تودشک شهری دردل کویر

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

تودشک شهری دردل کویرباآب وهوایکوهستانی

نویسندگان

در۷ دی۱۳۵۸سازمان نهضت سواد آموزی با فرمانامام خمینی(ره)تشکیل شد این سازمان تا سه سال به صورت شورایی اداره می‌شد تا سرانجامحجت‌الاسلام والمسلمینقرائتیبه ریاست آن منصوب گردید.

نهضت سواد آموزی بعد از تاسیس با فعالیتحجت‌الاسلام و المسلمینمحسن قرائتیو دیگر افراد دلسوز قشر وسیعی از افراد بی سواد جامعه را با سواد کردند. در متن پیام حضرت امام (ره) دو هدف ارزشمند و گرانسنگ تبیین شده‌است: الف) کوتاه مدت: آموزش خواندن و نوشتن به افراد محروم از نعمت ارزشمند سواد ب) بلند مدت: ارتقاء آگاهی و دانش بزرگسالان نوسواد در زمینه‌های مختلف و تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل و خودکفا سازمان نهضت سواد آموزی با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح بسیج سواد آموزی توانست هدف کوتاه مدت فرمان تاریخی امام (ره) را در ربع قرن گذشته محقق نماید و نرخ با سوادی کشور را در جمعیت ۶ ساله و بالاتر از ۵/۴۷ در صد در سال ۱۳۵۵و۸۵ درصد در سال ۱۳۸۰ افزایش دهد و در راستای نیل به اهداف بلند مدت، با شروع آموزشهای توسعه (آموزشهای پس از سواد) فصل جدیدی از کتاب زرینانقلاب شکوهمنداسلامی رقم خورده و اکنون که در صد قابل توجهی از افراد بزرگسال جامعه درگروه سنیزیر ۴۵ سال (گروه مولد جامعه) با سواد شده‌اند. آموزشهای توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با هدف کاربردی کردن سواد وبرنامه‌های پس از سوادآموزی، اطلاعی رسانی و آگاه سازی و آموزش حرفه‌ای درآمدزا به مورد اجرارگذاره شده‌است. مدیریت نهضت سواد آموزیاستان اصفهاندر مدت بیست وپنج سال فعالیت درخشان خود موفق شده نرخ با سوادی استان اصفهان را از ۹/۵۲ در صد در سال ۱۳۵۵و۹/۹۱درصددرسال ۱۳۸۱ افزایش دهد و مقام دوم رشد نرخ با سوادی کشور را به خود اختصاص دهد.

ازافتخارات  این سازمان  دریافت چندین مدال افتخار ازیونسکووآیسسکو  می باشد .

بدینوسیله از زحمات چندین وچند ساله این نهضت خصوصاً مسئولین محترم نهضت سواد آموزی تودشک تقدیر وتشکر می گردد.


دسته بندی :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۷
علی عموحیدری

یا رب العالمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی