حجرالاسود بین شیعه و سنی و وهابی و غیر وهابی مشترک است.

 پویایی و جاودانگی عشق به حسین(ع):

معظم له یادآور شدند:  در رابطه با بوسیدن حجرالاسود می پرسیم که چرا آن را می بوسید؟ می گویند سنت است، این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: استقبال گسترده ای مردم از ضریح سیدالشهدا نشان داد به کوری چشم دشمنان که فکر می کردند: عشق حسین(ع) از پویایی و جاودانگی برخوردار است، لذا کسانی که فکر می کنند مردم ضریح را می پرستند، حرفهای مضحکی می زنند.

ایشان افزودند: دشمنان می خواهند عشق به اهل بیت(ع) را کمرنگ جلوه دهند؛ در حالی که مردم ایران اسلامی با عشق به امام حسین و اهل بیت (ع) در امر ساخت ضریح سیدالشهدا(ع) شرکت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: همان طوری که اعلام شده است ضریح هیچ گونه نیاز مالی ندارد و اگر کسانی می خواهند کمک کنند، باید به حرم سید الشهدا(ع) کمک کند.
*با سلام و تشکر از دوست عزیزم که این مطلب رو که بنده خودم هم به شخصه در وبسایت حوزه مشاهده کرده بودم عنوان کردند
از بدو تاسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر تودشک که مقارن شد با آوردن پرچم متبرک حرم حضرت عباس (ع) به شهر تودشک همیشه سوالاتی راجع به این موضوع وجود داشته و در این وبسایت هم بحث های نسبتا مفصلی در این مورد صورت گرفته امسال در دهه اول محرم از روز هشتم بیرق متبرک حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در تودشک حضور داشت . بماند مسائل و مشکلاتی که در سر تحویل این پرچم بود و درخواست های زیادی که از طرف هیات مذهبی استان جهت همراه داشتن حتی یک شب در کنار هیات به ستاد استان ارجاع داده شده بود اما لطف حضرتشون باعث شد این سعادت نصیب تودشک و مردم نجیب و با ایمان و خوش قلب ما بشه.
همون شبی که مداحی آقای هارونی در مسجد تودشک انجام شد این پرچم هم در مسجد حضور داشت . هرکسی احترامی کرد و هر کسی بی توجهی من این رو متوجه شدم که چقدر دلهای مردم پاکه و چه خلوصی در رفتار اونها دیده میشه. یه چند تایی تصویر آماده کرده بودم به همراه یه قطعه فیلم مربوط به این پرچم در جلوی مراسم زنجیر زنی در مسجد . امیدوارم مورد قبول واقع بشه.
التماس دعا
 


«کلیپ حضور پرچم در مسجد جامع تودشک»

«کلیپ حضور پرچم در مسجد جامع تودشک2»





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۱۶
علی عموحیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی