تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

شهرک صنعتی تودشک

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۴۸ ب.ظ
سلام

من یک جوانم! اهل تودشکم! شهری که با جان و دل دوستش دارم. شهر پدر و پدرانم. شهری که هوایش کوه هایش خاکش آبش تراوتش تمام زندگی من است . من یک جوانم خدمتم را در شهری دور سپری کرده ام . تحصیلاتم را با موفقیت به اتمام رسانده ام و به کانون خانواده ام بازگشته ام. چند روزی ست که به وطنم بازگشته ام . باید گام بعدی زندگی ام را هر چه زودتر بردارم . آری باید برای خود منبع درآمدی بیابم. زمزمه هایی میشنوم: تودشک جای پیشرفت نیست. تا جوان هستید و انرژی دارید خودتان را نجات دهید و از این جا بروید . حیف شما نیست که اینجا حرام بشوید! از همهمه و شلوغی و غربت شهر می ترسم. ناچارم . باید بروم. جایی که بتوانم حداقل های زندگی را فرآهم کنم. البته من این را خوب می دانم: همه جای دنیا آسمان همین رنگ است.

با آرزوی توفیق و سلامتی برای همه دوستان عزیز و همراهان وبسایت شهر قشنگمون تودشک

باز هم با یکی از مسائل روز شهر در خدمت عزیزان هستیم.مساله آب شهرک صنعتی تودشک

شهرک صنعتی تودشک که امروز هنوز با سه کارخانه در درون خودش با این تفاوت که امروز با دو کارخانه نیمه فعال به حیات خودش ادامه میده.در این شهرک حدودا ۳۰ نفر شاغل هستند و دو کارخانه موجود یکی کارخانه تولید خوراک دام و طیور پاک اورد و دیگری کارخانه تولید فرش ماشینی گلیم فرش زارعی هستند. امسال با تلاش مسئولین شرکت شهرکها و اداره گاز این شهرک در ابتدای پاییز به نعمت گاز طبیعی دست یافت اما ابتدایی ترین مشکل این شهرک که این دو کارخانه باهاش دست و پنجه نرم میکنند مساله آبه . حدودا یک سالی میشه که منبع ذخیره آب ۲۵۰۰متر مکعبی در بالادست شهرک ساخته شده ولی منبع آب مناسبی جهت تغذیه اون وجود نداشته . بنده خودم حدود ۲ سال در این شهرک کار می کردم. برای تامین آب کارخانه مجبور به خرید آب بی کیفیتی صرفا جهت خط تولید به صورت ماهیانه چند تانکر بودیم که زیاد اتفاق می افتاد به علت نبود آب خط تولید کامل متوقف بشه . مشکل دوم نبود منبع ذخیره سازی مناسب جهت این آب بود که با تمام تمهیدات و محکم کاری هایی که میشد بازهم به خاطر بیابانی بودن منطقه جانوران به منبع راه پیدا می کردند و ما مجبور به استفاده از دستگاه تصفیه آب جهت خط تولید بودیم. به نظر شما شهرک صنعتی که از ابتدایی ترین امکانات محروم باشه میتونه میزبان خوبی برای سرمایه گذار باشه؟

مگر غیر از اینه که شهرک صنعتی باید رونق پیدا کنه راه بیافته تا بتونه باعث رونق شهرمون بشه؟

چرا باید جوان پاک متعصب و نجیب تودشکی برای کار از شهر خودش دور بشه و هزار و یک مشکل رو سر راه زندگی خودش داشته باشه ؟

حداقل ۲۰ نفر از دوستان خودم و همسالان خودم رو سراغ دارم که به خاطر کار از تودشک رفتن شهرهای دیگه . چرا؟

چرا تا الان حداقل ۳ بار اعلان عمومی شده . پولهایی از مردم محل برای ساخت کارخانه جمع شده . سرمایه گذار اومده . قول داده شده و الان خبری از هیچ پیشرفتی نیست؟

بالاخره این شهرک صنعتی باید راه بیافته یا نه؟ بزارین ببینم اگه کارخانه ای در این شهرک ساخته بشه مگر این نیست که تامین نیازهای اون باعث رونق شهر ما میشه؟ نیازهاشون رو از کجا تامین می کنند؟

باید از شهرک حمایت کرد یا نه؟ ول کنیم برن ؟ به ما چه؟ اره؟

ارزشش رو نداره که چهار نفر جوون بتونن برن سر کار؟ چهارتا معتاد کم بشن ؟ چهارتا دزد کمتر ایجاد بشن؟ چهارتا زندگی ازمشکلات در بیاد؟ دو قرون پول بیاد تو زندگی چهار تا کاسب شهر؟

چی بگم!

ملک و باغات تودشک تا جایی که من تحقیق کردم ۷۲ حبه است. ۲ حبه اون توسط شهرک صنعتی تودشک مد نظر قرار گرفته شده که از ۱۶۸ ساعت اب در یک هفته ۱۰ ساعت از آب قنات تودشک در اختیار قرار بگیره جهت تغذیه منبع و استفاده در شهرک و حل مشکل آب شهرک صنعتی تودشک .

این دو حبه از یکی از مالکین خریداری شده و شهرک متعهد شده که آبیاری باغ رو هم انجام بده و فقط آبی که قراره برای آبیاری زمین ها اختصاص داده بشه رو بعد از خروج از حوضچه آخر در حوضچه ای خارج از باغات ذخیره سازی و تا شهرک صنعتی فاصله ای حدود ۶ کیلومتر با هزینه ای بیش از ۶۰۰ میلیون تومن پمپاژ کنه.

تمام این کارها انجام شده تصاویر گویای لوله گذاری و صرف هزینه هنگفت توسط شرکت شهرکهاست . اما یه مشکل وجود داره!

املاک و باغات تودشک تا جایی که بنده تحقیق کردم ۴۸ نفر مالک داره . از این ۴۸ نفر تعداد انگشت شماری بزارین بگم ۵ نفر با انتقال آب مخالفت کردند. و کار با تمام هزینه های انجام شده متوقف شده !

من دیگه چیزی برای گفتن ندارم.

نمی دونم شاید مالکین و کشاورزای تودشکی میتونن برای جوونای تودشکی با کشاورزی شون کار ایجاد کنند! نمی دونم شاید کشاورزی جوابگوی مشکل شغل جوونای تودشکی باشه! شاید کشاورزی بتونه همه مردم رو تامین کنه! شاید نبود این ۱۰ ساعت آب باعث خشکی و از بین رفتن کشاورزی پردرآمد تودشک بشه ! 

فقط تاسف میخورم که بیخ گوش ما توی کوهپایه نه تنها هیچ جوونی بیکار نیست بلکه اکثر جوونا دوتا شغل دارن. تاسف میخورم که بیخ گوش ما توی یه روستا کل اب کشاورزیشون رو میدن و از صاحب کارخونه تعهد میگرن به ازاش نباید بیکار تو روستاشون باشه.

ما فقط خودمون رو میبینیم. همیشه همینطور بوده ! متاسفم که ما نمی بینیم یه کارخونه مثل کارخونه جزه چقد تونسته موثر باشه تو آبادی های اطرافش . میدونستین امسال اولین اولویت گزینش تو این کارخونه از کجا بوده؟ مطمئن باشین از تودشک نبوده!

ما حقمونه. ما باید این دردها رو تحمل کنیم.

 شادی نپذیرد دل  یک لحظه جدا از تو

ای راحت جان بنشین جان و دل ما از تو

            چون مرغک خاموشم در کنج فراموشی

هرگز نتوانم زد یک نغمه جدا از تو

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با سلام خدمت دوستان و تشکر از همراهی شما با مطالب و موضوعات طرح شده

ابتدای امر بایستی عرض کنم پست شهرک صنعتی هرگز از این وبسایت حذف نشد بلکه بنده در حال تغییر قالب وبسایت دیشب به خاطر تنظیم اندازه تصاویر این پست رو برای چند لحظه ثبت موقت کردم و و فراموش کردم اون رو دوباره فعال کنم به این خاطر عذرخواهی میکننم الان با مشاهده نظر بی ادعا متوجه شدم پست از ثبت موقت خارج نشده

موردی که خواستم عرض کنم اینکه عزیزان همونطوری که میدونید احترام تمامی افراد برای ما واجبه . نباید هدف ما که برداشتن قدمی برای شهر تودشکه با بی احترامی به افراد و بعضا فحاشی به برخی شخصیت ها خدشه دار بشه. نظراتی که نوشته میشه با توجه به اینکه این وبسایت متعلق به همه دوستانه و متاسفانه هیچ نامی از شخصی در اونها نوشته نمی شه و مشخص نیست نویسنده واقعی نظر کیه همونطوری که دوستمون گفتن اینطور قلمداد میشه که توسط بنده نوشته شده! در صورتی که بنده به ندرت نظرات رو بدون تایید میزارم و اکثرا همه نظرات رو تایید می کنم. برای ما نظرات همه محترم و قابل بیانه. پس خواهش برادرانه و دوستانه ای که دارم اینه که جانب احترام افراد حفظ بشه.

با تشکر 


دسته بندی :
,

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۲
علی عموحیدری

تودشک

شهرک صنعتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی