تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

جوابیه

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۰۹ ب.ظ

سلام

پیرو مطلبی که راجع به شهرک صنعتی و نظراتی که توسط شما شهروندان و همراهان عزیز وبسایت تودشک درج گردید جوابیه ای توست جناب آقای سعید غلامی مسئول شورای شهر تودشک به دست بنده رسید که نظر دوستان رو به صورت جد به این مطلب جلب می کنم. امیدوارم مثل قبل مارو با نظراتتون همراهی کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و ادب و احترام به محضر همشهریان فهیم و گرانمایه شهر و همچنین سپاس و قدردانی از حسن اعتماد شما به خدمتگزاران خود.

زمان می گذرد ولی خوبی ها و صداقتها باقی می ماند. ماهها و سالها می گذرند اما سنتهای الهی تغییر ناپذیر است . آینده در گرو گذشته و حال ماست آینده ما مرهون تصمیم ها و اراده ها و برنامه ریزی ها و بیداری ها و محاسبه و مراقبتهایمان است و ما مسئول عمر و زمان و فرصت و استعداد های خویشیم.

از اینکه عزیزان در وب سایت نظرات و پیشنهادات سازنده ای مطرح نموده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

اینجانب از افرادی که نظر و یا پیشنهادی مطرح می کنند خواهش می کنم که فقط به یک نکته از کلام بسنده نکنند و صحبت هایی که در طول ۳ ساعت در بخشداری راجع به آب شهرک صنعتی تودشک انجام شده و نظرات و پیشنهادات طرح گردیده را به صورت کامل بیان کنند و بنویسند. و خود به داوری و قضاوت مشغول شوند . بنده به عنوان یک شهروند و مسئول شورای شهر به جدیت در مورد اشتغال جوانان دغدغه داشته و تلاش می نمایم. و کاملا بر این نکته واقفم که شغل از اوجب واجبات برای جوانان است. تلاش ما برای جذب سرمایه گزار در شهرک صنعتی تودشک بسیار بوده است که حتی شخص سرمایه گذاری از بستگان بنده نیز جهت ساخت کارخانه کاشی به شهرک صنعتی تودشک تشریف آوردند اما با موجهه با مشکلات نتوانستند شروع به کار نمایند. مشکل تنها آب نبود ابتدا قیمت پیشنهادی بالا جهت زمین و بعد نیز وضعیت و مکان شهرک نتوانست ایشان را جهت سرمایه گذاری متقاعد نماید. و صلاح را بر سرمایه گزاری در محلی دیگر دیدند. حال سوال بنده این است که چرا باید وآیا صحیح است در جایی که هیچ سرمایه گذاری رغبت نمی کند سرمایه ای بر آن قرار دهد ما بر قانع کردن او جهت سرمایه گذاری پافشاری نماییم. 

بنده با شهرک و توسعه شهر مخالف نیستم بلکه با مکان فعلی شهرک که هیچ سرمایه گذاری راضی به سرمایه گذاری در آن نمی شود مخالفم و اگر مکان مناسب دیگری که یکی از نظرات هم همین بود در مجاورت جاده اصلی ساخته می شد بهتر بود تا سرمایه گذاران بیشتر رغبت به سرمایه گذاری داشته باشند. هنوز هم دیر نشده است . اگر مکان را تغییر دهند هم بیشتر توسعه پیدا می کند هم چاه هایی که برای آب نیاز است بهتر ایجاد می شد. نه اینکه با ضربه زدن به کشاورزی یک محل در آینده شاهد خشک شدن فضاهای سبز و نمونه آن در حیدر آباد که آب آن برای شهر خودمان خریداری شده می بینیم ابتدا قرار بود هر دو هفته یک بار مقداری آب را برای درختان خود حیدر آباد صرف کنند تا درختان آن خشک نشود. اما به تعهدات خود عمل نکرده و درختان گردو و بادام که حدود ۱۰۰ سال بعضی از آنها عمر داشت خشک شد و از بین رفت.

بنده تاسف می خورم که چرا با عدم تصمیم گیری عالمانه چنین پیشنهادی جهت شهرک برای تامین آب از قنات تودشک داده داده شد و این مشکلات را بوجود آورد. اگر چنین پیشنهادی داده نمی شد شهرک خود موظف بود تا راه دیگری را انتخاب کند و آب مورد نیاز خود را تامین نماید. 

موضوع بعدی دبیرستان شهید رجائی است که طبق قانون تخریب و بازسازی بود اما متاسفانه در هشتم دی ماه ۸۷ طی یک صورت جلسه در دفتر امام جمعه با حضور مسئولین شهر تشکیل شد و آقای شریفی که ریاست شورا را بر عهده داشت صبح همان روز زمینی که در مجاورت شهر بازی وجود داشت را به آقای محمدی و سپس به بنده نشان داد و پیشنهاد ساخت دبیرستان جدید را ارائه نمود سپس در بعد از ظهر همان روز ساعت ۳ در دفتر امام جمعه صورت جلسه ای تنظیم شد که دبیرستان در همان محل پیشنهادی یعنی مجاور شهربازی ساخته شود. صورتجلسه را امضا نمودند هنوز جوهر آن خشک نشده بود طبل مخالفت زدند و کاسه و کوزه آن را بر سر بنده خورد نمودند که سعید می خواهد دبیرستان را به تودشکچویه ببرد که هرگز پیشنهاد بنده نبود. چگونه جرات می کنند در مقابل خداوند چنین تهمتی بزنند و در نظرات دوستان مطرح می شود که سعید با تودشکچویی ها است بنده بعنوان شورا مسئول هفت محله می باشم که می بایست عدالت را مراعات نمایم و تفاوتی نمی کند که کدام محل است چونکه سوگند خورده ایم که هیچ فرقی بین اهالی و محلات نباید بگذاریم . اگر شما هم جای من بودید همین کار را می کردید. فرقی نمی کند دبیرستان کجا ساخته شود . در محل فعلی یا جای مناسب دیگر با اختلافات نه تنها ساخته نمی شود بلکه مسئولین محترم در نوسازی پولی که قرار است در این جا خرج کنند جای دیگری خرج می کنند و دلشان برای ما هم نمی سوزد اگر برادری و برابری و عدالت می داشتیم اجازه می دادیم تا مسئولین نوسازی خود تصمیم بگیرند و هر جا که صلاح می دانند درست می کنند. 

در پایان از صبر و حوصله شما کمال تشکر و قدردانی دارم. 

متن نامه مورد نظر در زیر موجود می باشد.

باسمه تعالی

مورخ ۸/۱۰/۱۳۸۷

جناب آقای جباری ریاست محترم اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه

با سلام و پس از حمد خداوند منان و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) احتراما نظر به اینکه با دستور وزیر محترم و هماهنگی و مساعدت مسئولین محترم سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و استان تخریب و بازسازی دبیرستان پسرانه شهید رجایی تودشک در دستور کار سازمان قرار گرفته است ضمن تقدیر و سپاس از عنایات مسئولین ذیربط اینجانبان امضا کنندگان زیر شهردار امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر تودشک بنا به دلایل زیر پیشنهاد می کنیم که دبیرستان جدیدالاحداث در مجموعه اداری شهر تودشک (حدفاصل محله های تودشکچویه و تودشک) محدوده جنوبی ساختمان فنی و حرفه ای در قطعه زمینی که بهمین منظور توسط شورا و شهرداری با هماهنگی سایر مسئولین در اختیار اداره قرار خواهد گرفت تاسیس گردد و در اسرع وقت ضمن احداث بنای آموزشی زیبا برای فراگیران دوره متوسطه شهرمان شاهد حل و فصل مشکلات موجود باشیم.

دلایل پیشنهاد زمین جدید:

۱- وجود مشکلات ترافیکی و عبور جاده ترانزیتی از مجاورت دبیرستان فعلی و در نتیجه وجود ریسک بالای عبور و مرور فراگیری از جاده مذکور

۲-نزدیکی و همجواری زمین جدید به کتارخانه عمومی آزمایشگاه مرکزی و مجموعه ورزشی امام رضا (ع) و در نتیجه سهولیت بهره برداری و استفاده فراگیران از امکانات موجود در محل

با تقدیم احترام





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۹
علی عموحیدری

تودشک

شورای شهر

غلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی