تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

درسوگ اربعین حسینی

دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۱، ۰۶:۰۱ ب.ظ

اربعین حسینی، جویبار همیشه جاریعاشورا، روزشهادتحماسه سازان واربعین،روززیارت مرقد عاشوراسازان است.عاشورا، خروشخون حسین(ع)است واربعین، پژواک این فریاد ظلم شکن است.

عاشورا و اربعین،نقطه ابتدا و انتهای عشق نیست؛ بلکه چله عارفانه تشیع سرخ علوی است.

عاشورا تا اربعین،نقطه اوجعشق حسینیاست و در اینچهل روز، حسین(ع)تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان، بهانه بیداری و ظلم‏ستیزی باشد.

عاشورا، زمانه خون و ایثار است واربعین، بهانه تبلیغ و پیمان. درعاشورا، حسین(ع)با تاریخْ سخن گفت و دراربعین، تاریخ پای درسحسین(ع)نشست.

عاشوراروز کشت"خون خدا"در کویر جامعه ظلم‏زده است واربعین، آغاز برداشت نخستین ثمره آن.

آری،اربعینْفرصتی برای اعلام همبستگی باعاشوراست. هراربعین حسینی،قاصد حماسه ای ماندگار، پیامدار استعلای ایمان، نشانه‏ای از شکوه عشق، و برگ همیشه سبزی بر درخت هماره سرخشهادتاست.

اربعینیک واژه نیست؛ کتابی قطور و پرماجراست. کتابی که گذر زمان و حادثه‏های زمین، هرگز نمی‏تواند نوشته‏های آن را محو کند و البته کهنگی در آن راه ندارد.

اربعین، هنرنامه مصوّر آرمان گرایی و حق یاوری است.اربعین، نشانه‏ای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه‏های دعا و تلاوت قرآن در شبعاشورای حسینیاست.

اربعین، صدای عدالت و صداقت، و شاخه‏های درخت آزادگی است که از خاککربلاروییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.

اربعین، جویبار همیشه جاری و سرخ تاریخ، و جوشش چشمه‏هایخون خداونداز چهار سوی عالَم است.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی